calm Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Och här var riaat, ett ASR Basis Exclusive; Själv kör jag Basis utan större vinylambitioner. Men låter ändå riktigt bra! Exclusive förmodar jag är batteridrivet? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Exclusive förmodar jag är batteridrivet? Vad jag minns stämmer det som du säger, calm. Det fanns också en annan källa som stod stand-by, och det handlar även nu om dCS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 ...ja, man kan inte annat än säga att det var en hel del tung elektronik i det rummet! Puccini lyssnade vi tyvärr inte alls på, men med den klockan blir den ju dessutom försedd med en USB-ingång, som öppnar upp för nya lösningar. I mina ögon är de ju dessutom klart läckrare än den större Scarlattidesignen. Vi backar igen och skulle endast utsidan avgöra preferensen går även jag på K-mans linje. Allt är en smaksak men yttre design kan nog spela större roll än vi många gånger vill erkänna. Puccini ger verkligen ett solitt intryck... En av strategierna med U-Clock är enligt dCS website att öppna upp för optimerad jitterkontroll vid PC-anslutning. En annan intressant dCS-specialitet är "Puccini upsamples Red Book CDs to DSD" vilket väl egentligen inte rimmar med Ed Meitners tyngsta argument för att lagra alla gamla masterband i DSD. Själv är jag inte så digitalt bevandrad men finns det någon som har en förklaring på hur man kommer runt PCM-filtreringen... Samma läckerhet i alternativt ljus... :cool: Oj... Här var det tajming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 Fyller på med Scarlattitransporten för direkt jämförelse. Den har ju också en personlig design och även här finns möjligheten att uppsampla CD till SACD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Och här var riaat, ett ASR Basis Exclusive; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2735.JPG Jag måste säga att jag inte alltid gillar att se elektroniken - men jag jobbar ju med sånt så det imponerar inte på mig. Jo förresten - en helt diskret konstruktion med massor av hålmonterade transistorer, motstånd och kondensatorer - det är grejer det. Någon analogkonstruktör har tänkt till där - det imponerar . Lösningar med OP:ar och andra integrerade kretsar är ju så att säga färdiga från nån tillverkare av IC-kretsar. Det är ju ingen sport att designa med sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 Scala Utopia och Dôme. Den ena på golvet och den andra på väggen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Kuslig timing med Puccini-bilderna Fyller på med Scarlattitransporten för direkt jämförelse. Den har ju också en personlig design och även här finns möjligheten att uppsampla CD till SACD. Bebop spelade en sacd med Leontyne Price och det var inte ett öga torrt. OJCO hade ett system med Dôme uppställt i Hbg; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Det fanns förespråkare av ortoakustiska högtalare bland lyssnarna. Några sådana fanns inte vad jag kunde se, men däremot stod en rundstrålande HRS 120 med Dicks' Dipole Driver från German Physics i ena hörnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Jag åkte till Larry med två fulladdade väskor - den ena med fotoutrustning och den andra full med musik. Jag tänkte kör dubbelt, men jag fastnade i musiken. En bildvinkel till fick jag med. Jag blir inte riktigt klok på vem det var som arrangerade den här träffen, men oavsett vem så måste jag framföra mitt tack. En fantastisk dag. Jag kan bara uppmana er andra i övriga landet att ta kontakt med lokala handlare och distributörer och arrangera träffa typ detta. Ni får en trevlig dag och handlaren/distributören får lite uppmärksamhet liksom det de företräder. Tack för ett lyckat möte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 När jag ser allt kul och läser att det var så trevligt som jag kunde föreställa mig så inser man att man skulle ha varit med,, Dock kommer det säkert fler tillfälle, om inte annat så får man väl försöka hitta på en anledning till ett besök till denna delen av landet på semestern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Jag trodde du skulle dyka upp, Zalve! Men vi är väl inte riktigt klara än, hoppas jag Jag tänkte visa en bild på ännu en dCS-stapel, med dCS Verdi, Purcell, Verona och Elgar. CD/SACD-spelare med transport, uppsamplare, klocka och dac i separata apparatlådor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Det var fantastiskt vårväder och lunchen intogs på gården. Är det Focal-diskussioner till kaffet (Det var där jag hade förlagt mitt snus ser jag ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Jag åkte till Larry med två fulladdade väskor - den ena med fotoutrustning och den andra full med musik. Jag tänkte kör dubbelt, men jag fastnade i musiken. En bildvinkel till fick jag med. http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...FocalScala2.jpg Jag blir inte riktigt klok på vem det var som arrangerade den här träffen, men oavsett vem så måste jag framföra mitt tack. En fantastisk dag. Jag kan bara uppmana er andra i övriga landet att ta kontakt med