Bimota Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Nu kan du läsa om vårt besök på Audio Research i början av året! Många intressanta bilder och mycket läsvärt. Här hittar du reportaget! Hör gärna av dig om du har några frågor kring vad som visas! Hälsningar Ludwig Quote
IcedEarth Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Dom verkar inte köra med ESD där borta. //rillo Quote
Hasse Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Tackar berättare Swanberg för det intressanta reportaget och finner det extra roligt att en seriös firma som ARC har den goda smaken att (delvis) använda Magneplanarer, men det visste jag ju redan . Jaså heter han Gustafson den gode Leonard? Pratade med honom för några år sedan då han nämnde att han skulle besöka släktingar i Sverige den sommaren. Lyssningsrummen ser ut som rena Svanåkonstruktioner, förstår att det låter bra Quote
calm Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Kul reportage! Skall bli spännande och så småningom inte bara se utan även höra CD 8:an. Tänker nog uppgradera min CD 7:a, så får vi se hur det slår ut. Vintageavdelningen gillar jag verkligen. Ett företag som tar ansvar för produkten lång tid efter det att modellen utgått, har all heder och visar att man är seriös och bryr sig om sina kunder. Ingen dagslände-mentalitet över ARC:s produkter precis! Calm Quote
Engelholm Audio Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Tackar berättare Swanberg för det intressanta reportaget och finner det extra roligt att en seriös firma som ARC har den goda smaken att (delvis) använda Magneplanarer, men det visste jag ju redan . Jaså heter han Gustafson den gode Leonard? Pratade med honom för några år sedan då han nämnde att han skulle besöka släktingar i Sverige den sommaren. Lyssningsrummen ser ut som rena Svanåkonstruktioner, förstår att det låter bra Det där är inte alls Svanå-grejjer...Vi vill inte ha dom produkterna heller... Quote
Bimota Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Tack för att ni läste! Jag hade som ni märkte ingen bild på Warren Geil, så det fick bli Mr Spock istället. Men ni hade visst en. Det är han som står i mitten av de tre musketörerna. En supertrevlig kille. Inte alls "Yankee-tuffing", utan en mild och behaglig person. Med bra öron, som sagt. Stärkt av era glada bifall ska jag nu börja med nästa reportage. Det blir WILSON!!! Vi hann med ett besök på den fabriken också. Massa kul och intressant att förmedla till er. Det tar någon vecka eller så, men jag säger till ordentligt när det ligger ute. Vi hörs - BOKSTAVLIGEN!!! Eder Ludwig Quote
Hasse Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Det där är inte alls Svanå-grejjer...Vi vill inte ha dom produkterna heller... Jag skrev att det ser ut som Svanåprylar men även jag fårstod att det inte var så. Jag skulle dock bli förvånad om ARC´s lyssningsrum på något sätt är dåliga....Warren Gehl´s guldöron skulle ju inte komma till sin rätt då Quote
Hasse Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Stärkt av era glada bifall ska jag nu börja med nästa reportage. Det blir WILSON!!! Vi hann med ett besök på den fabriken också. Massa kul och intressant att förmedla till er. Det tar någon vecka eller så, men jag säger till ordentligt när det ligger ute. Vi hörs - BOKSTAVLIGEN!!! Eder Ludwig Ni besökte väl även Magnepan hoppas vi Quote
Bimota Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Jomenvisst gjorde vi det. Där rådde dock strikt fotoförbud. Vi satt med Jim Whiney och lyssnade igenom en rad med högtalare tillsammans med honom. Sen åkte vi hem till hans eget lyssningsrum och hörde på multikanal. Tre MG20.1 fram, och två MG3.6 på sidorna. Ett 100% okonstlat och helt naturligt ljud. Det "andades". Han är ett geni, karln. Quote
Hasse Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Jomenvisst gjorde vi det. Där rådde dock strikt fotoförbud. Vi satt med Jim Whiney och lyssnade igenom en rad med högtalare tillsammans med honom. Sen åkte vi hem till hans eget lyssningsrum och hörde på multikanal. Tre MG20.1 fram, och två MG3.6 på sidorna. Ett 100% okonstlat och helt naturligt ljud. Det "andades". Han är ett geni, karln. Mr. Whiney måste vara till åren kommen vid det här laget? Även deras nuvarande högtalarmodeller börjar bli aningen till åren komna, inga nya 1.7, 3.7 på G? Deras nya "Mystery Speaker" verkar dock väldigt intressant för de som är ute efter en mindre panel. Är det här reportaget delvis från hans eget lyssningsrum tro Quote
Bebop Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Här kan det ju passa bra med en liten lustifikation från mitt tidskriftsbibliotek. Första svenska utgåvan av High Fidelity från 1987 som visar upp Audio Research SP-11. Man konstatera att det är det bästa man har hört. Man har också en klar analys om rörförstärkarnas framtid och slår fast att detta är den "sista rörförstärkaren". Någon lär ha konstaterat att: "Det är inte lätta att göra prognoser - framför allt inte om framtiden" Härligt reportage, Ludde. Quote
calle_jr Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Väldigt snyggt reportage! http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...ighFidelity.jpg Hehe, kul omslag som helhet. Man ser också att lösnummerpriset stigit betydligt mer än KPI. Quote
Bimota Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Mr. Whiney måste vara till åren kommen vid det här laget? Även deras nuvarande högtalarmodeller börjar bli aningen till åren komna, inga nya 1.7, 3.7 på G? Deras nya "Mystery Speaker" verkar dock väldigt intressant för de som är ute efter en mindre panel. Är det här reportaget delvis från hans eget lyssningsrum tro Jo, han börjar bli gammal nu, men han är 100% klar i knoppen, och har en massa friska idéer. Vi diskuterade bl a ett nytt flaggskepp med flera stora paneler, och hur man kan optimera den nya Mystery Speaker, som låter bättre än det mesta jag hört, oavsett storlek, om man gör rätt. Men det är i skrivande stund inga s k 1.7:or eller 3.7:or på väg. Vi får svaret: "-Well, what's wrong with these?" när vi tar upp ämnet. Och det är ju en poäng förstås. Well well. I övrigt - bra surfat Hasse! De där bilderna hade jag inte sett förut, men visst är det samma killar och samma rum. Dock var det lite mer inrett, och alla högtalarna var svarta. Elektroniken står i ett rum bakom frontsystemet. Alla väggar är ombyggda, och lutar lite åt varsitt håll. Väggarna är mörka, så man ska kunna "förlora sig" i ljudet. Tufft. Quote
Recommended Posts