Bebop Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 (edited) GISSA VAXET 2:a ronden Samma regler som Calle tidigare lagt upp, dvs: 3p = alla rätt 1p = rätt på delgissning Först till 20 p Lycka till! Poängställning: Calle_Jr 17p Musiclover: 10p Amadei 7p Eliot: 7p X2000: 6p P-Pan 5p Torbjörn: 4p Plundin; 2p Edited April 12, 2010 by Bebop Poäng Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Jag kör igång brottningsmatchen med en svensk platta från mitten av 80-talet. Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Jag kör igång brottningsmatchen med en svensk platta från mitten av 80-talet. Den inledande meningen är i själva verket en ledtråd, men det handlar inte om Miles Davis "Half Nelson" Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Den inledande meningen är i själva verket en ledtråd, men det handlar inte om Miles Davis "Half Nelson" Han slog igenom i någon slags teater, men här är det fråga om en av hans soloplattor. Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Artisten är nu nämnd ... brottning ger ytterligare ledtrådar, inte half nelson, ej heller krysstag men ... Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Ulf Dageby - Lata rika Där kom "Nacksvinget"... 1p till Torbjörn för artisten 1p till Musiclover för skivtitel Quote
eliot Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Detta är en tidsepok jag inte kan något från då jag bodde utomlands mellan '78 och '95 - så det är kul att förkovra sig. - Jag vet att min svåger är en fan av Totta Näslund och att han blev smått schockad av min okunnighet när jag inte visste vem det var Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 - Jag vet att min svåger är en fan av Totta Näslund och att han blev smått schockad av min okunnighet när jag inte visste vem det var Jag kan trösta dig med att jag var inte så het på detta när det begav sig. Det är på äldre dar jag grävt lite i de svenska skivbackarna. Ulf Dageby var en av ledargestalterna i Nationalteatern. Sedan han "startade eget" tonades det politiska ner. Idag lever han mest av att komponera filmmusik, enligt Wikipedia. Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Ulf Dageby plattan kom 1984. Vi tar ett kliv över Engelska kanalen och går tillbaka några år, men fortfarande under den perioden Eliot var utomlands. Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Det handlar om en av de stora stilbildarna i sin genre Quote
plundin™ Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Sitter vid en lånad dator på noregs vestkyst där jag är och jobbar... Har just sugit av mej av CalleJRs smicker från förrra tråden.. ARA är ju ett av mina favoritband, så man har kladdat på deras plattor en massa gånger.. Svar på Bopmans sista fråga är David Bowie - Scary Monsters Ni får ha en bra helg, själv måste jag jobba några timmar till!! (ingen första maj demonstration här inte... ) /ptr Quote
eliot Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Det får väl bli delad poäng när det gäller titeln - eller räknar vi i sekunder Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Det får väl bli delad poäng när det gäller titeln - eller räknar vi i sekunder Domaren dömer 2p till Eliot och 1p till Plundin ... Visst var det David Bowie och "Scary Monsters", en platta som gick het hemma hos mig sommaren 1980. Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Jag kör vidare ... I mitten av 70-talet var Return to Forever, Weather Report, Billy Cobham's Spectrum stora. På soulsidan skuggades de av dessa giganter på sin tid. Jag söker album och gruppens namn Quote
eliot Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Bebop: Du får akta dig med namngivningen av dina ledtrådar - jag kan se Ledtråd 3C & ledtråd 4C - undviker att kommentera förrän du visar 4C för alla..... PS. Jag vet svaret (både grupp och skiva)! Quote
Bebop Posted May 1, 2009 Author Posted May 1, 2009 Bebop: Du får akta dig med namngivningen av dina ledtrådar - jag kan se Ledtråd 3C & ledtråd 4C - undviker att kommentera förrän du visar 4C för alla..... PS. Jag vet svaret (både grupp och skiva)! Kan Du utläsa något av 3C, 4 C etc, är Du duktig. De innebär endast ledtråd 3 i 3:e omången ©. Nästa omgång blir D osv. Var är svaret? Quote
calle_jr Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Earth, wind & fire - Gratitude ? Jag har plockat ner min dator för jag håller på och renoverar arbetsrummet, så jag har inte kunnat vara med här från start. Fick låna sonens laptop en stund. Quote
Recommended Posts