Jump to content

Inbjudan till en lyssningskväll


Amund

Recommended Posts

Hallå kära hifi vänner,

Jag har sedan dryga två år ett nytt lyssningsrum, och har möblerat, ändrat och fixat nonstop sen dess. Nu känner jag att jag inte kommer längre själv och vill därför gärna bjuda in till en liten lyssningskväll med stort utbyte av musik och erfarenheter. Hoppas självklart det kan bli lite tweekande så som placering etc under kvällen då jag börjar känna mig duktigt hemmablind :).

Systemet består idag av bland annat Mbl, Krell och dCS. Jag håller till ca 6mil söder om Stockholm, ca 30min med bil och 40min med tåg.

Datum spikat till Lördag 9/5

Välkomna!

Vänliga Hälsningar

Amund

Anmälda per 6/5

Conan

Kansas

P-Pan

Peo

Eliot?

Link to comment
Share on other sites

Det låter som hyffsat nära mina hemtrakter (Gnesta) så jag är definitivt på!! Säg bara tid och plats :)

Kul! Ja, Gnesta är inte så långt i från Vagnhärad.

För mig passar det det bäst från och med ca 3 veckor, och framåt. Vi ser om någon annan nappar å så sätter vi en tid :).

/Amund

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som vi kan bli några stycken, vad kul!

Har inte massor med plats, men vi kan nog tränga ihop oss om det skulle behövas(?), så jag sätter ingen gräns på hur många som kan komma :)

Jag ska iväg på jobb i några veckor, men hur låter 11:e eller 12:e Maj(Lördag el Söndag)?

/Amund

Ps. Jag kör SB3 som källa här hemma och har för tillfället inget cd-drivverk då lasern är dålig på denna. Men förhoppningsvis så kan jag ordna ett drivverk så ni kan ta med er lite musik :). Kanske någon kommer med favoritlåtarna i lossless format på tex usb-minne.

Link to comment
Share on other sites

Man blir ju det.

Det verkar kunna rådas bot mot det med tanke på de som anmält sig i tråden.

Den bästa hjälp som kan hittas!

Ja absolut! Ser fram i mot träffen, tror det kan bli väldigt givande!

Som sagt, alla som vill är välkomna. Om vi kör ett litet upprop på vilka som kan helgen 12-13 maj så kan vi se om det är en helg som passar för så många som möjligt.

Jag bjuder självklart på vackert väder och någon dryck med tilltugg :app:

/Amund

Link to comment
Share on other sites

Jag tror oxå jag kan dessa dagar. Ta och spika tid & datum så får vi bocka för det i kalendern.

Då spikar vi Lördag den 9 Maj Med Start kl 14:00

Pm:a anmälan, så kommer adress och telefonnummer i svar.

Uppdaterar första inlägget på sida 1 med personer som har anmält sig.

/Amund

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Då spikar vi Lördag den 9 Maj Med Start kl 14:00

Pm:a anmälan, så kommer adress och telefonnummer i svar.

Uppdaterar första inlägget på sida 1 med personer som har anmält sig.

/Amund

Lördag närmar sig och två personer har anmält intresse. Är det fler som har lust att komma så hojta till per PM.

Kansas och Conan, är det något ni saknar för att hitta hit så slå en signal eller skicka ett PM så löser vi det :)

Välkomna!

/Amund

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju en hel del som anmält intresse - det gäller bara att koordinera....

- Jag åker in till Stockholm tidigare* på Lördagen och kan sedan fortsätta söderut med medpassagerare!

//Eliot

* Tänker bl.a. besöka Audio Concept....

Link to comment
Share on other sites

Tack för en treevlig kväll! Alla borde lyssna på rundstrålande högtalare nån gång :)

Lite bilder kommer senare ..

Det var en mycket trevlig tillställning och potatissalladen (hemlagad såklart) var fantastiskt god :mm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...