Jump to content

Recommended Posts

Guest justaudiomagic
Posted

hydraulic_logo.gif

Vi på Just Audio Magic presenterar stolt Transcriptors Limited på den Svenska marknaden!

Priser exkl tonarm o pickup;

Spyder - 13 000 :-

T-6 - 19 000 :-

Reference MKII - 24 500 :-

144954.jpg

Spyder

T6.jpg-for-web-LARGE.jpg

T-6

hydraulic_reference.jpg-for-web-LARGE.jpg

Reference MKII

Guest justaudiomagic
Posted
Kul, riktiga klassiker detta med anor från tidigt 1970-tal. Har du några modeller på väg hem?

Spyder är beställd o på väg till oss!

Posted

Reference MK 2 i orginalskick har varit min livskamrat sen -75 så denna bild väcker många känslor

Håller du med reservdelar ? (min ekorrborste har slitits ut och nålvågen blev stulen :angry: )

Glömmer aldrig när jag som student vaknade en natt (studentlyan i Uppsala låg på först våningen ) och såg ett par mörka håriga armar :o :o runt min då käraste ägodel .Yrvaket rusade jag upp och lyckades avvärja det hela. Tyvärr lyckades han få med sig nålvågen som låg i en som han nog trodde var en smyckes ask

Guest justaudiomagic
Posted
Reference MK 2 i orginalskick har varit min livskamrat sen -75 så denna bild väcker många känslor

Håller du med reservdelar ? (min ekorrborste har slitits ut och nålvågen blev stulen :angry: )

Visst kan vi fixa reservdelar till Hydraulic

Posted
hydraulic_logo.gif

Oändligt läckra grejor. Har svårt att bestäma mig för vilken som är snyggast - vilket är en icke föraktlig del av glädjen med vinyslpelare....

Skulle också vara kul att höra teorin kring varför man gör tvärtom mot alla andra spelarfabrikanter - som ju koplar vinylen mot stor massa (talriken). Här får ju vinylskivans egenresonans fritt spelrum så att säga. Finns det några spännande länkar till läsning?

Dessutom: Intressant plattform den som Spydern står på. Är det något ni säljer också?

mvh

Toobs

Guest justaudiomagic
Posted
Oändligt läckra grejor. Har svårt att bestäma mig för vilken som är snyggast - vilket är en icke föraktlig del av glädjen med vinyslpelare....

Skulle också vara kul att höra teorin kring varför man gör tvärtom mot alla andra spelarfabrikanter - som ju koplar vinylen mot stor massa (talriken). Här får ju vinylskivans egenresonans fritt spelrum så att säga. Finns det några spännande länkar till läsning?

Dessutom: Intressant plattform den som Spydern står på. Är det något ni säljer också?

mvh

Toobs

Med tanke på att Transcriptors hållt på sen 1960 med sina skivspelare är det förmodligen andra som valt att göra tvärtom mot vad de gör :)

Ska se om jag hittar någon länk / läsning om detta.

Men precis som med allt annat så behöver det inte vara "bäst" för att det är merparten som väljer att göra som de gör idag.

Hydraulic Reference var med i filmen A clockwork Orange från 1971

Guest justaudiomagic
Posted

Såhär skriver Michael på Transcripotors Limited själv;

Regarding platters, when my late father was designing the turntable he experimented with the flat platter design which we know today and also the six weight platter that we use and he came to the conclusion after many hours of A-B testing that there was no difference in tonal sound what so ever, however i can supply the turntables with 30mm thick acrylic flat platters if you wish, also the platters that will be supplied with will be acrylic with platter weights.

Ang plattformen;

The platforms were custom made for us for the hi-fi shows we do, but we can also supply isolation tables made from 25mm clear acrylic fitted with sorbothane feet.