Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ett musikmecka för den som söker musik, nu i ny förpackning. Surfa in och kolla lite, vetja ;)

logo.gif

http://www.allmusic.com

Man har gjort om utseendet på siten och det känns som den innehåller mer information. Stämmer det eller var jag blind innan? Man kan tydligen registrera sig till lite saker också.... får kanske återkomma till de features. Har du hittat några andra nya bra features på sidan att dela med dig om? Själv följer jag vågen in och spanar lite mer.

Mvh Mattias :)

Guest Zalve
Posted

Jag var inne i morse och läste( tror jag, iaf igår) och då såg den INTE ut så där... :shy:

Tycker att det verkar ha blivit mer lättare att hitta mer kul saker... på tex en artist.

Posted

Är det fler än jag som har svårt att komma in på deras hemsida :(:?:

Posted

Alltid lika kul när väl fungerande sidor görs om till sämre. I AMG:s fall är dessutom försämringen tämligen påtaglig:

* Hänger Opera

* Plottrigare

* Förrvirrande rating (stjärnorna löper från vänster till höger!)

* Hoovra pekaren över ett t ex ett album så visas automatiskt bild och info -- mycker störande

* Segare

Nä, det här var inte så kul, blir inte fler besök förrän de upppdaterat. Synd på en så bra sida.

Posted

Jag har också problem.

Jag har utvecklingsverktyg installerade på min PC och det gör att jag har debugging påslagen. Jag får hela tiden upp att det saknas något objekt och kan inte använda sökningen. Siten är ganska värdelös utan sökning :(

Posted

Syftet är nog att det hela skall bli bättre för användarna. Förändringen verkar dock ha gått lite fort.... men trots allt har man valt att öppna den nya siten. Skulle tänka mig och hoppas att detta är igångkörningsproblem och att det som ses som negativt för användaren kommer lösas på sikt. Hoppas iaf det.

Upplever också segheten i siten.

Nåväl vi får väl se vad som händer ;)

Mvh Mattias

Posted

Sajten känns litet piggare idag än direkt efter nylanseringen. Det är meningen att man skall få tillgång till utökade sökverktyg om man registrerar sig. Har dock ännu inte känt behov av att söka på mer än artist eller titel och har inte prövat detta.

En annan nyhet är att man kan få höra på små clip från skivorna.

Samt att de har börjat visa reklam på svenska längst uppe, men det har för alldel funnits ett tag.

• 3 weeks later...
Posted

Håller med om att den blivit lite segare, förhoppningsvis bara under en intrimningsperiod. Något rörigare är det också allt, dock bara att se som en vanesak för användaren, med alla flikar som tillkommit. Den grafiska layouten är väl även inte lika lättöverskådlig som tidigare, vanesak troligen det med.

Registrerade mig, enkelt och kostnadsfritt, för tillgång till mer info, t ex credits på alla skivor, medverkande med andra ord.

Den största förbättringen tycker jag är att man numer kan provlyssna på väldigt många av alla omskrivna skivor. Superbra!