Digital Living Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Hej, Jag har inte varit aktiv och har inte varit synlig på ett tag. Men det har varit pg a. min konkurs där jag då fick lov att kasta in handuken när finanskrisen kom och butiken blev en för stort lass. Men som distributör för Anthem och Paradigm i Sverige, Finland och Danmark är jag dock fortfarande. Det kanske har undrats eller inte om det, men så är fallet. Och jag har fått mail från Anthem där person som florerar här och där jag har varit juste mot med att låna ut en setup av Anthem till har antytt om att jag sagt att jag inte finns kvar. Det känns inte kul alls och jag vet och hoppas att ni i detta forum håller med, men det kanske är så det går till för vissa. Ville bara säga att jag finns men inte lika aktiv och bara som distributör numera. Soliga hälsningar, Thomas Quote
crion Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Du kanske kunde berätta lite vad som händer på Anthem området och Paradigm och vilka butiker som säljer dessa? Quote
Digital Living Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Du kanske kunde berätta lite vad som händer på Anthem området och Paradigm och vilka butiker som säljer dessa? Det kan jag faktisk göra, tänkte inte på det. Flaggskeppet hos Anthem som heter D2 V2 har bestyckats med dubbla core-audio DSP motor chip som arbetar med 800 MIPS för bästa hantering av nya Dolby och DTS-HD ljud formaten. Och även Sigmas VXP video chip för bästa kvalité i bildbehandlingen. Stöd för Deep color över HDMI och imponerande mosquito och artifarkt reducering. PCM ingångar up till 7.1 i 24 bits/ 192 kHz och 8HDMI ingånar och 2 ut. Och så kritiker rosade rumkorrigerings sysemet ARC med mic och stativ som ingår. Denna maskin är uppgraderingsbar med mjukvara som är gratis, och hårdvara om det behövs men som förstås kostar att få utbytt. De har en lillebror som heter AVM50 V2 och är näst intill lika fulländad som sin store syster, men har bara ett core-audio DSP chip. Dessa båda finns i ett bundlad paket med Anthems projektor som finns i 2 olika konfigurationer. Och så har de Integraded 225 som är 2 kanals steg som just levererar 225 watt per kanal. Paradigm ett antal serier högtalare för både hemmabio och stereo bruk. Där är Signature serien ett riktigt kraft paket, och alla serier har suwoofers som återger extremt bra bas. Läs mer om dessa på http://www.anthemav.com/ och http://www.paradigm.com/en/paradigm/news/ Mvh/Thomas Quote
Digital Living Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Du kanske kunde berätta lite vad som händer på Anthem området och Paradigm och vilka butiker som säljer dessa? Det finns idag inga butiker i Sverige än som har Anthem eller Paradigm iom att jag då lagt ner min egen butik/showroom. De som skulle kunna ha Paradigm kvar är HIFI-Klubben som var distributör fram tills årsskiftet, men de tog bara in Cinema serien från Paradigm och som är deras lägsta serie. Så finns det intresse för Anthem och/eller Paradigm så är det bara att kontakta mig. Mvh/Thomas Quote
Guest justaudiomagic Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Hej, Jag har inte varit aktiv och har inte varit synlig på ett tag. Men det har varit pg a. min konkurs där jag då fick lov att kasta in handuken när finanskrisen kom och butiken blev en för stort lass. Men som distributör för Anthem och Paradigm i Sverige, Finland och Danmark är jag dock fortfarande. Det kanske har undrats eller inte om det, men så är fallet. Och jag har fått mail från Anthem där person som florerar här och där jag har varit juste mot med att låna ut en setup av Anthem till har antytt om att jag sagt att jag inte finns kvar. Det känns inte kul alls och jag vet och hoppas att ni i detta forum håller med, men det kanske är så det går till för vissa. Ville bara säga att jag finns men inte lika aktiv och bara som distributör numera. Soliga hälsningar, Thomas Den du syftar på är mig! Lika bra att vi får det klart här på forumet så vi kan lägga ner det sen. Jag har tagit detta per mail med dig o det kändes en aning tråkigt att läsa det här men jag förstår o respekterar dig helt klart. Det har tyvärr blivit missförstånd o efter uteblivna svar på ett antal mail tog jag för givet att du lagt ner även resterande rörelse förutom butiken / showroomet. Jag har dessutom aldrig någonson sagt på ngt forum att du inte finns eller inte är distributör, så där har du faktiskt fel. Jag fråga däremot Anthem om mina tankar stämde eftersom jag inte fick svar från dig. Grattis till en mycket trevlig distribution av Paradigm, hoppas det går bra Själv är jag intresserad av Paradigm o Anthems 2 kanals integrerade Quote
Recommended Posts