Cyber Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Här kommer ett kort bildrep på min senaste uppgradering till Audionet AMPVII Lite tekniska data: Moduluppbyggt microprocessorstyrt flerkanalsslutsteg Effekt(per kanal): 150 Watts into 8 ohms 250 Watts into 4 ohms 360 Watts into 2 ohms Frekvensomfång: 2 - 300 000 Hz (-3dB) THD + N: > 107dB (25W/4ohm) Signal/brus: 122dBA Storlek: 430x196x430 Vikt: 58kg (7-kanaler) Features: Skyddskretsar för HF, DC, temperatur och överbelastning. Automatisk fasigenkänning på strömsladdarna. Autostartfunktion Signatur/Märke Vy Kopplingspanel (Balanserade och obalanserade kontakter - ingång) Kopplingspanel (WBT-kontakt - utgång) Insida (Framifrån) Insida (Från sidan) Mvh Cyber Quote
K-man Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Minsann, hur har du tänkt att använda det? En liten undran...hur fungerar den automatiska fasigenkänningen? \\K-man Quote
Cyber Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Minsann, hur har du tänkt att använda det? En liten undran...hur fungerar den automatiska fasigenkänningen? \\K-man Jag kör ju flerkanals-system När man sätter i väggkontakten står det först Audionet i displayen och sedan när man trycker på powerknappen på framsidan av burken så larmar den i displayen om du har fasfel innan den startar upp respektive kanal... Mvh Cyber Quote
Jonas Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Kan den där visa uteffekt i displayen som amp g2 max? Quote
VR-8 Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Hur ser ditt system ut med ditt slutsteg? Har du nån processor som matar AudioNet'en med signal? Mvh Joakim Quote
stargazer Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Mums, ser trevligt ut! Hur står sig ett sånt här flerkanalssteg mot säg Bladelius Grendel? Lyssningsintryck?? Quote
Cyber Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Kan den där visa uteffekt i displayen som amp g2 max? Jag har inte kollat det, men jag tror inte det eftersom det rör sig om flera kanaler så ...men däremot kan man bl.a ställa in en timer så steget värmer upp innan har inte testat denna funktion/finess ännu ..den går ju non-stop just nu :clown: Quote
Cyber Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Hur ser ditt system ut med ditt slutsteg? Har du nån processor som matar AudioNet'en med signal? Mvh Joakim Jag använder Audionet VIP som CD(/DVD)-spelare och Audionet Map som Försteg/Processor. (Högtalare; Definitive Technology BP 2000). Quote
sladd Posted July 11, 2004 Posted July 11, 2004 Stargazer: Det vore kul att jämföra. Bekymret är ju att de flesta som jämför redan har köpt en av produkterna och då är det svårare att vara opartisk. jag upprepar ett gammal löfte som jag gav: Vaska fram den multimaskin för ungefär samma pengar som du tror passar dig bäst. Beställ sedan hem en Grendel. Är den inte bättre för samma eller mindre pengar så ger jag bort en tusenlapp rätt ur fickan. (fri prövningsrätt förbehålles såklart, hifisverige är fullt av lustiga typer) I Cybers fall har jag lovat att skicka kablar för länge sedan. Just nu är de i Norrland och åker på en demoturné. Läge kanske att för ljudkvalitetens namn lägga till ett moment: Du lånar hem en Grendel samt Transparent Ultrakablage och jämför maskinerna på för en riktigt bra och rättvis jämförelse. Kanske kunde vara ett standarderbjudande? mvh en synnerligen jävig men helt övertygad Sladd (Audioneten ser läcker ut förresten, bra features) , Quote
Cyber Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Mums, ser trevligt ut! Hur står sig ett sånt här flerkanalssteg mot säg Bladelius Grendel? Lyssningsintryck?? Jag har lyssnat runt i ca ett års tid efter rätt slutsteg, som passar bra för mig. Bla har jag lyssnat på Krell TAS, Bladelius Grendel, Lexicon, Meridian mfl och det här var i mina öron det flerkanalsslutsteg som jag tyckte passa mig bäst och då med tanke på de högtalare jag har idag (och framtida högtalaruppgradering - som står näst på tur ) Överraskande med det här slutsteget är att det levererar ljudkvalitet och ljudkaraktär, som ligger mycket nära Audionets monoblock AMP II. Bi-wirekopplar man steget blir det kraftigare än monoblocken..(vilket är ett plus) Quote
Cyber Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Sladd, såg ditt inlägg när jag hade postat. Du är välkommen hit en helg med Grendel och Ultra-kablage, så får vi se vad som står/finns kvar när du åker hem. Vem vet Du kanske åker tomhänt hem Mvh Cyber Quote
eliot Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 En liten undran...hur fungerar den automatiska fasigenkänningen? - För detta behövs ett jordat uttag eftersom fasen och nollan jämförs med jorden! Själv har jag en "powerstrip" med en lysdiod som lyser om fasen är rätt - men tyvärr har jag inget jordat uttag så jag måste lägga in jordad nätkabel för att få se lysdioden lysa. Det blir en dyr lysdiod Cyber & Sladd: Jag är gärna med i lyssningspanelen om det blir en "showdown" Quote
eliot Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Läckra bilder Sist vi pratades vid så funderade Du på nätkablage och nätfilter - har det blivit något nytt på den fronten - Jag vet att Du nu har jordat nätuttagen - vad upplevde Du för förändring ? Quote
Cyber Posted July 12, 2004 Author Posted July 12, 2004 Läckra bilder Sist vi pratades vid så funderade Du på nätkablage och nätfilter - har det blivit något nytt på den fronten - Jag vet att Du nu har jordat nätuttagen - vad upplevde Du för förändring ? Jag har uppgraderat med Jorma Design Super Power sedan sist. Den är kopplad från vägguttaget till en el-list och därefter från el-listen till elektroniken är det bl.a JPC 2.5. Eftersom jag har det nya slutsteget på inspelning - det borde vara klart snart - så tänkte jag göra det omvända dvs ta bort alla nätkabeluppgraderingar och sedan sätta dit original-kablaget och se vad som händer Förhoppningsvis låter det sämre då :evil: ska testa snart När det gäller nätuttagen får jag be dig läsa på lite i det PM jag sände dig i början av Juni Jag gjorde i sista stund halt och väntar med att uppgradera uttagen pga av att jag ska bygga om lite och vet därför inte exakt var uttagen kommer att sitta ..så ...i nuläget kan jag dra en jordad sladd från annat rum om lusten faller på Quote
Recommended Posts