Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har naturligtvis varit och lyssnat på dessa pjäser. :D

Precis uppackade och i princip ouppvärmda eller som man säger "right out of the box" kan jag ändå konstatera att detta är förstärkeri utöver det vanliga.

Fastare grepp om det musikaliska innehållet och framför allt de lägre oktaverna får man nog leta efter.

Det andas power och dynamik men slår också gnistor i mellanregistret och diskanten.

Högtalarkablarna går heller inte av för hackor, här pratar vi inte bara "dammsugarslangar" utan här följer hela dammsugaren med.

Har själv erfarenhet av MIT, men dessa är något helt annat.

Tillsammans med Scalorna en riktigt trevlig enhet.

Rekommenderar en lyssning, gärna på solopiano med en Nagra-inspelning från Montreux-festivalens solopianotävling 2007.

Vi pratar inspelningar i Peter McGrath-klass.

Outstanding performance, :D:D:D:D:D

Calm

Posted

För mig var spelningen med Spectral på Hifi-stället i Gbg tillsammans med Verity mässans bästa ljud. Oerhört potenta prylar. Om jag minns rätt så "kräver" Spectral att de avspelas med MIT som är anpassade till Spectrals oerhörda bandbredd. Det var ju fråga om megaherz-nivåer där MIT's innehåll var en del av lösningen till ljudet.

Guest Audio Concept
Posted

Det är korrekt. SPECTRAL samarbetar med MIT och garantin gäller enbart om deras egna kablar (som också är MIT) eller MIT's kablar används. Produkterna spelar nog utomordentligt bra på vilken kvalitetshögtalare som helst.

Mvh, Audio Concept