Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja som titeln talar om så åkte jag o flickvännen till en glad Dansk igår och hämtade det nya monstret. Måste säga att de första intrycken är mycket positiva.

Eftersom jag inte fixar bildhanteringen på denna sida så länkr jag till ett annat forum. Hoppas inte det gör någonting?

www.minhembio.com/hellbit

Posted

Grymt steg! Kul :app:

Ang bilder, jag har skickat dig ett PM.

Vore skitkul om du kunde lägga upp bilder hos oss också...

/ stargazer, moderator på bildforumet

Posted
Grymt steg! Kul :app:

Ang bilder, jag har skickat dig ett PM.

Vore skitkul om du kunde lägga upp bilder hos oss också...

/ stargazer, moderator på bildforumet

Helt rätt men där var jag för snabb... :D

Posted
Självklart inte och jag lägger in adressen som direktlänk.

Ryggskottshifi :D och det är kul att följa.

www.minhembio.com/hellbit

HEHE jag lovar att jag ska sätt mig in i hur man lägger upp bilder, kanske lite lathet men tyckte det var mycket man skulle göra så jag tog lätta vägen och länkade denna gång. Tänk på att jag burit in o installerat det tunga steget själv och är helt slut :)

Posted
ett härligt steg det...men...det ser så litet ut på bilden... :app::D

\\K-man

Hehe jag lovar,, det är STORT.. Problemet är att det är svart som graven och svårt att fotografera (för en nybörjare som jag)

Posted
Hehe jag lovar,, det är STORT.. Problemet är att det är svart som graven och svårt att fotografera (för en nybörjare som jag)

Hehee...jo, jag vet storleken på det....dess syskon är ju också rätt saftiga...som detta som fanns hos en medlem för något år sedan...

YG112.JPG

\\K-man

Posted
Hehee...jo, jag vet storleken på det....dess syskon är ju också rätt saftiga...som detta som fanns hos en medlem för något år sedan...

YG112.JPG

\\K-man

Aj aj aj Antileon är ju snäppet värre, alltid ska det finnas nåt värre hehe.

Killen jag köpte Encore av hade beställt Gryphon coloseum och det e ju också ganska häftigt hehe.

Posted
Tänk på att jag burit in o installerat det tunga steget själv och är helt slut :)

Känner igen den kommentaren och det gällde för både Gryphon Diablo och Antileon... :)

Posted

YG112.JPG

\\K-man

Oj min gamla lattjolajbanlåda.

Ett stort grattis Hellbit

earwinSE

Posted
Oj min gamla lattjolajbanlåda.

Ett stort grattis Hellbit

earwinSE

Earwin vad kör du idag för setup? Det brukar ju bara gå på ett håll för oss hifi intresserade hehe. Den du hade tidigare var ju milt uttryckt häftig.

Mvh

Posted

Callisto bygger på ju liknande teknik som den i Encore, så några enorma ljudskillnader är väl inte att vänta, men det vore jätteintressant med en djupare analys om resultatet och om skillnaderna. Bara vetskapen om att man har tusentals watt i headroomreserv är ju en injektion för den mentala hälsan, men jag är nyfiken på hur du upplever prestandan och eventuella karraktärsskillnader från din gamla Gryphon :mm:

Posted
Callisto bygger på ju liknande teknik som den i Encore, så några enorma ljudskillnader är väl inte att vänta, men det vore jätteintressant med en djupare analys om resultatet och om skillnaderna. Bara vetskapen om att man har tusentals watt i headroomreserv är ju en injektion för den mentala hälsan, men jag är nyfiken på hur du upplever prestandan och eventuella karraktärsskillnader från din gamla Gryphon :mm:

Jo jag måste nog säga att det skiljer en hel del.. För det första använder jag ju nu försteget i Audio Aeron vilken skiljer i karaktär mot den som sitter i Calliston. Dessutom är ju Nautilus 801 erkänt krävande. Visst fixade calliston uppgiften mycket bra men jag märker också att effekt ökningen har öppnad upp ljudbilden en hel del. Det låter större och framförallt man kan vrida på löjligt mycket utan att det tappar andan. Jag är ju en av dem som gillar att kunna dra på ändå upp till Live nivåer :)

Djupbasen har också fått en förbättring och det tror jag mycket beror på kraften i Encore snarare än att den skiljer.

Hade man kopplat på en väldigt lättdriven mindre högtalare så kan jag tänka mig att skillnaden inte hade varit riktigt lika stor.

Men jag är ialla fall helnöjd, so far :)