Jump to content

Recommended Posts

Posted

Engelholm: 3 st 8" basar känns inte så mycket mellanregister.

Hasse: Den här högtalaren har jag hört låta tunn, tjock och senast i Munchen bumlig... Återspeglar nog uppställning och rum tror jag. Vi har nu ställt in den enligt plan, dvs helt utan några akustiska hjälpmedel alls och vi tog hjälp av Brad O´Toole från Transparent som ägnade 3 timmar av sitt liv att justera in dem. Kul att se ett fullblodsproffs i aktion :)

Högtalaren går förvånande djupt med rejält orr i botten och 3 åttor ger dynamik i överflöd.

Nu har vi börjat ta hand om eko och annat och kommer såklart släpa in frysboxa - jag menar V 60-låddorna, om de behövs

Tobias: Det är något märkligt med de här högtalarna, så rätt och helgjutet men inget spretar för ett letande öra att ta fasta på. Har sett mätningarna och de är bra.

mvh

Posted

Nä, jag är genuint elak, tänker bara på mig själv och är omvittnat egoistisk :blush

Engelholm tänker förmodligen på den personliga aversionen mot "fusk-bas" i högtalare, vanligtvis 2 st 6,5" och en diskant i någon form av 2,5-vägsmodell. Bas, jo tjena...

Per, kom upp till butiken och skaka hand med Salon2 som är 130 cm hög och väger 80 kg styck så förstår varför jag missade ironin om mellanregister. Det var inte meningen att vara kort. :)

mvh