Jump to content

Hemma hos EA...

Recommended Posts

Guest krelle

Häftigt!!!! Jag ser att du har basar i väggen bredvid högtalarna. Fungerar det bra? Ser klart intressant ut....

Mvh Krelle

Jösses kors --- är det samma rums som tidigare? Härlig varm röd ton Du fått till, skulle ju nästan kunna tro att det var HQ för Euphonia ... :) Ser också att Det Bästas band är borta :D:app:

Har Du också nått målet ljudmässigt?

Ser ut som RAK-etiketten, kanske CCS "Whole Lotta Love"

Njäee...vi låter det gå några gissningar till innan bomben dropas och röken kan skingras. :)

...ett litet gott musiknäste! :D

...som man förhoppningsvis kommer "förbi" rätt som det är.

\\K-man

Du är självklart välkomenn, K-man!

Mkt trevligt rum,gitarren hänger bra där :D

Finns det någon nackdel att ha långa signalkablar,oisf väger det upp fördelarna med att det är renare mellan högtalarna...

Tack! Det är en Epiphone som ibland ger rätt gott ljud ifrån sig, dock sällan när jag håller i den. Men med träning...

Ang signalkablarna - detta ljud slår allt jag hört innan invägt alla parametrar/egenskaper så i mina öron är kabelproblemet inte så stort. Men självklart går det att krama ur nån % till här. Dock vägrar jag ha stereon mitt i ljudbilden.

Här har vi ett rum med hög mysfaktor och ljudmässigt går det säkert inte av för hackor.

Hur länge har du hållt på med rummet tills du har blivit nöjd rent ljudmässigt?

Tack! Mysighetsfaktorn är viktig och att trivas i rummet är A och O för att musik skall kunna tas emot på bästa sätt!

Läckert! Ser att även soffbordet är valt utifrån akustiska strategier... :cool:

He he! :) Det är rena rama bekvämligheterna faktiskt! Att lyssna på musik utan att kunna slänga upp benen på en vettig pall eller bord - nej tack!

Jösses kors --- är det samma rums som tidigare? Härlig varm röd ton Du fått till, skulle ju nästan kunna tro att det var HQ för Euphonia ... :) Ser också att Det Bästas band är borta :D:app:

Har Du också nått målet ljudmässigt?

Ja det är samma rum som innan - om du tänker rätt! ;) Förr va det mörkröda mattor, beigefärgade väggar och massa hemska mjuka absorbernade grejer. Ljudet var "as dry as the desert". :black:

Jag är inte med på "Det Bästas band"? Vad åsyftas?

Häftigt!

Snyggt golv. Är det klinker??

Jag var förvånad att bilderna publicerades före mätningarna :)

Det är ett klickgolv från nån av billighets-företaget i närheten. Ca 1800 kr för hela golvet...och bortsett från högtalar-flyttande är ju golvet utsatt för minimalt slitage, varför jag beslutade ett prisbilligare golv.

Mätningarnas tid är över - nu är det bara musik kvar! :o:mm::D

Jag är inte med på "Det Bästas band"? Vad åsyftas?

Vill minnas att Du fick lite gliringar för något år sedan där Du hade en liten vägghylla med "Det Bästas" romansamlingar men där Du kontrade med att de stod där för akustiken ... Möjligen har jag fel ...

Vill minnas att Du fick lite gliringar för något år sedan där Du hade en liten vägghylla med "Det Bästas" romansamlingar men där Du kontrade med att de stod där för akustiken ... Möjligen har jag fel ...

Aha! :D Jösses vilket minne!

Jo det stämmer att det fanns en ansenlig mängd böcker i rummet. Böcker som inte var mina. Tror till och med att där fanns litteratur av typen "tant-snusk"! :blush:D

Du har verkligen lyckats bra Pär! Vissuella detaljer som jag brukar irritera mej på i Svanå-rum funkar verkligen bra hos dig! Vi får hoppas att Matts tar lite intryck... ;)

/ptr

Tack Ptr! Om du vill ta dig tiden får du gärna skicka mig ett PM eller mail med kritik/synpunkter så tar jag med detta och försöker göra saker och ting bättre i framtiden! :)