hellbit Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Ja som titeln talar om så åkte jag o flickvännen till en glad Dansk igår och hämtade det nya monstret. Måste säga att de första intrycken är mycket positiva. Eftersom jag inte fixar bildhanteringen på denna sida så länkr jag till ett annat forum. Hoppas inte det gör någonting? www.minhembio.com/hellbit Quote
P-pan Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Ahh, ett litet kärnkraftverk Gratulerar till den nya "familjemedlemmen" Du får väl återkomma med lite intryck och bilder när du lyssnat in dig. Kolla lite här om du har problem med att ladda upp bilder .... Lägga upp bilder på Euphonia Quote
stargazer Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Grymt steg! Kul Ang bilder, jag har skickat dig ett PM. Vore skitkul om du kunde lägga upp bilder hos oss också... / stargazer, moderator på bildforumet Quote
Timbre™ Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Eftersom jag inte fixar bildhanteringen på denna sida så länkr jag till ett annat forum. Hoppas inte det gör någonting? Självklart inte och jag lägger in adressen som direktlänk. Ryggskottshifi och det är kul att följa. www.minhembio.com/hellbit Quote
Timbre™ Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Grymt steg! Kul Ang bilder, jag har skickat dig ett PM. Vore skitkul om du kunde lägga upp bilder hos oss också... / stargazer, moderator på bildforumet Helt rätt men där var jag för snabb... Quote
hellbit Posted May 28, 2009 Author Posted May 28, 2009 Självklart inte och jag lägger in adressen som direktlänk. Ryggskottshifi och det är kul att följa. www.minhembio.com/hellbit HEHE jag lovar att jag ska sätt mig in i hur man lägger upp bilder, kanske lite lathet men tyckte det var mycket man skulle göra så jag tog lätta vägen och länkade denna gång. Tänk på att jag burit in o installerat det tunga steget själv och är helt slut Quote
K-man Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 ett härligt steg det...men...det ser så litet ut på bilden... \\K-man Quote
hellbit Posted May 28, 2009 Author Posted May 28, 2009 ett härligt steg det...men...det ser så litet ut på bilden... \\K-man Hehe jag lovar,, det är STORT.. Problemet är att det är svart som graven och svårt att fotografera (för en nybörjare som jag) Quote
Matrixen Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 En sådan tänkte jag på senast igår. Tyvärr dyker de inte upp så ofta Grattis!! Quote
K-man Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Hehe jag lovar,, det är STORT.. Problemet är att det är svart som graven och svårt att fotografera (för en nybörjare som jag) Hehee...jo, jag vet storleken på det....dess syskon är ju också rätt saftiga...som detta som fanns hos en medlem för något år sedan... \\K-man Quote
hellbit Posted May 28, 2009 Author Posted May 28, 2009 Hehee...jo, jag vet storleken på det....dess syskon är ju också rätt saftiga...som detta som fanns hos en medlem för något år sedan... \\K-man Aj aj aj Antileon är ju snäppet värre, alltid ska det finnas nåt värre hehe. Killen jag köpte Encore av hade beställt Gryphon coloseum och det e ju också ganska häftigt hehe. Quote
Timbre™ Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Tänk på att jag burit in o installerat det tunga steget själv och är helt slut Känner igen den kommentaren och det gällde för både Gryphon Diablo och Antileon... Quote
earwinSE Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Hehee...jo, jag vet storleken på det....dess syskon är ju också rätt saftiga...som detta som fanns hos en medlem för något år sedan... \\K-man Oj min gamla lattjolajbanlåda. Ett stort grattis Hellbit earwinSE Quote
hellbit Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 Oj min gamla lattjolajbanlåda. Ett stort grattis Hellbit earwinSE Earwin vad kör du idag för setup? Det brukar ju bara gå på ett håll för oss hifi intresserade hehe. Den du hade tidigare var ju milt uttryckt häftig. Mvh Quote
Matrixen Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Callisto bygger på ju liknande teknik som den i Encore, så några enorma ljudskillnader är väl inte att vänta, men det vore jätteintressant med en djupare analys om resultatet och om skillnaderna. Bara vetskapen om att man har tusentals watt i headroomreserv är ju en injektion för den mentala hälsan, men jag är nyfiken på hur du upplever prestandan och eventuella karraktärsskillnader från din gamla Gryphon Quote
earwinSE Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Earwin vad kör du idag för setup? Det brukar ju bara gå på ett håll för oss hifi intresserade hehe. Den du hade tidigare var ju milt uttryckt häftig. Mvh Hej Hellbit För första gången skalade jag ner, åtminstone storleksmässigt, klart mer användarvänligt. Har haft denna setup i ett år nu och Timbre, K-man jag är faktsikt helt nöjd. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...60&hl=tidal earwinSE Quote
Matrixen Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 otroligt irriterande att jag inte hade bättre likviditet när du avyttrade Anthileon, Earwin. Blev påmind nu när jag såg bilderna Quote
Matrixen Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Tidal och Burmester får väl anses som en ganska ok mjuklandning i downsizingsammanhang Quote
hellbit Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 Callisto bygger på ju liknande teknik som den i Encore, så några enorma ljudskillnader är väl inte att vänta, men det vore jätteintressant med en djupare analys om resultatet och om skillnaderna. Bara vetskapen om att man har tusentals watt i headroomreserv är ju en injektion för den mentala hälsan, men jag är nyfiken på hur du upplever prestandan och eventuella karraktärsskillnader från din gamla Gryphon Jo jag måste nog säga att det skiljer en hel del.. För det första använder jag ju nu försteget i Audio Aeron vilken skiljer i karaktär mot den som sitter i Calliston. Dessutom är ju Nautilus 801 erkänt krävande. Visst fixade calliston uppgiften mycket bra men jag märker också att effekt ökningen har öppnad upp ljudbilden en hel del. Det låter större och framförallt man kan vrida på löjligt mycket utan att det tappar andan. Jag är ju en av dem som gillar att kunna dra på ändå upp till Live nivåer Djupbasen har också fått en förbättring och det tror jag mycket beror på kraften i Encore snarare än att den skiljer. Hade man kopplat på en väldigt lättdriven mindre högtalare så kan jag tänka mig att skillnaden inte hade varit riktigt lika stor. Men jag är ialla fall helnöjd, so far Quote
Recommended Posts