eliot Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 Återutgåvor på 45rpm Presenting ORG Ultimate Verve 180gram, double 45rpm LPs! ORG is proud to present the ORG Ultimate Verve Editions, a brand new series of 10 great LP titles from the Verve catalog. Cut at 45rpm by Bernie Grundman on his newly upgraded mastering system and tube powered lathe, these LPs are plated and pressed by Pallas in Germany and sleeved in deluxe heavy duty gatefold jackets printed in Europe. They represent the very finest examples of the vinyl LP format available today. Mastered by Bernie Grundman from the Original Master Tapes! _____________________________________________________________ Från Analogue Productions släpps nu ett andra set av 25 Blue Note titlar: Incredible Jazz Records + the original analog master tapes + cut at 45 RPM + mastered by Kevin Gray and Steve Hoffman at AcousTech + pressed on two 180-gram virgin vinyl LPs by RTI = THE ULTIMATE LP REISSUE! Quote
eliot Posted June 9, 2009 Author Posted June 9, 2009 Är det fler än jag som prenumererar på alla Blue Note återutgåvor (Music Matters 64titlar + Analogue Productions Serie I & II, 25+25titlar) samt återutgåvorna på Impulse (25 titlar från AP & 7 titlar från ORG) och 10 VERVE-titlar från ORG Det blir rätt många (156st ) så det är tur att det sträcker sig över några år.... //Eliot Quote
Bebop Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Är det fler än jag som prenumererar på alla Blue Note återutgåvor (Music Matters 64titlar + Analogue Productions Serie I & II, 25+25titlar) //Eliot Jag prenumererar inte men jag köper motvilligt de som jag tycker man "måste ha". Jag har de flesta Blue Notarna sedan tidigare men en del kan jag aldrig få nog av - inte ens i 45 varv. Art Blakey's "Moaning" och the "The Big Beat" kan jag bara inte gå förbi. Väntar även på att Dexter Gordons "A Swingin Affair" som är ett måste. "Soulstation" med Hank Mobley har jag också skaffat, likaså "Bluesnick" med Jackie McLean och jag kommer att köpa någon Lee Morgan och Herbie Hancock platta. Om de varit på 33 varv hade jag också prenumererat. På Impulse har jag vad man "skall" ha, likaså på Verve. Möjligen slår jag till på någon. Det har ju också kommit en del 45:or på Contemporary och Pablo, men jag tycker att de vanliga pressningarna håller mycket hög kvalitet, så jag ser inget skäl att köpa dessa. Jag är inte samlare på det sättet, men återigen, om de hade hållt sig till 33 varv så hade min börs varit tunnare idag. Jag väntar just nu på en stor sändning 200-grammare på japanska Venus (från Acoustic Sounds). Där finns en hel del intressanta artister typ Kenny Werner och Bill Charlap (pianotrio) som jag diggar. Quote
calle_jr Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Finns det någon butik som levererar ORG-utgåvorna nu Quote
Recommended Posts