calle_jr Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 När rapsen är gul passar Ludwig från Audionord på att ta en heldags demonstration hos Ljudupplevelser i Ystad. För Calle_jr och JFK blir valet inte så svårt. De kör i hög fart från Malmö via Hököpinge och Arrie för att undvika E65. Wallander brukar gå till Hotel Continental för att äta. Ibland tar han med sig sin dotter Linda. Hotellet ligger bara ett stenkast härifrån. Svedberg satt som vanligt på sitt kontor och kliade sig på flinten med en blyertspenna. Hanson höll på att fylla i några V75-kuponger. Björk syntes inte till. Wallander kom först nu ihåg att Björk hade åkt på semester dagen innan. Och Nordost Quantum fanns i byggnaden... Quote
K-man Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Ahh...perfekt efter en dag på ställningar och fasadtvätt...! Kör på Calle! \\K-man Quote
Martin Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Grymma bilder som vanligt, men var få ni reda på alla dessa "träffar" är det via interna djungeltelegrafen? Quote
x2000 Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Grymma bilder som vanligt, men var få ni reda på alla dessa "träffar" är det via interna djungeltelegrafen? Euphonia Nyhetsforum. Fråga till Calle jr: Min son bor i Brösarp, var har du tagit bilderna i förhållande till den österlenidyllen? Quote
calle_jr Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 Min son bor i Brösarp, var har du tagit bilderna i förhållande till den österlenidyllen? Brösarp är Skånes Compton, coolt! I den första bilden är vi strax utanför Hököpinge, en mil söder om Malmö. I de andra två bilderna är vi i Arrie om jag inte minns fel. Där börjar det kulla till sig med skånska mått mätt. Brösarp är långt österut. De flesta demos utannonseras på Nyhetsforum, så även denna. Quote
calle_jr Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 Ström och Hifi innebär i fler än de flesta fall Nordost; Quote
K-man Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Och Nordost Quantum fanns i byggnaden; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...9/DSC_3008-.JPG Ahhh...anar jag en viss inspiration från en Dynalabtråd... härligt läckert!! \\K-man Quote
Timbre™ Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...09/DSC_2967.JPG[/img] Ännu ett nytt grepp... :cool: Rhapsody in yellow & blue skulle man kunna säga... Quote
Guest patrikcaesar Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Ännu ett nytt grepp... :cool: Rhapsody in yellow & blue skulle man kunna säga... Hahahaha, den var bra Timbre, tack och lov att det inte är rhapsodyplågan utan Calle Jr som är i farten. Du Calle, hur långa kan man skriva rubrikerna egentligen? Vi får se nästa gång om jag kan öka ytterligare, störtskönt!!!! Quote
calm Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Stark bildmässig öppning. Förstår att det är vackert i Skåne så här års, vindmöllorna till trots. Miljömässigt helt rätt och kanske även strömmen blir renare, inte minst efter lite pureifier-behandling genom Quantum. Om man skall travestera på Timbres tema så kan man väl ändå tro att här kommer att spelas några raps Ludwigs musikval brukar aldrig tillhöra de slätstrukna. Calm Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Hahahaha, den var bra Timbre, tack och lov att det inte är rhapsodyplågan utan Calle Jr som är i farten. Du Calle, hur långa kan man skriva rubrikerna egentligen? Vi får se nästa gång om jag kan öka ytterligare, störtskönt!!!! Upprinnelsen till den långa trådtiteln är förstås; hur knäcka Signor Caesar? :evil: Rhapsody in yellow and blue får genast tjäna som undertitel. Den lånar jag Och det skulle spelas några raps, make no mistake Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Vi är alltså på Ljudupplevelser i Ystad och det är Lasse som har arrangerat en demo ihop med Audionord. Quote
Guest patrikcaesar Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Upprinnelsen till den långa trådtiteln är förstås; hur knäcka Signor Caesar? :evil: Rhapsody in yellow and blue får genast tjäna som undertitel. Den lånar jag Och det skulle spelas några raps, make no mistake http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...09/DSC_2977.JPG Undrar om det kommer bli en trend nu med vansinnigt långa rubriker, det var ju många som föll för dina snygga svarta ramar runt bilderna, jag själv var en av dem som föll för din idé rakt av. Ser fram emot denna tråden. Quote