lokala handlare och distributörer och arrangera träffa typ detta. Ni får en trevlig dag och handlaren/distributören får lite uppmärksamhet liksom det de företräder. Tack för ett lyckat möte. Uppslaget till denna lyssning kom första gången på Arkenmässan i höstas och förutom Lars Ek, spelar Peter en avgörande roll i arrangemanget. Zalve har dessutom medverkat som katalysator denna gång. Peter kopplar av i vårsolen närmast kameran till vänster. http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2804.JPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x2000 Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Det var fantastiskt vårväder och lunchen intogs på gården. Är det Focal-diskussioner till kaffet Det var inte så mycket kaffe på bilden. Ser dock ett väldigt trevligt vin på bordet ... Zinfandel av märket Gnarly Head eller ser jag fel? Tack för ett trevligt reportage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Det var fantastiskt vårväder och lunchen intogs på gården. Är det Focal-diskussioner till kaffet Nej, just där var det bestämt samtal om rippning av musik samt uppspelning via dator...vilka inställningar/mjukvara och drivrutiner....och bl.a. hade "Max" laddat hem en del högupplöst via nätet och det diskuterades vad som var på gång där. \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Ser ut som jag hade trivis som en fjäril i solen. Focal, Mariestad och Gnarly Head... Edit: Ser att det är fler som har samma kunskap om vinet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 När jag kom tillbaka till det första rummet hade K-man m.fl flyttat högtalare, bytt försteg och trixat en del med Diablo och subben. Det lät riktigt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 När jag kom tillbaka till det första rummet hade K-man m.fl flyttat högtalare, bytt försteg och trixat en del med Diablo och subben. Det lät riktigt bra Inte HELT oväntat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Inte HELT oväntat! Därmed hade K-man banat väg för bossanovadamerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 bossanovadamerna... Och här har vi bossanovaherrarna. Det ser ut att vara något mer passiv lyssning, men å andra sidan finns en T-shirt från Stax med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 T-shirten kommer från skivbolaget Stax men hörlurstillverkaren var faktiskt först på planeten. Japanska Stax grundades redan 1938 och den första produkten år 1950 var en mikrofon. Stax Records startade 1957 och namnet är en syntes av grundarnas namn, syskonen Jim Stewart och Estelle Axton. Det första skivutsläppet var Morning After med The Mar-Keys. Har ingen aning om ifall det fanns Staxutrustning i studion... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Och här har vi bossanovaherrarna. Det ser ut att vara något mer passiv lyssning, men å andra sidan finns en T-shirt från Stax med Denna Bossalyssning var väl allt annat än passiv....bilden måste vara tagen i "diskussionen" mellan/efter skivorna...det utföll helt klart med ett samstämmigt resultat om vilken som gav mest musik. \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 men å andra sidan finns en T-shirt från Stax med Hehee, och denna tröja finns nu garanterat med i ställets videoövervakningsfilmer....Timbre var mycket noga med att exponera den framför de kamerorna.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Denna Bossalyssning var väl allt annat än passiv....bilden måste vara tagen i "diskussionen" mellan/efter skivorna... Jag tror helt enkelt det var bilder som distraherade ljuduppfattning hos bossagrabbarna just i fotoögonblicket Jag repeterar; Bild: elianeelias.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Jag tror helt enkelt det var bilder som distraherade ljuduppfattning hos bossagrabbarna just i fotoögonblicket Jag repeterar; Bild: elianeelias.com Hihii...inte helt osannolikt... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Trots dubbla volymkontroller verkar Lamm lyfta ett system till det ytterst möjliga. Det sitter ofta ett kort för bygling av säkringar mellan 100 och 240V. Är det så i all Lamm-elektronik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Jag tror helt enkelt det var bilder som distraherade ljuduppfattning hos bossagrabbarna just i fotoögonblicket Jag repeterar; http://elianeelias.com/gallery/hm9.jpg Svårt att hålla sig neutral här men visst hade vi en modeinriktad diskussion... :cool: Vi jämförde ju två artister som har en hel del gemensamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Det sitter ofta ett kort för bygling av säkringar mellan 100 och 240V. Är det så i all Lamm-elektronik http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...etail_fuses.jpg Det ser ut att gälla samtliga försteg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Det ser ut att gälla samtliga försteg. Det breddar ju begagnatmarknaden en hel del... Det får bli de sista bilderna från mitt arkiv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
decay Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 väldigt tjusiga bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts