Timbre™ Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Det drar ihop sig till artikelpremiär på Euphonia. Den exakta formen är inte spikad ännu men det har redan kommit många bra förslag... Premiärartikeln kommer att handla om människor, miljöer, lyssningsintryck och upplevelser hos Sonus faber i norditalienska Vicenza. Här finns bilder ända ner på komponentnivå som Euphonia förmodligen är ganska ensamt om att kunna presentera. Marknadschefen Giovanni B. Menato låste upp alla dörrar och det var fritt fram med kameran ända fram till sent eftermiddagsljus. Det blir även en intervju med sonusfaberdirektören själv, Cesare Bevilacqua, och den kommer att handla om företaget och livsstilen Sonus faber - historia, nutid och framtid. Quote
Neodynium Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Det här har jag väntat på.. detta skall bli MYCKET intressant!! Välkommen tillbaka Timbre! Hoppas du har haft det fantastiskt!!! Quote
Timbre™ Posted July 12, 2004 Author Posted July 12, 2004 Omgivningarna bjuder på inspirerande miljöer och det blir även en hel del bilder från Vicenza. Med historien i nuet skulle man kunna säga. Quote
Timbre™ Posted July 12, 2004 Author Posted July 12, 2004 Ja, det har varit intensivt. Kanske det mest intensiva jag har varit med om i hifisvängen så nu skall denna artikel läggas upp i stillhet och med eftertanke. En liten funderare med jämna mellanrum... :cool: Quote
juha Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Nu vankas det stor repotage! Gött i detta fina vädret Quote
Matrixen Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 En premiär som inte låter skämmas för sig! Kör hårt Timbre, men eftertanke är ju inte fel heller. Det är ju semester Hifisemester :cool: Quote
Cyber Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 OJ, nu vankas det HiFi-reportage/artikel i den högre skolan Hoppas Du har haft en trevlig resa Timbre Quote
Nitram Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Trevligt Blir ruggigt intressant att se bilder och läsa om Sonus Faber... särskilt som jag just införskaffat ett par härliga Grand Piano Home Quote
Timbre™ Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Det kommer att bli bilder från produktionen av Concertoserien. Kan högtalare ha en inre skönhet... Quote
Neodynium Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 "Kan högtalare ha en inre skönhet" När vi pratar om Sonus Faber så är jag 100% säker på detta! Quote
Nitram Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 *Grrrrrreat* Inre skönhet... hmm... förmodligen Quote
Neon Park Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Ja det ska mycket intressant att läsa om SF,jag är lite sugen på ett par Amati(vem är inte det)vi får väl se hur det blir med högtalarna. Mvh Quote
Cyber Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Ja det ska mycket intressant att läsa om SF,jag är lite sugen på ett par Amati(vem är inte det)vi får väl se hur det blir med högtalarna. Mvh Amati Jag lyssnade på Cremona förra sommaren och de var mycket trevliga..hoppas få höra Amati vid något tillfälle Quote
Timbre™ Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Inre skönhet brukar ju synas utanpå... Det blir även möte med folket på tyska image hifi samt andra trevliga människor med anknytning till Sonus faber. Quote
Timbre™ Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Även om produkterna och människorna i verksamheten är Sonus fabers styrka, kan man inte bortse från den nya produktionsanläggningen. Det blev ett antal bilder under klarblå himmel... :cool: Quote
Neodynium Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 De kan verkligen det där med stil... Detta kan ju bli hur bra som helst!! Mer bilder! Quote
EAR Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Med en sån här start ser detta ut till att kunna bli en riktig långkörare Dessutom en mycket trevlig sådan Quote
Ekman Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 mycket trevligt, jag vill också semestra i Italien Quote
mikael2 Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Den där grafitgråa färgen på Stradivari verkar urläcker ´ Fast Sonus Faber ska man väl ha i den klassiska färgen Quote
Guest Zalve Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Du såg väl till att få med dig 2 såna stolar hem,,, Såg ut att ha haft tur med vädret oxå... Blå himmel och mycket ljus. Quote
Timbre™ Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Ja, ljuset var på rätt humör denna dag... Vi avrundar detta med en bild från en slumrande gränd i Vicenza. Här finns otroligt läckra miljöer att upptäcka om man bara stannar upp och tar sig tid. Sonusfaberbesöket kommer i fortsättningen att avhandlas som artikel i vårt nystartade artikelarkiv. Blottade delningsfilter, igenfyllda delningsfilter, lyssningsrum och arbetsrum. Personer i och utanför produktionen samt berättelser om vardagslivet i Vicenza. Artikelarkivet på Euphonia... Quote
Neodynium Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Ljuset var med dig min vän! Som sagt... detta blir ju hur bra som helst! Hoppas också på en långkörare! Quote
VR-8 Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Äntligen!!!!!!!! Ett stort "hemma hos" Sonus Faber!!! Quote
Audio Nicke Posted July 19, 2004 Posted July 19, 2004 Oj oj oj måste sporra på lite; please mr moderator can i have another one Sonus faber är mitt absolut första högtalar val, de är dock lite väl hårda mot plånboken Men bilder är ju bra /Niclas Quote
stargazer Posted July 19, 2004 Posted July 19, 2004 Audio Nicke (och ni andra som liksom jag är lite otåliga): Jag är också sugen på att se mera av SF-reportaget, men vår reporter och tillika HiFi-legendar har många järn i elden (träffade honom IRL igår, trevligt!) och flera riktigt heta reportage på gång - så ge honom lite tid och andrum. Jag lovar, det är värt att vänta på... / stargazer, moderator på bildforum Quote
Recommended Posts