Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inbjudan till att besöka Dynaudio - INSTÄLLD

Euphonia och dess medlemmar är ett respekterat gäng. Detta manifisteras nu med att vi fått en inbjudan att besöka Dynaudios högtalarfabrik i Vejle där kabinetten görs samt i Skanderborg är resten plockas ihop inklusive R&D. Föreslaget datum är den 16 juni i självaste midsommarveckan. Det förslagna programmet ser ut som följer:

Vi har mulighed for fabriksbesøg d. 16. juni...

Efter utallige forespørgsler er der nu endelig blevet plads til et fabriksbesøg på Europas største højttalerfabrik.

Som udgangspunkt bliver det d. 16 juni, men afhænig af hvor mange der tilmelder sig forholder vi os retten til at tage d. 17 i brug også og gentage det hele der.

Den foreløbige agenda ser sådan ud:

9.00 - 10.00 Dynaudio Cabinets (Vejle)¨

11.00 Dynaudio Fabriksrundvisning del 1 (Skanderborg)

12.00 Frokost

13.00 Dynaudio Fabriksrundvisning del 2

14.00 Produkttræning

15.00 Lytte-sesion

16.00 Afslutning

Dette er en unik mulighed for at se hvordan det hele foregår hos Dynaudio, så jeg vil selvfølgelig opfordre så mange som muligt til at tilmelde sig. Det her vil du ikke gå glip af!

Från Malmö är det 250 km, ca 4 timmars körning och från Grenå på Nordjylland är det en resa på 2,5 timme. Det innebär alltså att vi måste planera för en övernattning för att vara i tid på morgonen (beroende på hur relationen är med morgontuppen).

Eftersom svar har begärts redan till på fredag, börjar jag med att fråga om vilka som är intresserade av att vi arrangerar ett besök hos Dynaudio?

Jag behöver ha era kommentarer och intresseanmälan senast fredag ...

Posted

Som ni ser är intresset näst intill obefintligt att besöka Dynaudio, i vart fall nu. Jag har fått en del PM om det hela och intresset är större än vad det verkar i trådan. Problemet är tiden - kort förvarningstid - midsommarvecka - semester inför dörren och liknande.

Jag har varit i kontakt med Dynaudio och hoppas att vi får återkomma till hösten istället. Då får vi också tid med att arrangera ett paket kring det hela som täcker resa/körning och hotell.

Det blir alltså inget Dynaudio-besök just nu. När vi får möjligheten för ett sådant besök känns det bättre att fler får möjlighet att följa med. Jag återkommer efter semestrarna.

Posted
Det blir alltså inget Dynaudio-besök just nu. När vi får möjligheten för ett sådant besök känns det bättre att fler får möjlighet att följa med. Jag återkommer efter semestrarna.

Det kan ju också vara krångligast att komma ifrån :) alldeles innan sommarledigheten så hösten är nog ett utmärkt alternativ. Möjligheten att förhandla fram en ledig dag ökar ju dessutom med avståndet till aktuellt datum... :D

Posted

Aaaaarrggghh,

och jag som har semester den veckan och dessutom precis fixat permis från altan bygget ... typiskt också :dead:

Man ska inte tro man är Tarzan bara för att man har lite flyt i bland ... eller ... va ? ... he he.

Vi får ta nya tag som sagt.

Posted

Jeg foreslår at vi koordinerer besøget hos Dynaudio med et Euphoniatræf som jeg har planer om at arrangere hos Peak i Middelfart. Så er der lidt mere at køre efter. En hifi helg? to remember. Var det en ide?

Posted

Både Dynaudio och Peak Consult är visserligen var för sig tungt vägande skäl till att korsa sundet men går det att samordna är ju detta alldeles utmärkt. Vi avvaktar väl och ser vad Bebop kommer fram till... :?:

Posted
Både Dynaudio och Peak Consult är visserligen var för sig tungt vägande skäl till att korsa sundet men går det att samordna är ju detta alldeles utmärkt. Vi avvaktar väl och ser vad Bebop kommer fram till... :?:

Det kan möjligen gå att kombinera, beror lite på vilken dag Dynaudio kan ta emot. Bäst hade väl en fredag varit så kan de som vill fortsätta med Peak. Vi får dock räkna med att Dynaudio blir en heldag med inte lördag eller söndag.

När datumet är fixat återkommer jag. Preliminärt blir det oktober. Jag återkommer då med förslag på restider alternativt hotell inklusive priser.

• 2 weeks later...
Posted
Det kan möjligen gå att kombinera, beror lite på vilken dag Dynaudio kan ta emot. Bäst hade väl en fredag varit så kan de som vill fortsätta med Peak. Vi får dock räkna med att Dynaudio blir en heldag med inte lördag eller söndag.

När datumet är fixat återkommer jag. Preliminärt blir det oktober. Jag återkommer då med förslag på restider alternativt hotell inklusive priser.

Bra för mig att det inte blev av He He. Jag kunde inte då. Oktober blir nog bra för mig och jag hänger gärna med.

Calle B