Kero Posted July 6, 2004 Posted July 6, 2004 Hej än en gång forum medlemmar ! Ledsen att jag måste starta ännu en tråd ! Jag kan eventuellt komma över ett par knappt begade Reveler Performa F-50 från USA till mycket bra pris. Har själv bara hört Ultima Studio och gillade den skarpt men har inte hört F-50, nån som har mer erfarenheter och dela med sig av ? När vi ändå är inne på Revel så tänkte jag om nån har erfarenhet av den lite mer prisvänligare F-30 ? Quote
sampix Posted July 6, 2004 Posted July 6, 2004 Att skicka över ett par F50 låter inte så billigt, de väger ju bly? Men å andra sidan, priserna på högtalarna är bra mycket lägre än i sverige, så det kanske går på plus i slutändan ändå. F50 kräver tunga doningar + stort rum för att komma till sitt rätta. Riktigt stort rum har jag hört.. Kraft i förstärkaren är att föredra då både F/M-serien får ses som svårdrivna. Men har du de förutsättningar, så har jag svårt att tänka mig en bättre högtalare i detta pris-segment Tilläggas kan, att jag är svårt reveliserad sedan länge,..så man bör kanske ta mina ord med en nypa salt Quote
Kero Posted July 6, 2004 Author Posted July 6, 2004 Tanken är nog inte att behålla dom själv iså fall.. om det nu blir nånting av affären. Dom är på auktion så vi får se var slutpriset hamnar. Har kollat upp frakten så det har jag med i beräkningarna. Men jag vågar nog inte ändå.. men man kan ju fantisera ! Quote
MartinH Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Revel är trevliga, kanske lite strama och korrekta för vissa, men det är ju smaksak, själv uppskattar jag en högtalare som inte förvanskar och slätar ut, en högtalare som berättar vad som spelas på skivan och inget annat.... Men du kan nog göra en del bra köp i sverige oxå om du letar lite.. Ser jag nått hör jag av mig !! /Martin Quote
Kero Posted July 7, 2004 Author Posted July 7, 2004 Det är väl ganska precis den uppfattning jag har fått av den enda högtalare jag hört från Revel, Ultima Studio. Jag tror knappast jag kan hitta en Revel F-50 till i närheten av det pris dom finns för i USA här i sverige, nypriset på burken är ju för sjutton nästan 100K här !! Letar gör jag verkligen.. det har mer och mer blivit hobby att ständigt hålla lite koll på begat marknaden både i sverige, europa och usa, även om man inte är ute efter nåt är det väldigt kul. Just Revel F-50 är det inte speciellt troligt att jag köper och behåller åt mig själv men däremot F-30 är intressant men den tror jag inte jag törs köpa olyssnaad. Då går jag hellre på en begad Totem Forest som man hittar för ungefär samma pengar. Quote
sker Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Hej Kero Lyssnade på F-30 för ett par år sen när jag var inne på att köpa Revels stativare M-20. I jämförelse mellan dessa två högtalare så tyckte jag bättre om M-20, visste gick den inte lika djupt i basen som F-30 men M-20 kändes på något sätt mer detaljerad och försvann mer i ljudbilden. Det var ju ett par år sen så jag kan inte ge dig några direkta detaljer men det är min uppfattning om man ställer dessa två högtalare mot varnadra. MVH Quote
Kero Posted July 7, 2004 Author Posted July 7, 2004 Hej Hej ! Ja F-30 ser ju ganska bred ut så den kanske har lite problem med att "försvinna", dock är det ju oftast nånting en stativare är bättre på rent generellt. Det finns ju nu en F-32, jag antar att den har ersatt F-30 då den ska ha utgått, F-32 ser ut som F-50 fast lite mindre. Men i.o.m att det väl förmodligen är en gasnka ny modell så blir den ju dyr. Quote
Guest johan Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 F50 är ett tveklöst bra köp , om du har rum till dom. I fel i rum blir dom bummelbasar Quote
sampix Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Det finns ju nu en F-32, jag antar att den har ersatt F-30 då den ska ha utgått, F-32 ser ut som F-50 fast lite mindre. Stämmer att de har nya modeller i form av F32 och F50a. F50a har jag inte lyssnat på. Däremot F32, den skiljer sig mycket från den gamla F30. Ljudidealet kvarstår inte. I min mening inte alls lika överkorrekt,..diskanten är framförallt inte lika påtaglig som innan. På plussidan är den mer spelglad än föregångaren. En behagligare högtalare att lyssna på helt enkelt Notera även att F32 kostar "bara" ca 42´. Mindre än gamla F30 alltså. Quote
Kero Posted July 7, 2004 Author Posted July 7, 2004 F50 är ett tveklöst bra köp , om du har rum till dom. I fel i rum blir dom bummelbasar Då är ju Revel F50 det perfekta högtalaren för mig, mitt rum SLUKAR bas så jag behöver nog en högtalare som kan bli bumlig i ett mer normalt rum. Hur länge har F32 funnit på marknaden ? Quote
Kero Posted July 12, 2004 Author Posted July 12, 2004 Jag missade Revel dealen, klantigt klantigt. Hade kunnat få ett par F50 och en C50 till kanon pris med garanti kvar till 2009 !!! Nåja, bara och skylla sig själv och leta vidare. Tack till alla för infon om Revel. Quote
Recommended Posts