Zalve Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Hmm...undrar jag om det inte är ett par L+R Utopia Be som står där.... Visst är det så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 För övrigt tror jag nog att all HiFi du ser på bilderna är till salu! Du får kolla med Larry, du hitar kontakt-info på PL Audios sajt... /ptr [/quote Larry berättade att han hade en del över från numera upphörda agenturer. Bl a är Lamms demoförsteg till salu, Audia förstärkarkombination som stog i en korridor likaså. PL Audio kan ge svaren likaså hur de säljs (direkt eller via handlare). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Larry berättade att han hade en del över från numera upphörda agenturer. Bl a är Lamms demoförsteg till salu, Audia förstärkarkombination som stog i en korridor likaså. PL Audio kan ge svaren likaså hur de säljs (direkt eller via handlare). Det Audiaslutsteget är allt en godbit! Både ljud och byggmässigt.... 100W Class A \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Ett par översiktsbilder på det som spelade i Röda Rummet; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 En översikt på några av de som lyssnade; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Som syns åkte elementskydden av även på mellanregister och basar. Det var en diskussion om skyddens påverkan på ljudet, men det var inget jag tycker man kunde utröna här. Det finns små skydd även till diskanterna, men de var inte på när vi lyssnade på Scala Utopia. Jag gillar lösningen med separata skydd för respektive element. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Det Audiaslutsteget är allt en godbit! Både ljud och byggmässigt.... 100W Class A Kanske inte rätt årstid på gång :cool: men jag vill minnas att det även blir ganska varmt och skönt efter att slutsteget har varit påslaget en stund. Heta kylflänsar och ljummet chassi kan ju annars signalera en väl genomtänkt termodynamisk (andra huvudsatsen... ) konstruktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 En översikt på några av de som lyssnade; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2715.JPG http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2753.JPG Variation och avslappning när det gäller lyssningsstilar... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Det finns små skydd även till diskanterna, men de var inte på när vi lyssnade på Scala Utopia. Jag gillar lösningen med separata skydd för respektive element. http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2756.JPG Focal var ju lite av den sammanlänkande tråden mellan lyssningsrummen och här hittade jag en Focaldiskant med inbyggt skydd från samma rum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 En protegerad berylliumdiskant ur Electraserien. Kanske lite tryggare att vara hifignagare i detta rum där inga rovdjur syntes till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Med stabilt blå himmel kan man ju även ta sig ett litet avbrott i lyssningarna för att studera produktblad och manualer. Plundin har fått syn på en bil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 En Morgan eller..??bilen alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 En Morgan eller..??bilen alltså Har ingen aning men det måste väl minst vara något italienskt... Vi har ju Audia Flight 100 i huset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 En Morgan eller..??bilen alltså Stämmer bra.....en Morgan av modernt snitt...och långt ifrån italien..... Aero 8 har jag för mig den heter... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 här hittade jag en Focaldiskant med inbyggt skydd från samma rum. http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/mapp3/lars082.JPG Den högtalaruppställningen såg lite speciell ut; Och i mitten står det Bel Canto; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Stämmer bra.....en Morgan av modernt snitt...och långt ifrån italien..... Då kommer den kanske från Öriket och SME-armarnas förlovade land... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Och i mitten står det Bel Canto; Läckra små enheter! ...och för oss som då halkat in på det så måste jag ju tillägga att Bel Canto DAC:n har USB ingång.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Då kommer den kanske från Öriket och SME-armarnas förlovade land... De goa Morganbilarna kommer från Morgan motor company, UK... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Och i mitten står det Bel Canto; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2782.JPG Det låter ju väldigt mycket California men Bel Canto kommer faktiskt från Minneapolis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Bel Canto - Vacker sång. Man kanske skulle lyssna på detta nå'n gång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 På kortväggen mittemot Scala-systemet stod en Audionet-rigg med Focal Profile 918; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Dessa Profile imponerade faktiskt lite på mig....när vi anlände lät det som att någon satt och spelade trummor inne i ena byggnaden...lät väldigt live...när jag gick in såg jag först Scalorna...och tänkte att det lät väldigt lovande...men när jag kom in i rummet märkte jag att det spelade från andra hållet...och det var just dessa Profile som levererade detta ljud....det var en klar "ojdå" upplevelse. Dessa talare är ju i förhållandet rätt "billiga". Borde vara en stark motspelare för konkurrenterna i prisklassen...eller om Audionet är en klockren matchning till dessa talare? \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Intressant, K-man. De har en ganska speciell kabinettform. Även med tanke på frontskyddens form undrar man om det är en ren estetisk design. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Intressant, K-man. De har en ganska speciell kabinettform. Även med tanke på frontskyddens form undrar man om det är en ren estetisk design. Ja, det skiljer sig ju helt klart en del från de övriga sortimentet...de ser så att säga inte typiskt Focaliga ut... Formerna borde motverka stående vågor i kabinettet och erbjuda släpp....rundat och lutat och konkavt och konvext...osv... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Som vanligt mycket fina bilder i från alla man blir ju sugen på att få lyssnings upplevelserna ifrån alla dessa uppsättningar av elektronik o högtalare,speciellt i denna underbara miljö även om allt ev inte är perfekt akustiskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Ja, jag håller med föregående talare, toppen tjusigt, både hifi, miljö och så klart de fina bilderna !! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EuphoniC Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Vad är det för vinylfnurra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Vad är det för vinylfnurra? En Origin Live, kan det vara en Aurora eller en Calypso? /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 En Origin Live, kan det vara en Aurora eller en Calypso? Jag tror att detta var en Aurora. Det stod även en Calypso uppställd ihop med Scala, som faktiskt tilltalade mig mer konstruktionsmässigt. Men sådant är såklart svårt att uttala sig om före lyssning. Här är Calypson; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Här är Calypson; Och här var riaat, ett ASR Basis Exclusive; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts