Hasse Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Revel har imponerat de gånger jag hört dom på mässor Just basen tilltalade mig definitivt - motsatsen till slö och bumlig. Quote
Tobias Lindell Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Man kan ju inte annat än bli nyfken efter dessa strålande mätningar: http://stereophile.com/floorloudspeakers/6...vel/index5.html (mellanregister eller inte som basar) Quote
sladd Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Engelholm: 3 st 8" basar känns inte så mycket mellanregister. Hasse: Den här högtalaren har jag hört låta tunn, tjock och senast i Munchen bumlig... Återspeglar nog uppställning och rum tror jag. Vi har nu ställt in den enligt plan, dvs helt utan några akustiska hjälpmedel alls och vi tog hjälp av Brad O´Toole från Transparent som ägnade 3 timmar av sitt liv att justera in dem. Kul att se ett fullblodsproffs i aktion Högtalaren går förvånande djupt med rejält orr i botten och 3 åttor ger dynamik i överflöd. Nu har vi börjat ta hand om eko och annat och kommer såklart släpa in frysboxa - jag menar V 60-låddorna, om de behövs Tobias: Det är något märkligt med de här högtalarna, så rätt och helgjutet men inget spretar för ett letande öra att ta fasta på. Har sett mätningarna och de är bra. mvh Quote
Engelholm Audio Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Engelholm: 3 st 8" basar känns inte så mycket mellanregister. mvh Skämt och ironi passade tydligen inte i denna tråd. Quote
Tobias Lindell Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Skämt och ironi passade tydligen inte i denna tråd. Ahhh, Sladd är nog en hyvens rolig kuf IRL Quote
sladd Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Nä, jag är genuint elak, tänker bara på mig själv och är omvittnat egoistisk Engelholm tänker förmodligen på den personliga aversionen mot "fusk-bas" i högtalare, vanligtvis 2 st 6,5" och en diskant i någon form av 2,5-vägsmodell. Bas, jo tjena... Per, kom upp till butiken och skaka hand med Salon2 som är 130 cm hög och väger 80 kg styck så förstår varför jag missade ironin om mellanregister. Det var inte meningen att vara kort. mvh Quote
Recommended Posts