Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mer Stockholmshifi... :cool:

Den som tar sig en promenad utmed Strandvägen på väg till Kungsholmen har en del farkoster att välja på. Beslutsångest skall man undvika, alltså går vi på namnet.

Det här passar ju bra... ;)

HiEndSweden019.JPG

Posted

:D:D:D Ja fast idag får han vara anonym.

När man väl har nosat reda på Stadshusbron och klivit över på Kungsholmen kan man stoppa turistkartan i bakfickan... :) Bara att följa Hantverkargatan ända fram till nummer 59 (information för tillresta... ;)).

HiEndSweden005.JPG

Posted

Åhh, det här kommer nog bli intressant. Har tänkt åka ner till HiEnd men det har inte blivit av, nu kanske man blir toksugen igen och måste sätta sig på tåget mot huvudstaden.

Posted

Ser stilrent, elegant och mycket inbjudande ut ifrån utsidan, jag hade garanterat inte kunnat gå förbi en sådan öppning....får se om det håller måttet då vi kommer in.. :)

\\K-man

Posted

Ja, det blir mycket hifi kan jag lova. Kanske bäst att sätta sig på tåget direkt... :?::)

Redan i trappan får man hifikänning och här möts vi av rundstrålande högtalare från tyska Klangsäulen samt bekant rörelektronik från senaste Stockholmsmässan i form av italienska Synthesis.

HiEndSweden017.JPG

Posted

Klangsäulen :o De är ju bara för läckra att titta på :)

Är ljudet lika bra :?: som de ser ut så borde de bli en hit :)

Posted

Misstänker att du har det trevligt på Hifi-resan, ser så ut ;) Hoppas att vi får se bilder på Quad L-serie, de är otroligt snygga och väljudande för en liten peng :mm:

Posted

Jodå, det kommer att bli både dynamiska Quadhögtalare och annat men det första en vandringstrött storstadsturist får ögonen på är en härligt inbjudande lyssningsstol... :mm: :cool:

Vad tycks... :?:

HiEndSweden006.JPG

Posted

Mycket bekväm... ;)

Härifrån fick jag direkt vädring på ett av huvudmålen för dagens hifiutflykt: Antique Sound Lab Hurricane 200 DT Mono Block Power Amplifier... :mm: Mer om detta senare. Dessutom råkade jag på en testbekant i svart utförande: Clarity ICEpower stereoslutsteg från Audacia Audio plus en hel del annat smått och gott.

HiEndSweden004.JPG

Posted

Vi dröjer kvar en stund i det första rummet. Magnepanhögtalarna är av modellen MG12 och som signalkälla ser vi en Njoe Tjoeb CD-spelare. Det finns även ett försteg från Antique Sound Lab, en MG Head II Preamp.

I morgon blir det mer godbitar... ;)

HiEndSweden003.JPG

Posted
Ser ut som en väldigt bekväm trädgårdstol men är förmodligen utmärkt ur lyssningssynpunkt

Man sitter utmärkt i den, har provat ;)

Posted

Tar man sig rakt igenom butiken blir det Quad i långa banor. Man kan liksom inte missa vad det handlar om och här ser vi den dynamiska L-serien från Quad. Företagets grundare, Peter James Walker, startade sin verksamhet redan år 1936 och det skulle bli många utmärkelser genom åren. P J Walker gick bort år 2003. Genombrottet för Quads berömda fullregisterelektrostat kom mot slutet av femtiotalet. Nytänkande och tradition i dagens tappning. På översta hyllan tronar signalkälla och förstärkeri ur The 99 Series. Liksom övriga rum mycket stilrent, smakfullt och bekvämt.

HiEndSweden022.JPG

Posted

I hjärtat (dvs. mitten... :)) av butiken hittar vi toppmodellen i det nordiska konceptet, Nordic Concept Signature. Detta innebär, liksom för Nordic Concept Reference, två separata delar med tonarm och tallrik skilda från motordelen. Avkopplingen från underlaget passerar heller inte obemärkt.

HiEndSweden015.JPG

Posted

Tonarm och pickup från Dynavector. Tonarmen har beteckningen DV 507 MK II

och pickupen ser ut att vara en XV-1.

Det här kan man kalla vinylsvarvande på referensnivå.

HiEndSweden016.JPG

Posted

Om ni får tillfälle någon gång så lyssna på någon av stativarna, ooootrooligt prisvärda, särskilt 12L . Mycket fina bilder Timbre :) , riktigt vacker Hifi.

Posted

Måste säga att så långt som jag sett hittils verkar denna butik tillhöra en av de (i min smak) mer harmoniska. Stilrent, färgmatchat med lagom brytningar, ordning och reda samt mjuka uppställningar med drag av designelement. Skulle kunna sätta mig och bara känna lugnet, utan att ens behöva sätta på musik :)

......eller har du editerat bilderna Timbre? :o:)

\\K-man

Posted

Här är föremålen för dagens lyssningsövningar. Högtalare från Reference 3A i kombination med rörbestyckad drivelektronik från Antique Sound Lab.

HiEndSweden011.JPG