x2000 Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Häftig bild. http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...09/DSC_2977.JPG Är också väldigt förtjust i Ludwigs skor/sandaler. Vad är det för märke? Lite off topic kanske ... Quote
Timbre™ Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Undrar om det kommer bli en trend nu med vansinnigt långa rubriker, det var ju många som föll för dina snygga svarta ramar runt bilderna, jag själv var en av dem som föll för din idé rakt av. Euphonia Trendsetters.se :cool: Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Är också väldigt förtjust i Ludwigs skor/sandaler. Vad är det för märke? Lite off topic kanske ... Jag gissar på Finite Element Det var Sonus Faber utlovat, och det var de stora Cremona Elipsa som kopplats upp; Quote
x2000 Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Calle jr skrev: Jag gissar på Finite Element Bra då kanske de finns för olika vikt klasser? Quote
Timbre™ Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Det var Sonus Faber utlovat, och det var de stora Cremona Elipsa som kopplats upp; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...09/DSC_2994.JPG Kördes Elipsa i en barfotavariant... Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Kördes Elipsa i en barfotavariant... Nej, inte vad jag vet. VPI Scout med Benz L2 pickup, Nordost Tyr kablage och Moon LP5.3RS stod som vinylkälla; Moon LP5.3RS är ett transistorbaserat riaa med justerbar last (10, 100, 470, 1k och 47k ohm resp 0, 100 och 470pF). Även gain kan ställas för mm- eller mc-pickup (40dB för mm, 54, 60 eller 66dB för mc). Det har balanserade utgångar och finns även med separat strömförsörjning i en likadan låda. Här ser vi en bild på baken av riaa och den separata nätdelen PSX5.3; Foto: Simaudio.com Quote
conan Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...09/DSC_2994.JPG Vad är George Duke för musik? Omslaget ser ut att vara gjort av samma konstnär som gjort Timewind - Klaus Schulze ... Quote
P-pan Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Vad är George Duke för musik? Omslaget ser ut att vara gjort av samma konstnär som gjort Timewind - Klaus Schulze ... Är inte den plattan lite åt soul/funk hållet ? Jag kanske borde ha spelat den oftare, kommer inte riktigt i håg ... Ska kolla om jag hittar den i hyllan... edit: korrigerar till funk/fusion eller något åt det hållet. Albumet - Guardian of the light - släpptes 1983 Quote
Timbre™ Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 Vad är George Duke för musik? George Duke har länge varit aktiv inom jazz och soul. Snart blir det väl ett halvsekel och han har bl.a. spelat ihop med fusiongänget på GRP samt har även gjort sig ett namn som producent bakom storheter som Gladys Knight, Smokey Robinson och Natalie Cole för att nämna tre av många. Har ett par album och den egna musiken består ofta av energirik funk... Påminner lite om Herbie Hancock under åttiotalet och George Duke har även jobbat ihop med Dianne Reeves. Quote
Hasse Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 George Duke har länge varit aktiv inom jazz och soul. Snart blir det väl ett halvsekel och han har bl.a. spelat ihop med fusiongänget på GRP samt har även gjort sig ett namn som producent bakom storheter som Gladys Knight, Smokey Robinson och Natalie Cole för att nämna tre av många. Har ett par album och den egna musiken består ofta av energirik funk... Påminner lite om Herbie Hancock under åttiotalet och George Duke har även jobbat ihop med Dianne Reeves. ....och han har framför allt jobbat ihop med Frank Zappa . Finns med på 70-tals klassiker som Overnight Sensation, Apostrophe, One Size Fits All, Roxy And Elsewhere, m.fl Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Tack för de redogörelserna Hasse och Timbre! Här ser man skälet till namnet på Cremona Elipsa; Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Jag misstänker att kabinettet är tvådelat invändigt, med en port för mellanregister och två för basen; SW-terminaler med spadar på Nordost Valhalla; Quote
calle_jr Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Åskådarna satt på helspänn medan Ludwig behandlade membran, kablar, kontakter och skivor ...med det här; Quote
Recommended Posts