Jump to content

HIGH END® 2009 - München


calle_jr

Recommended Posts

  • Replies 640
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är enbart kul med det stora intresset - över 36' views redan och tråden kommer högst på Google.

Nästa gång ska vi nog dock sikta på finslipning av bildmaterialet och hålla oss till något färre rum.

Jaha du Calle jr o jag som påpekade att du kunde denna kamera NU men men jag håller med dig,med all denna tid o med den otroliga uppsättning du o andra hade med dig i form av hundratals kilo utrustning,troligtvis företräde före alla andra personer i rummet(här kommer Calle o CO)så borde det kunnat bli lite bättre,vi ser fram mot nästa repotage. :mm:

Jag lyckades i alla fall se vad det föreställde trots mina ögon problem :D:D

Tack alla för den väl dokumenterade mässan jag upplevt i bekväm hemma miljö :)

Link to comment
Share on other sites

Jaha du Calle jr o jag som påpekade att du kunde denna kamera NU men men jag håller med dig,med all denna tid o med den otroliga uppsättning du o andra hade med dig i form av hundratals kilo utrustning,troligtvis företräde före alla andra personer i rummet(här kommer Calle o CO)så borde det kunnat bli lite bättre,vi ser fram mot nästa repotage. :mm:

Jag lyckades i alla fall se vad det föreställde trots mina ögon problem :D:D

Tack alla för den väl dokumenterade mässan jag upplevt i bekväm hemma miljö :)

Några bilder fick jag och Eliot bidra med, men inte på långt när i närheten av Calle_Jr självuppoffrande slit. En fantastisk kombination av genuint foto och hifiintresse i en makalös kombination utan någon som helst vinning utöver det höga nöjet.

Nu har i vart fall jag set hur den slipstenen skall dras. Inför nästa långresa blir det till att ta med såväl stativ, reflektor, en låda batterier och varför inte Tarketts golvläggarbyxor med inbyggda "pads" för knäna. Mässfotografering a la Calle_Jr sker nämnligen medelst knägång. Tänk er att knäböja 3 dar ungefär en 3-del av tiden.

För egen del planerar jag nästa långtur hösten 2010. Calle_Jr följer säkert med - kanske fler? Om allt går enligt plan så blir det en mässtråd från Rocky Mountain Audiofest hösten 2010 plus lite annat smått och gott.

Link to comment
Share on other sites

calle_jr: Bock och Tack för ett fantastiskt reportage :o:app::o:mm::o :cool: ! Det har varit en veritabel läsfest att få följa tråden med alla grymt läckra foton och intressanta texter.

När man tittat på mässbevakningen i andra nättidningar och forum, har man slagits av hur amatörmässiga och trista de sett ut i jämförelse med din briljanta bildtråd.

Ta nu en välförtjänt paus och sträck ut i hängmattan :)

Ett stort tack och en ödmjuk bugning från Norrbotten / stargazer

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer alle for en fantastisk reportage. Det virker fint når flere kan supplere hinanden med text og ikke mindst fantastiske bilder. De fantastiske bilder i denne tråd og gennerelt på Euphonia, er nu årsag til at jeg har købt nyt stativ og kamera, jeg vil også lære at lave bilder i superkvalitet. Hifi hobbyen har fået en ny gren.

Link to comment
Share on other sites

Tack alla!

:)

Hifi hobbyen har fået en ny gren.

:app: Foto är bäst som hobby när man kan kombinera det med något. Må det vara dans, musik, hifi, ornitologi, botanik, marinbiologi eller resor.

Ta nu en välförtjänt paus och sträck ut i hängmattan :)

Jag är nog en otålig natur. Hifideluxe-rapporten har precis bara börjat :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...