calle_jr Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Tittut på dig själv du ... vad blir det av detta tro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Tittut på dig själv du ... vad blir det av detta tro Tystnadsplikt råder... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Pink Panter,i garderoben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Hihii! Så kom den... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Kan det vara Crazy Frogg på besök i dambastun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Jag, Bebop och Storhövdingen knabbade på portarna kl 10 i morse. Vi är i Tyskland och på sekunden 10.00 öppnades portarna till HIGH END 2009 på M,O,C. Detta år kommer vi se 248 utställare inom ljud och bild. Utöver det träffa likasinnade, delta i föreläsningar och uppleva konserter. http://www.highendsociety.de/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Äntligen framme och äntligen dags ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Jag börjar med lite översikter från första dagen framkallade i all hast på hotellrummet. De riktigt erotiska bilderna återkommer Calle_Jr med från hemmaplan ... Vi parkerar först hos ... ... som presenterade en ny instegsmodell Bardo för ca 5,000€ utan tonarm och plint (till höger om Oasis som kostar 9,000€) Leveransstart i Augusti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 En annan nyhet som får det att vattnas på Nordostanhängarna är laneringen av Nordost Odin för tonarmar. Priset var inte satt, men gissningsvis runt 50 lakan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 En mycket stilren presentation gjorde Luxman med bl a sina monoblock M1000f tillsammans med Vivid "Pavalaguna". Det rummet tillhör också toppkandidaterna om mässans bästa ljud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 En mycket stilren presentation gjorde Luxman med bl a sina monoblock M1000f tillsammans med Vivid "Pavalaguna". http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...2009/Luxman.jpg Yttre design genomgår ständiga förändringar. Om någon för trettio år sedan skulle hävda att det står ett par Luxmanmonoblock på golvet hade vi nog inte riktigt hängt med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IcedEarth Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Yttre design genomgår ständiga förändringar. Om någon för trettio år sedan skulle hävda att det står ett par Luxmanmonoblock på golvet hade vi nog inte riktigt hängt med... Varför då? //rillo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 KR Enterprise fanns också på plats tillsammans med Apogee kopior. Det var tydligt att dessa högtalare har mycket stor potential. Notera de stora subbarna. De var inte inkopplade när jag var där och jag missade också tillverkaren. VTL hade München-premiär med MB-450 MkII och föresteget 6.5. Dessutom presenterades för första gången en uppföljare till föresteget 5.5 som nu kommer i en ny fullt balanserad upplaga med option för ett RIAA som bygger på deras separata phonosteg. Den kommer också att dela en hel del med 6.5 med bl a samma volymkontroll och spänningsreglering. Även VTL 's ägare Luke Manley var på plats liksom. Sladd som log ikapp med Luke. VTL delade rum med Siltech, Crystal Cable och Arabesque. Crystal Cable drivs av Gabi van der Kley som är gift med Siltech-skaparen. Hon lanserar nu sina högtalare i glas. Mina fördomar sa mig att det här kan inte låta bra, men så fel jag hade. Det lät oerhört dynamiskt och fint till sammans med VTL. Det finns mycket tankar och ideer bakom dessa konstruktioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Varför då? //rillo Sjuttiotalets VU-mätare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IcedEarth Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Sjuttiotalets VU-mätare... ahhh ok //rillo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Härligt reportage men grabbar se nu till att ni också får lite avkoppling bland alla pryttlar! Kul att se lite ovanligare hifi än vad jag vanligtvis brukar får se från svedala! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 23, 2009 Author Share Posted May 23, 2009 Oj, vad mycket vi har att visa och berätta! Bebop har förtjänstfullt hållt en anständig infonivå, men de kommande dagarna kommer det en del vågar jag lova. Jag måste ha sett lite djurisk ut, krälande i demorummen som en slags biologisk zoom. (Så blir det när man försöker göra en tung utrustning lätt och begränsar till två fasta brännvidder - AF16/2.8D och AF60/2.8D) Ändå känns knäna idag som om de skulle kunna likställas med vilken gammal golvläggare som helst. Men så får det bli! dvs ett något förstorat normalöga (60mm) resp ett fisköga (16mm) är vad ni kommer se från mig i form av bildmaterial. För min del bestod övrig utrustning av Nikon D700, Nikon SB-600, Interfit reflektor, Manfrotto 055XPROB+488RC2 och Hama Ni-1 Ska vi gå ut löst redan ikväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 23, 2009 Author Share Posted May 23, 2009 TCG Handels GmbH - Luxman, Zu, NAT och Vivid Eftersom Luxman redan varit på tal, och eftersom det var ett samtalsämne med grund i samstämmig passion redan i planet på väg ner så kan det passa att fortsätta därifrån. Passion, sa Bull; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Den här infon har stått på hemsidan ett tag; Dear customers, Please note that our English homepage closed due to reconstruction. We are apologize for any inconvenience may caused, please wait for a moment. Thank you for your kind attention. Best Regards LUXMAN Corporation ...men nu verkar det sannerligen ha rört på sig igen för Luxman internationellt. Mitt i finanskris och elände. Luxmans rörförstärkare CL-88 och MQ-88 spelade här ihop med högtalare från Zu Audio; SACD-spelaren var en Luxman CD-08. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Till vänster Zu Essence och till höger Zu Presence Zu Presence har inbyggt Hypex-slutsteg för drivning av 2st 10" basar som sitter inuti kabinettet; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Fler rörgrejer från Luxman med den integrerade SQ-100 och CD-spelaren D-N100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Den 65 år gamla konstruktionen i Luxman SQ-38 återfinns i den 11:e generationen SQ-38u och den torrdemades i samma rum; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crion Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Otroligt fina bilder! Ni gick inte av en händelse förbi Finite Elemente (premiär för något "hemligt") eller Meridian montrern/rummet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Tack! Jag tänkte faktiskt på dig crion när jag sista timmen sprang på Meridian. Det var en typisk torrdemo med väggmontrar, och jag orkade inte plåta. Kanske hade de ett litet lyssningsrum, jag kollade inte. Finite Elemente passerade jag vid två tillfällen, men det var båda gångerna fullt av folk. Jag lovar det kommer andra saker där du har specialintresse... Det hemliga var nog ett par nya högtalare. Hjälp Bebop/eliot! TGC Handels GmbH presenterade även några för mig okända produkter med NAT Plasma R och Symmetrical försteg samt NAT Generator monoblock med dubbla 811A-rör; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 TGC Handels GmbH hade två demorum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vovven Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 TGC Handels GmbH hade två demorum... http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...21/DSC_3227.JPG Kan det vara Vivid måntro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Kan det vara Vivid måntro? Mitt i prick! Vivid Plavalaguna; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts