vovven Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Efter en mycket trevlig Lördag på skivmässan i Huskvarna är det trevligt att konstatera att så många yngre killar och tjejer köper vinylskivor. Till Musikloungen på övervåningen kom det titt som tätt unga killar i 20 årsåldern med kassar fulla av vinylskivor som vi även spelade på våra svarvar. Träffade en musikentusiast som berättade att hans båda söner 16 och 18 år gamla var med på mässan. Jag skulle gissa att av 100 besökare så hade väl runt 75 personer köpt vinyl, resterande hade köpt CD, DVD eller böcker. Besökarna av Musikloungen läste musikrelaterade tidningar, lysnade intensivt på systemen eller diskuterade musik sinsemellan. Klockan närmar sig tio då mässan öppnar och musikentusiasterna köar diciplinerat inför vad som väntar innanför portarna. Läsande, lyssnande, diskuterande besökare av Musikloungen. Quote
calle_jr Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Trevligt! Min äldste son är 15år och har ca tio LP, men ingen skivspelare Ser att The Dynamic Duo spelas Quote
kim Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Altid spændende med vinylmesser, der var mange mennesker kan jeg se... vinyl revival all over Scandinavia!! Quote
conan Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 :clown: jag borde ha åkt ner ... känner jag. En massa bra skivor har nu fått andra ägare än mig ... Jag får väl tröstbjuda på lite eBay-skivor ... Quote
Recommended Posts