Timbre™ Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Som ni märker har tillvaron på Euphonia bara blivit segare och struligare för varje dag som går. Forumslivet börjar likna roulettverksamhet och den här texten är påfrestande högfrekvent... Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in c:\websider\euphonia\www\forums\sources\Drivers\mySQL.php on line 101 Jag har varit i upprepad kontakt med leverantören men läget har inte blivit bättre. Verksamheten är som ni förstår inte helt gratis och jag tror det börjar bli dags för Euphonia att byta samarbetspartner. Förslag på stabila internetleverantörer mottages med tacksamhet. Timbre Quote
Timbre™ Posted July 14, 2004 Author Posted July 14, 2004 Ge gärna exempel på teknikstrul ni har upplevt med PM-boxar, inlägg som inte registreras eller liknande så kan jag kopiera och skicka över. Quote
Neodynium Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Den texten har man sett många gånger nu ja... Inget annat strul dock Quote
Sanoj Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Känns ibland som forumet går väldigt segt. //Jonas Quote
Timbre™ Posted July 14, 2004 Author Posted July 14, 2004 Ja, det kan vara rena sirapsburken och med måttlig trafik riktas då uppmärksamheten mot servern. Det kan helt enkelt vara någon annan hyresgäst som orsakar problemen och detta blir ju då leverantörens uppgift att fixa till. Just nu är Euphonia satt på hårdbevakning veckan ut men hittills har dom inte hittat något mankemang... Quote
perra_e Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Timre: Äger du koden till forumet? Som det ser ut så bygger forumet på php och med mySQL som databas. Om så är fallet har jag har bra erfarenheter från fsdata och dom har bra priser också. Det borde gå att flytta forumet dit i så fall. Vi kan höras i kväll angående detta. --Per Quote
Terminator Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Hej, Jag får ganska ofta felmeddelande när jag använder mig av "View New Posts". Det lyder något i stil med "time out bla lbla" och att jag kan pröva igen men bör vänta åtminstone 20 sekunder. Lycka till med förbättringarna! /Hans Quote
MartinH Posted July 15, 2004 Posted July 15, 2004 Vi har Levonline på Hifiart.se och det fungerar hur bra som helst, och bra priser är det oxå.... Quote
s.m.f Posted July 16, 2004 Posted July 16, 2004 Fick ett antal fatal errors idag (16//)som de i ditt första inlägg och även meddelandet CGI Timeout The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process. Quote
Matrixen Posted July 17, 2004 Posted July 17, 2004 Jag har fått en handfull timeouts och knepiga felmeddelanden de senaste dagarna.. Jag har snarare forumat mig mindre än vanligt också, men kanske på andra tider.. Hoppas det går att lösa. Jag har erfarenhet av mjukvaruleverantörer inom andra produktområden, som inte säger sig kunna förklara problemen, eller i värsta fall frågar om man kan låta bli att använda den specifika funktionen som fungerar dåligt.... "...Det kärvar i ratten när jag gör högersvängar... -Kan du inte hålla dig till vänstersvänga istället???"... hade inte många accepterat antar jag Quote
Matrixen Posted July 17, 2004 Posted July 17, 2004 När man talar om trollen Den tog åt sig "-------- Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'euphoniasgr@xx.xx.x.xxx' (Using password: NO) in c:\websider\euphonia\www\forums\sources\Drivers\mySQL.php on line 65 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\websider\euphonia\www\forums\sources\Drivers\mySQL.php on line 68 ERROR: Cannot find database euphonia Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\websider\euphonia\www\forums\sources\Drivers\mySQL.php on line 101 There appears to be an error with the Euphonia Audioforum database. You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here Error Returned mySQL query error: SELECT id, member_id, running_time, location FROM ibf_sessions WHERE id='xxxxxxxxxxxxxxxxxxx and ip_address='xxx.xxx.xx.x' mySQL error: Access denied for user: 'euphoniasgr@xx.xxx.xxx' (Using password: NO) mySQL error code: Date: Saturday 17th of July 2004 09:57:57 PM We apologise for any inconvenience ------" edit...xxxxade över lite känslig info.... Quote
Recommended Posts