Jump to content

Hifi i 1700-talsmiljö.

Timbre™

Recommended Posts

• Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För övrigt tror jag nog att all HiFi du ser på bilderna är till salu! Du får kolla med Larry, du hitar kontakt-info på PL Audios sajt...

/ptr

[/quote

Larry berättade att han hade en del över från numera upphörda agenturer. Bl a är Lamms demoförsteg till salu, Audia förstärkarkombination som stog i en korridor likaså. PL Audio kan ge svaren likaså hur de säljs (direkt eller via handlare).

Audia.jpg

Larry berättade att han hade en del över från numera upphörda agenturer. Bl a är Lamms demoförsteg till salu, Audia förstärkarkombination som stog i en korridor likaså. PL Audio kan ge svaren likaså hur de säljs (direkt eller via handlare).

Audia.jpg

Det Audiaslutsteget är allt en godbit! Både ljud och byggmässigt.... 100W Class A

\\K-man

Som syns åkte elementskydden av även på mellanregister och basar.

Det var en diskussion om skyddens påverkan på ljudet, men det var inget jag tycker man kunde utröna här.

Det finns små skydd även till diskanterna, men de var inte på när vi lyssnade på Scala Utopia.

Jag gillar lösningen med separata skydd för respektive element.

DSC_2756.JPG

Det Audiaslutsteget är allt en godbit! Både ljud och byggmässigt.... 100W Class A

Kanske inte rätt årstid på gång :cool: men jag vill minnas att det även blir ganska varmt och skönt efter att slutsteget har varit påslaget en stund. Heta kylflänsar och ljummet chassi kan ju annars signalera en väl genomtänkt termodynamisk (andra huvudsatsen... :)) konstruktion.

Det finns små skydd även till diskanterna, men de var inte på när vi lyssnade på Scala Utopia.

Jag gillar lösningen med separata skydd för respektive element.

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...10/DSC_2756.JPG

Focal var ju lite av den sammanlänkande tråden :) mellan lyssningsrummen och här hittade jag en Focaldiskant

med inbyggt skydd från samma rum.

lars082.JPG

Dessa Profile imponerade faktiskt lite på mig....när vi anlände lät det som att någon satt och spelade trummor inne i ena byggnaden...lät väldigt live...när jag gick in såg jag först Scalorna...och tänkte att det lät väldigt lovande...men när jag kom in i rummet märkte jag att det spelade från andra hållet...och det var just dessa Profile som levererade detta ljud....det var en klar "ojdå" upplevelse. Dessa talare är ju i förhållandet rätt "billiga".

Borde vara en stark motspelare för konkurrenterna i prisklassen...eller om Audionet är en klockren matchning till dessa talare?

\\K-man

Intressant, K-man.

De har en ganska speciell kabinettform. Även med tanke på frontskyddens form undrar man om det är en ren estetisk design.

Ja, det skiljer sig ju helt klart en del från de övriga sortimentet...de ser så att säga inte typiskt Focaliga ut...

Formerna borde motverka stående vågor i kabinettet och erbjuda släpp....rundat och lutat och konkavt och konvext...osv... :o:D

\\K-man