Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 väldigt tjusiga bilder Fantastiska hifibilder men får jag välja en enda favorit så blir det den här... Här finns alla förutsättningar att bli en forumsklassiker... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x2000 Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Fantastiska hifibilder men får jag välja en enda favorit så blir det den här... Här finns alla förutsättningar att bli en forumsklassiker... Visste man inte vad de gör skulle man tro att bilden var tagen under en studiedag i skolan fram mot fyratiden. Håller med, bilden är fantastisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Visste man inte vad de gör skulle man tro att bilden var tagen under en studiedag i skolan fram mot fyratiden. Håller med, bilden är fantastisk. Lunchkoma kan infinna sig redan klockan tolv vissa studiedagar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Lunchkoma kan infinna sig redan klockan tolv vissa studiedagar... Med en sådan kommentar kan jag inte låta bli att kommentera att den "lunch" som bjöds på denna dag verkligen satt som en smäck! Peter hade ju laddat upp med en riktigt smaskig taco-lunch, så koman var isåfall efter lunchen...som ett resultat av den matsmältning som krävdes efter ett rejält matintag! Svårt att låtabli att inte äta rejält med sådant smask! Kalasfint Peter!!! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 får jag välja en enda favorit så blir det den här... http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2753.JPG Det är ingen ögonblicksbild, utan 1 bra utav 6-7st. Rörliga byten är normalt min akilleshäl och jag måste höja till 1600 asa och f8 för att kunna plåta på 1/30s. Jag vill understryka att bilden inte är arrangerad utan tagen i smyg - we mean business! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 20, 2009 Author Share Posted April 20, 2009 Med en sådan kommentar kan jag inte låta bli att kommentera att den "lunch" som bjöds på denna dag verkligen satt som en smäck! Peter hade ju laddat upp med en riktigt smaskig taco-lunch, så koman var isåfall efter lunchen...som ett resultat av den matsmältning som krävdes efter ett rejält matintag! Svårt att låtabli att inte äta rejält med sådant smask! Kalasfint Peter!!! \\K-man Uret kan gå på högvarv även när det är långfredag och alldeles för snabbt blev dags att stänga till hifidörrarna för att tänka på hemfärd. Ett stort tack till Lars och Peter för denna berikande dag där alla sinnen fick sin beskärda del. Kulturnerven blev dessutom aktiverad av ett exempel på de arkitektoniska traditioner och den skönhet som finns i detta land. Tack även till övriga deltagare för en uppsluppen stämning och en mycket trevlig dag! Blå himmel när vi hittade fram och blå himmel när det blev dags för hemfärd. Solen började sakta dra sig mot hifigrannlandet i väster och startnyckeln vreds om med bagaget fyllt av upplevelser. Ingen satellitnavigering - men till slut kom vi även hem... P.L. Audio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 20, 2009 Author Share Posted April 20, 2009 Det är ingen ögonblicksbild, utan 1 bra utav 6-7st. Rörliga byten är normalt min akilleshäl och jag måste höja till 1600 asa och f8 för att kunna plåta på 1/30s. Jag vill understryka att bilden inte är arrangerad utan tagen i smyg - we mean business! Skärpan håller ju i jämförelse även med stillastående objekt och lyssnarkvartetten måste ha varit djupt försjunken i sin musik... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Fantastiska hifibilder men får jag välja en enda favorit så blir det den här... Här finns alla förutsättningar att bli en forumsklassiker... :cool: http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2753.JPG Fantastisk bild! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbecarnal Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Det är ju på tiden att Jag och Lars tackar Euphonia gänget för denna härliga HiFi träff. Det var en ren fröjd att anordna evenemang med er och speciellt roligt att få höra lite ny musik. På tal om det kanske ni kan fylla på med namnet på ett par av skivorna ni spelade ganska flitigt. En platta med Leonard Cohen (tror jag) som spelades aktivt på Scala utopia vilket gav whiskeyröst en helt ny betydelse för mig och så Karl Bartos skivan som spelades inne på Diablo och 1027S i det stora demorummet. Angående produkterna som är till salu så stämmer det att mycket av det ni såg på "silent display" är till salu bland annat så finns detta: Lamm Model LL2 Viola Cadenza Focal L+R Utopia Audia Flight PRE Audia Flight 100 Nola Viper Reference II Nola Viper IIA dCS Verdi dCS Verona (klocka) dCS Elgar+ Diverse KR förstärkare Kontakta Lars så får ni priser och information om hur dessa produkter säljes. lars@plaudio.com Återigen: Tack för en fin HiFi träff, vi kanske kan göra detta till ett årlig tradition ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 På tal om det kanske ni kan fylla på med namnet på ett par av skivorna ni spelade ganska flitigt. En platta med Leonard Cohen (tror jag) som spelades aktivt på Scala utopia vilket gav whiskeyröst en helt ny betydelse för mig och så Karl Bartos skivan som spelades inne på Diablo och 1027S i det stora demorummet. Hej! Visst kan vi det, och Karl Bartosskivan som vi spelade var Communication från 2003. \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Återigen: Tack för en fin HiFi träff, vi kanske kan göra detta till ett årlig tradition ? Supertack själva, och årlig tradition...ahh...smakar gott i min mun! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 5, 2009 Author Share Posted May 5, 2009 Återigen: Tack för en fin HiFi träff, vi kanske kan göra detta till ett årlig tradition ? Vi fick ju lov att tillbringa dagen i traditionsrik miljö och det är ni som skall ha tack! Hifitraditioner är aldrig fel och visst skulle det sitta fint med en fortsättning... Vi hörs av om/när det stämmer för er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Lunchkoma kan infinna sig redan klockan tolv vissa studiedagar... Aha, jag trodde det var blindtest på gång. mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts