Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

GISSA VAXET

2:a ronden

Samma regler som Calle tidigare lagt upp, dvs:

3p = alla rätt

1p = rätt på delgissning

Först till 20 p

Lycka till!

Poängställning:

Calle_Jr 17p

Musiclover: 10p

Amadei 7p

Eliot: 7p

X2000: 6p

P-Pan 5p

Torbjörn: 4p

Plundin; 2p

Edited by Bebop
Poäng
  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag kör igång brottningsmatchen med en svensk platta från mitten av 80-talet.

Den inledande meningen är i själva verket en ledtråd, men det handlar inte om Miles Davis "Half Nelson"

Posted
Den inledande meningen är i själva verket en ledtråd, men det handlar inte om Miles Davis "Half Nelson"

Han slog igenom i någon slags teater, men här är det fråga om en av hans soloplattor.

ledtrd2.jpg

Posted

Artisten är nu nämnd ... brottning ger ytterligare ledtrådar, inte half nelson, ej heller krysstag men ...

Posted
Ulf Dageby - Lata rika

Där kom "Nacksvinget"...

lsning1.jpg

lsning2.jpg

1p till Torbjörn för artisten

1p till Musiclover för skivtitel

Posted

Detta är en tidsepok jag inte kan något från då jag bodde utomlands mellan '78 och '95 - så det är kul att förkovra sig. :app:

- Jag vet att min svåger är en fan av Totta Näslund och att han blev smått schockad av min okunnighet när jag inte visste vem det var :D

Posted
- Jag vet att min svåger är en fan av Totta Näslund och att han blev smått schockad av min okunnighet när jag inte visste vem det var :D

Jag kan trösta dig med att jag var inte så het på detta när det begav sig. Det är på äldre dar jag grävt lite i de svenska skivbackarna. Ulf Dageby var en av ledargestalterna i Nationalteatern. Sedan han "startade eget" tonades det politiska ner. Idag lever han mest av att komponera filmmusik, enligt Wikipedia.

Posted

Ulf Dageby plattan kom 1984. Vi tar ett kliv över Engelska kanalen och går tillbaka några år, men fortfarande under den perioden Eliot var utomlands.

ledtrd1B.jpg

ledtrd2B.jpg

Posted

Sitter vid en lånad dator på noregs vestkyst där jag är och jobbar...

Har just sugit av mej av CalleJRs smicker från förrra tråden.. ARA är ju ett av mina favoritband, så man har kladdat på deras plattor en massa gånger..

Svar på Bopmans sista fråga är David Bowie - Scary Monsters

Ni får ha en bra helg, själv måste jag jobba några timmar till!! (ingen första maj demonstration här inte... :blush;) )

/ptr

Posted
Det får väl bli delad poäng när det gäller titeln - eller räknar vi i sekunder :?:

Domaren dömer 2p till Eliot och 1p till Plundin ...

Visst var det David Bowie och "Scary Monsters", en platta som gick het hemma hos mig sommaren 1980.

Lsning1B.jpg

Lsning2B.jpg

Posted

Jag kör vidare ...

I mitten av 70-talet var Return to Forever, Weather Report, Billy Cobham's Spectrum stora. På soulsidan skuggades de av dessa giganter på sin tid. Jag söker album och gruppens namn

ledtrd1C.jpg

ledtrd2C.jpg

Posted

Bebop: Du får akta dig med namngivningen av dina ledtrådar - jag kan se Ledtråd 3C & ledtråd 4C ;)

- undviker att kommentera förrän du visar 4C för alla.....

PS. Jag vet svaret (både grupp och skiva)!

Posted
Bebop: Du får akta dig med namngivningen av dina ledtrådar - jag kan se Ledtråd 3C & ledtråd 4C ;)

- undviker att kommentera förrän du visar 4C för alla.....

PS. Jag vet svaret (både grupp och skiva)!

Kan Du utläsa något av 3C, 4 C etc, är Du duktig. De innebär endast ledtråd 3 i 3:e omången ©. Nästa omgång blir D osv.

Var är svaret?

Posted

Earth, wind & fire - Gratitude ?

Jag har plockat ner min dator för jag håller på och renoverar arbetsrummet, så jag har inte kunnat vara med här från start.

Fick låna sonens laptop en stund.