Jump to content

Gissa vaxet


calle_jr

Recommended Posts

Då får vi be Bebop köra några vax.

Det gör jag med glädje ... nu är det dags för dig till "rakningen" Calle. Skulle ju vara kul att få igång Iroise också - det är dags att lyfta sig från divanen i det dryyyga Skåne nu, S.

Jag startar med en ny tråd och sträcker därmed vapen till den gode Eliot, som sprängde målsnöret först denna gången. Grattis!!!

Att vara 2:a i detta sällskapet är minsann inte så illa. Det är uppenbart att det finns mycket musikkunskap inom forumet. Det räcker inte enbart med att hantera Google ...

En uppskattning också till dina skivval Calle. Jazz, klassiskt, prog, rock, pop ... det bästa av det bästa ... det är så det skall vara.

Nu skall jag ut och fira Valborg, sen :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jag startar med en ny tråd och sträcker därmed vapen till den gode Eliot, som sprängde målsnöret först denna gången. Grattis!!!

Oj! Vilken överraskning :o

- Jag tycker liksom du att kunskapen på detta forum är mycket hög och väntade mig aldrig att få flest poäng - ser fram mot fortsättningen under Bebops regi :mm:

//Eliot

Link to comment
Share on other sites

Det som i denna omgång fick mig att nästan trilla av pinnen jag sitter på här, var när Plundin som första post dunkade in en gissning med "Amazing Rhythm Aces - Burning the Ballroom Down" efter denna bild:

Helt osannolik skärpa! :o

Jag tror att självaste Sten Broman skulle visat ett litet smil efter ett sådant svar.

Jag måste även framhäva min vördnad till conan som utan tvekan svarade "Big Brother & The Holding Company - Cheap Thrills" utan andra ledtrådar än denna bild:

Link to comment
Share on other sites

Oj! Vilken överraskning :o

- Jag tycker liksom du att kunskapen på detta forum är mycket hög och väntade mig aldrig att få flest poäng - ser fram mot fortsättningen under Bebops regi :mm:

//Eliot

Du är mycket snabbtänkt/kunnig samt kan dina sökmotorer utmärkt. Imorgonbitti åker jag till Berlin vi får se om jag hoppar med på måndag!

Link to comment
Share on other sites

Många har goda kunskaper på det här forumet så det är alltid intressant att följa diskussionerna. Gissa vax är ett kul initiativ och med Google hittar man inte bara plattan som efterfrågas utan mycket annat också. Alltd lär man sig nåt nytt.

Hoppas bara inte Du Bebop plockar fram en massa omöjliga jazzplattor nu. Det blir ju lite enformigt .. eller hur? ;)

Och lite beröm till Calle_jr för väl avpassad svårighetsgrad ... det krävs ofta lite tur att knäcka plattan på första ledtråden.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas bara inte Du Bebop plockar fram en massa omöjliga jazzplattor nu. Det blir ju lite enformigt .. eller hur? ;)

Enformigare än vad ... ;) Jazz är min specialgren, men jag är bredare än så, wait and see. Kamereabatteriet är på laddning, sen kör vi.

Link to comment
Share on other sites

Enformigare än vad ... ;) Jazz är min specialgren, men jag är bredare än så, wait and see. Kamereabatteriet är på laddning, sen kör vi.

:blush enformigt för mig. Jag är ju ingen kung på jazz! Du känner redan det tunga oket som Calle_jr lämnat över?? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...