Jump to content

Recommended Posts

Guest B-200
Posted

Ja vad har jag köpt? :D

Ett tips kanske (men ingen google)

...XXX XXX was founded in 1986

Guest B-200
Posted

snart 100 personer har läst men inte ens en gissning?

:dry:

Posted
Ja vad har jag köpt? :D

Ett tips kanske (men ingen google)

...XXX XXX was founded in 1986

Det kan ju vara rätt mycket,,,

Iom att du skriver "en" så tror jag vi kan utesluta högtalare och kablar.

En förstärkare, kanske en riaa-förstärkare ?!

Guest B-200
Posted

Nästa ledtråd: XXX XXX was founded in 1986 by Mark Baker

Posted
Nästa ledtråd: XXX XXX was founded in 1986 by Mark Baker

Ja, nu behöver man ju inte gissa. Inte lätt att gissa på Origin när Du satt kryssen som Du gjort. XXX XXX = ORI GIN. Har Du uppdaterat Regan eller har Du också köpt deras skivspelare?

Guest B-200
Posted

Det stämmer jag har köpt en tonarm från Origin Live. Närmare bestämt en Origin Live Silver MK 3. Regan behålls, jag gillar den mycket. Fann en OL med rega fäste (dvs utan 3 punkts fäste) på hifimag. så den blev det. Bara att skruva på.

Så hoppas jag att det blir en uppgradering från min nuvarande rega rb 250 :D

Posted

En jättefin arm. Engelska HiFi World är väldigt förtjusta i deras armar. En kompis i Kristianstad har en sådan och kör den med Transfiguration Spirit. Även Benz går utmärkt med Origin vad jag vet.

Kul med nya grejer ... Du får avrapportera när Du fått igång speldosan igen.

Guest B-200
Posted

Sådant blir jag mycket glad att läsa. Det får mig att vilja börja direkt med inställningarna, dock så fick jag köpa inställnings saker då jag gett mig tusan på att lära mig hur det skall gå till. Bearwald protractor är utskriven och laminerad, Nålvåg+ kalibrerings vikt är också beställd. Samt en testskiva skall fixas.

Det finns inga vägar tillbaka då 250 armen är i princip såld, så motivationen finns :D

Men tusan vad vacker den armen är. 2 motvikter följde med så det finns resurser att få det rätt.

Kommer definitivt rapportera när allt är som det skall, om det är jag som lyckats eller om jag tar hjälp det är an annan historia. :blush

Posted

Grattis till armen! Ett tips bara. Om du printat protractorn från nätet så kolla att skalan blir rätt. Det har varit lite av ett lotteri när jag gjort det..

Guest B-200
Posted

Supertack för tipset. Har mätt testlinjerna och de är 140 respektive 220. Det är ett mycket bra tips som man måste tänka på för om det blir fel kan vad som helst hända så det uppskattas väldigt.

Sen blir det häftmassa så drivhjulet ej kan röra sig när det skall kollas sen med.

Guest B-200
Posted

Jaa, jag är helt förtrollad själv. nu väntar jag på paket från hongkong...innan jag kan fortsätta

• 3 weeks later...