JMlab Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Såg en test i HiFI-Choice Aug-04 där man körde Wadia 861se mot Clearaudio Master reference+Master TQ-1+ Accurate. Man brukar säga att Vinylen kör 8 kring cd. Resultatet av detta test blev utlåtandet 93% för Wadian samt 90% för Clearaudios master reference de saker man jämförde var sound-features-build-value. Min egen erfarenhet säger det samma med skillnaden att jag har Wadia 861 mot Kuzma Stabi S +Stogi-arm +Benz-Micro Ruby 2 samt Lehman Black Cube+ uppgradrade nätdelen ,det är ändå fantastiskt hur mycket välljud det går att få ut av cd-mediet!! Quote
Sanoj Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Man brukar säga att Vinylen kör 8 kring cd. Vem brukar säga det? //Jonas Quote
JMlab Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Många av Hfi fantasterna tex Neon Park och Peder47 samt Timbre mfl Quote
Neodynium Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Jämför man med verkligheten så är ju bägge formaten rätt bleka... iaf än så länge. Har väl kanske mer med kringustrustningen dock... eller va tycker ni andra? Quote
marbrink Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Jämfört med SACD tycker jag båda formaten kan se sig slagna... Men det spelar ingen roll hur bra formaten blir så länge de flesta inspelningarna är av ganska kass kvalité....jag tycker inte CD är dåligt på något sätt så länge man inte jämför med SACD. Quote
Neon Park Posted July 16, 2004 Posted July 16, 2004 Det är mycket möjligt att SACD är mycket bättre än vanliga CDn men det är lite synd att tillgängligheten på SACD är lite begränsad och så länge skivbolagen satsar på olika system(DVD-A och SACD)är det lite tråkigt,jag kommer att köpa en ny spelare så fort dom har enats om ett system om det nu skulle bli DVD-A som går segrande ur striden så måste spelarna vara kompatibla med dagens CD,så därför hoppas jag att SACD vinner striden och då kan hårdvarubolagen gärna få släppa rena 2-kanal spelare i den övre klassen typ Sonys toppmatade balanserade spelare.Det finns en risk annars att både DVD-A och SACD blir en parentes i audiovärlden för gemene man duger vanliga CD väldigt bra men för oss andra så vore det trevligt med ett nytt superljudssystem,skulle jag bestämma på något skivbolag så skulle jag lägga in SACD-information på alla nya CDn som släpps då kanske man får fart på försäljningen av spelare. Mvh Quote
fredrik Posted July 18, 2004 Posted July 18, 2004 Som ägare till en Wadia med "Se" kan jag säga att den gör underverk. Quote
JMlab Posted July 18, 2004 Author Posted July 18, 2004 Underverk hur då? Hade du en "vanlig" 861 som du uppgraderade? Vad kostade uppgraderingen? Var du tvungen att skicka den till USA? Quote
Recommended Posts