Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det drar ihop sig till artikelpremiär på Euphonia. Den exakta formen är inte spikad ännu men det har redan kommit många bra förslag... :) Premiärartikeln kommer att handla om människor, miljöer, lyssningsintryck och upplevelser hos Sonus faber i norditalienska Vicenza. Här finns bilder ända ner på komponentnivå som Euphonia förmodligen är ganska ensamt om att kunna presentera. Marknadschefen Giovanni B. Menato låste upp alla dörrar och det var fritt fram med kameran ända fram till sent eftermiddagsljus. Det blir även en intervju med sonusfaberdirektören själv, Cesare Bevilacqua, och den kommer att handla om företaget och livsstilen Sonus faber - historia, nutid och framtid.

Vicenza017.JPG

Posted

Ja, det har varit intensivt. Kanske det mest intensiva jag har varit med om i hifisvängen så nu skall denna artikel läggas upp i stillhet och med eftertanke. En liten funderare med jämna mellanrum... :cool: :)

Vicenza001.JPG

Posted

Trevligt :mm:

Blir ruggigt intressant att se bilder och läsa om Sonus Faber... särskilt som jag just införskaffat ett par härliga Grand Piano Home :):)

Posted
Ja det ska mycket intressant att läsa om SF,jag är lite sugen på ett par Amati(vem är inte det)vi får väl se hur det blir med högtalarna.

Mvh

Amati :mm::mm: Jag lyssnade på Cremona förra sommaren och de var mycket trevliga..hoppas få höra Amati vid något tillfälle :)

Posted

Inre skönhet brukar ju synas utanpå... :)

Det blir även möte med folket på tyska image hifi samt andra trevliga människor med anknytning till Sonus faber.

Vicenza015.JPG

Posted

Även om produkterna och människorna i verksamheten är Sonus fabers styrka, kan man inte bortse från den nya produktionsanläggningen. Det blev ett antal bilder under klarblå himmel... :cool: :)

Vicenza005.JPG

Posted

Med en sån här start ser detta ut till att kunna bli en riktig långkörare :mm::D

Dessutom en mycket trevlig sådan :mm:

Guest Zalve
Posted
Vicenza001.JPG

Du såg väl till att få med dig 2 såna stolar hem,,,

Såg ut att ha haft tur med vädret oxå... Blå himmel och mycket ljus. :)

Posted

Ja, ljuset var på rätt humör denna dag... :D

Vi avrundar detta med en bild från en slumrande gränd i Vicenza. Här finns otroligt läckra miljöer att upptäcka om man bara stannar upp och tar sig tid. Sonusfaberbesöket kommer i fortsättningen att avhandlas som artikel i vårt nystartade artikelarkiv. Blottade delningsfilter, igenfyllda delningsfilter, lyssningsrum och arbetsrum. Personer i och utanför produktionen samt berättelser om vardagslivet i Vicenza.

Artikelarkivet på Euphonia... ;)

Vicenza028.JPG

Posted

Oj oj oj måste sporra på lite; please mr moderator can i have another one :D

Sonus faber är mitt absolut första högtalar val, de är dock lite väl hårda mot plånboken :black:

Men bilder är ju bra :)

/Niclas

Posted

Audio Nicke (och ni andra som liksom jag är lite otåliga): Jag är också sugen på att se mera av SF-reportaget, men vår reporter och tillika HiFi-legendar har många järn i elden (träffade honom IRL igår, trevligt!) och flera riktigt heta reportage på gång - så ge honom lite tid och andrum. Jag lovar, det är värt att vänta på...

/ stargazer, moderator på bildforum