calm Posted March 28, 2009 Posted March 28, 2009 Skivbolaget ECM ger för första gången på 15 år ut nyheter i två format. CD och Vinyl. Första släppet blir Enrico Rava med New York Days http://www.ecmrecords.com/News/Diary/239.p...amp;lvredir=733 Spännande utveckling! Mer kommer efter hand. Vinylvågen sköljer över världen och det är aldrig för sent att ändra sig. Skulle gärna se lite Bobo Stenson i vinyl Calm Quote
kenneth Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Vinylvågen sköljer över världen och det är aldrig för sent att ändra sig. Calm För varje sådant här inlägg jag ser gläds jag alltmer åt att jag aldrig gjorde mig av med vinyl-samligen /Kenneth Quote
Bebop Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Roade mig med att se hur många jag har av var. CD leder med 119 st mot 94 st LP. Dags att ta upp kampen mot digitalvåldet. Igår hittade jag "Abercrombie Quartet" ECM 1164 från 1979. Det intressanta nu är om Naxos också kommer att ta in LP-plattorna. Jag ställer frågan... Quote
Recommended Posts