Jump to content

Recommended Posts

Posted

Just nu pågår Salon Son & Image (Ljud o Bild) i Montreal. I år betraktar jag mässan på avstånd vilket känns lite vemodigt. Stereophile är huvudsponsor även i år och följdaktligen har de öppnat en blog från mässan. Bildkvalitet kan inte matcha vad vi är vana från på Euphonia, men innehållet kan ju erbjuda lite intresse ...

Montrealmässan

Posted

Saxat från "Show Report":

Is it just my perception, or do people who are looking through bins of LPs have a kind of happy excitement about them? The vinyl-buying folks at SSI sure seemed to be a really happy lot. Selecting CDs seems to be a much more matter-or-fact endeavor. And I can't imagine anyone getting too excited about the act of buying a new hard drive for their music server.

Det sista med att köpa ny hårddisk var bra! Hur kul är det att diskutera om man ska ha Maxtor, Seagate eller IBM? :D

Posted
Just nu pågår Salon Son & Image (Ljud o Bild) i Montreal. I år betraktar jag mässan på avstånd vilket känns lite vemodigt...

För mig är det mer än vemodigt, det är rent av sorgligt. Det är med nostalgi jag minns dina bilder från fjolårets mässa, härliga vårvinterbilder med snö... sådant som jag gillar, norrlänning som jag är... nåväl... det blir vad det blir ang tråden om årets mässa...

I övrigt kan jag nämna att jag tycker det vore kul om du i något sammanhang publicerade bilder från dina år i Montreal... gärna bilder såväl från mer urbaniserade miljöer som områden lite utanför staden.

Posted

Ja, håller med Greensleves, det är ett privilegium på forumet att kunna ta del av hifireportage i toppklass från hela världen. Många hifitidningar bleknar i jämförelse.

Om vi samlar oss i Sverige/Europa och bevakar mässor så kanske vi kan hjälpa till att väcka intresse för hifimässor, god musik mm på hemmaplan.

Posted
Ja, håller med Greensleves, det är ett privilegium på forumet att kunna ta del av hifireportage i toppklass från hela världen. Många hifitidningar bleknar i jämförelse.

Om vi samlar oss i Sverige/Europa och bevakar mässor så kanske vi kan hjälpa till att väcka intresse för hifimässor, god musik mm på hemmaplan.

Jo, det är kul med mässor. Om inte allt går åt :evil: i finanskrisens tecken tänker jag åka tillbaka till Montreal nästa år - jag har en hel del vänner där av vilka den viktigaste finns med i Sterephiles blog, Graem Humphrey, som äger Cdf. Rocky Mountin står också på min lista, däremot lockar mig inte CES, som är mer än mässa för handlare.

Vi är ett Euphonia-gäng som åker till München mässan över Kristi flygardag, så någon bild blir det säkert därifrån också.

Jag får väl slänga in lite bilder om Kanada på bildforumet ...

Posted
... Jo, det är kul med mässor. Om inte allt går åt :evil: i finanskrisens tecken tänker jag åka tillbaka till Montreal nästa år... Jag får väl slänga in lite bilder om Kanada på bildforumet...

Finemang..! :D

• 3 weeks later...