Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hej alla hifivänner.Jag är på jakt efter ett beg.för och slutstegskombo för runt 40000kr.

Gärna Plinius eller något likvärdigt.

Prova ett dynamic precision steg med ett bra försteg så går du aldrig fel.

Posted
Hej alla hifivänner.Jag är på jakt efter ett beg.för och slutstegskombo för runt 40000kr.

Gärna Plinius, Gamut eller något liknande.

Måste för- respektive slutsteget vara av samma fabrikat eller har du utrymme för egen matchning... :?:

Posted

En fundering, vet att A/Wing redan idag kör Harmony Designs DA, varför inte testa HD's Pre 906 och fyra av deras PA12 slutsteg (vilket borde hamna innom given budget), för InCognito X är väll biwireabla/biamplabara? .. ökar visserligen kabelbudgeten en del och sänker WAF, men vad tusan det är sånnt man får ta... :blush:blush

HD finns ju i dina trakter, så det går kanske att ordna ett hemprov?

/ptr

Posted
Måste för- respektive slutsteget vara av samma fabrikat eller har du utrymme för egen matchning... :?:

Hej Timbre.

Nej det måste dom inte det viktigaste är att dom funkar ihop rent ljudmässigt..

Det funkar säkert kanske med rör på försteget och transistor på slutsteget.

Kan tänka mig att mina Incognito kan låta bra ihop med rör.

Posted
Akkelis Audio har ett beg.Plinius M16 tror jag om det inte sålts nyligen.

Jag ringde dit och kollade det var typiskt försteget hade stått i flera månader utan att någon var intresserade

men den sista veckan hade det ringt flera kunder på den så nu var den reserverad till på torsdag för kunden skulle ordna med pengar

så jag får vänta till dess.

Tack för tipset. MVH Anders.

Posted

Hej

Til mine InCognito anvender jeg den effektforstærker som du kort hørte i Middelfart. Modellen større er til salg her. Det er den perfekte forstærker hvis du på et tidspunkt vil biampe. Jeg har dog intet bud på hvilken forforstærker der matcher, men så her må du låne en masse hjem og lytte :D

Jeg kan muligvis hjælpe med transporten hvis du køber den ;)

/Christian

Posted
Hej

Til mine InCognito anvender jeg den effektforstærker som du kort hørte i Middelfart. Modellen større er til salg her. Det er den perfekte forstærker hvis du på et tidspunkt vil biampe. Jeg har dog intet bud på hvilken forforstærker der matcher, men så her må du låne en masse hjem og lytte :D

Jeg kan muligvis hjælpe med transporten hvis du køber den ;)

/Christian

Tack Christian. jag kommer inte ihåg namnet på den förstärkaren men det var väll den svarta förstärkaren som vi körde en kortare stund.

Den lät ju riktigt bra.Om jag mins det rätt så var det väl rätt så dåliga högtalarkontakter på den, men kan du ge mig lite mer data om den

och vad du hade tänkt dig för pris på den.

MVH Anders.

Posted
Tack Christian. jag kommer inte ihåg namnet på den förstärkaren men det var väll den svarta förstärkaren som vi körde en kortare stund.

Den lät ju riktigt bra.Om jag mins det rätt så var det väl rätt så dåliga högtalarkontakter på den, men kan du ge mig lite mer data om den

och vad du hade tänkt dig för pris på den.

MVH Anders.

Ja det er den forstærker der er tale om, nemlig en Crown Studio Reference II, som vi ganske kort lyttede til i Middelfart.

crown_studioref.jpg

Den forstærker der her er til salg, det er så modellen større, nemlig en Crown Studio Reference I. Det er ikke min forstærker der er til salg, og derfor kan jeg heller ikke sælge den. Men den har været til salg et stykke tid, så du kan prøve at byde ca. 17.000dkr, hvilket er en rigtig god pris! Transporten til Sverige (Helsingborg), kan jeg hjælpe med hvis du køber den. Du kan downloade alt data om forstærkeren her.

Det er rigtigt at højtalerterminalerne ikke er gode, og det fordi de sidder så tæt på hinanden. Jeg har forgæves prøvet at finde en måde at modificere terminalernes placering på, men det er desværre ikke teknisk muligt.

/Christian

Posted
Ja det er den forstærker der er tale om, nemlig en Crown Studio Reference II, som vi ganske kort lyttede til i Middelfart.

crown_studioref.jpg

Den forstærker der her er til salg, det er så modellen større, nemlig en Crown Studio Reference I. Det er ikke min forstærker der er til salg, og derfor kan jeg heller ikke sælge den. Men den har været til salg et stykke tid, så du kan prøve at byde ca. 17.000dkr, hvilket er en rigtig god pris! Transporten til Sverige (Helsingborg), kan jeg hjælpe med hvis du køber den. Du kan downloade alt data om forstærkeren her.

Det er rigtigt at højtalerterminalerne ikke er gode, og det fordi de sidder så tæt på hinanden. Jeg har forgæves prøvet at finde en måde at modificere terminalernes placering på, men det er desværre ikke teknisk muligt.

/Christian

Hej Christian.

Jag har några andra intressanta objekt som jag måste kolla först, men blir det inget av dom så hör jag av mig till dig.

MVH Anders.