Jump to content

RC ljud och bild lägger ned.


IcedEarth

Recommended Posts

Otroligt tråkigt, lider med Umeborna :diss: .

Skönt ljud trappar väl oxå ner, lika tråkigt det.

I norrbotten blev det ett stort svart hål efter att utmärkta "bossanova audio" la ned för några år sedan, Luleå Hifi och Hembio är ingen utpräglad Hifi/Highend-butik även om de faktiskt börjat plocka in lite intressant som t.ex. Bel Canto och Pathos - så det är väl vårt sista hopp.

Sen finns ju alltid hopp för Linnisterna, Takt & Ton verkar överleva det mesta...

Så vill man ha nåt annat än Linn, Mid-fi eller Pathos/Bel Canto så är det Internethandel och chansningar som gäller... :dead:

Link to comment
Share on other sites

En epok går i graven. Stig har varit i branschen i 45 år och jag har arbetat med Stig & Co i 20 år. Jag hoppas det inte är någon av dem som misstycker att jag flikar in, för att undvika diverse gissningar, att det här är ett resultat av (självförvållad) feghet hos bankerna. Ny tilltänkt ägare fick, trots löfte om att allt skulle vara i sin ordning, på dagen D nej från banken......det är inget fel på Stig men efter 45 år är det inte så konstigt man bestämmer sig för att kasta in handduken. Trist bara att det slutar på det här sättet.

/Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt när butiker lägger ner pga av ekonomin, men ni som bor i närheten har helt enkelt handlat för lite i de/den aktuella butiken.

Hehe jo så kan det nog vara! :D

Dock med Janne så har han extremt lite tid och Skönt ljud är en sidoverksamhet, sen att kroppen hans är lite trasig sedan han körde i diket med en motorcykel, det är en annan femma. Men jag gjorde affärer med han i helgen. Skönt ljud finns än om i det tysta. :)

//rillo

Link to comment
Share on other sites

Det var verkligen tråkiga nyheter! Gillade RC väldigt mycket.

Roligt att höra att Janne håller igång än, man började ju fundera om han var vid liv eller inte :/

Luleå Hifi är riktigt trevlig butik, bra folk som jobbar och en del trevliga prylar också. Hoppas man för några kronor över att handla för..

Link to comment
Share on other sites

En epok går i graven. Stig har varit i branschen i 45 år och jag har arbetat med Stig & Co i 20 år. Jag hoppas det inte är någon av dem som misstycker att jag flikar in, för att undvika diverse gissningar, att det här är ett resultat av (självförvållad) feghet hos bankerna. Ny tilltänkt ägare fick, trots löfte om att allt skulle vara i sin ordning, på dagen D nej från banken......det är inget fel på Stig men efter 45 år är det inte så konstigt man bestämmer sig för att kasta in handduken. Trist bara att det slutar på det här sättet.

/Kenneth

Very sorry to hear so

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...