Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, så var det väl dags igen för en Euphoniaträff. Denna gång går den av stapeln i Göteborg hos Marten, på deras Marten Centre.

Det går av stapeln den 2/5 Kl 15.00 - 19.00 ( ;) ) och vi kommer bl.a. få avnjuta musik via Coltrane Supreme med en full Einsteinrigg....och det i deras akustikreglerade "Svanårum".

Coltrane Supreme:

martenmini015.JPG

Foto: Timbre

Och en bild på det rum som de kommer avnjutas i:

martenew639.JPG

...och en blänkare på Einstein...

TheFinalCut.jpg

Einstein Audio

Marten , Marten Centre

...lite mer mums står på programmet, men är ännu inte helt spikat...återkommer med "påfyllning" i tråden när programmet växer fram. :)

Så, boka i almanackan och skicka ett PM för anmälan!

Välkomna!

Posted

Vi har ca 20 platser till förfogande...

Fyller här undan för undan på anmälda medlemmar:

1 Hultan47 (+1)

2 Matrixen

3 anders.s

4 Kenneth

5 Conan

6 Göran J

7 Ampalang

8 Tact-man

9 A/Wing

10 Ekman

11 Calle B (+ Enrico D)

12 JonasR

13 Zalve

14 Mattias

15 Peo

16 Kungälv

17 Kåbe

18 Timbre

19 Pac

20

\\K-man

Posted
Ja, så var det väl dags igen för en Euphoniaträff. Denna gång går den av stapeln i Göteborg hos Marten, på deras Marten Centre.

Det går av stapeln den 2/5 och vi kommer bl.a. få avnjuta musik via Coltrane Supreme med en full Einsteinrigg....och det i deras akustikreglerade "Svanårum".

[/size]Och en bild på det rum som de kommer avnjutas i:

martenew639.JPG

...lite mer mums står på programmet, men är ännu inte helt spikat...återkommer med "påfyllning" i tråden när programmet växer fram. :)

Välkomna!

Jamen det låter väl intressant!

Jag anmäler att jag kommer! Skickar ett PM! Blir det tillfälla att lyssna på "Bird" också? De vackra högtalarna här ovan!!Vilken tid på dygnet? Jag kör upp över dagen så det får inte bli för sent. Är det någon som vill lifta mellan Ängelholm - Göteborg så finns det plats.

Göran J

/När är det någon som ska svara på den frågan jag ställde i en tråd?/

Posted
Jamen det låter väl intressant!

Jag anmäler att jag kommer!

Hej Göran, jag försökte svara på ditt PM, men det verkar som du klickat i att ingen får sända PM till dig... :)

Frågan om Bird vänder vi till Marten själva. :)

\\K-man

Posted

Det går av stapeln den 2/5 och vi kommer bl.a. få avnjuta musik via Coltrane Supreme med en full Einsteinrigg....och det i deras akustikreglerade "Svanårum".

Coltrane Supreme:

martenmini015.JPG

Och en bild på det rum som de kommer avnjutas i:

martenew639.JPG

...och en blänkare på Einstein...

TheFinalCut.jpg

Einstein Audio

Marten , Marten Centre

Välkomna!

Hej.

A/Wing kommer gärna på denna träff.

MVH Anders

Posted
Förhandlingarna börjar nu på hemmaplan :unsure:

Hon kan väl följa med... :?:

Du kan få en kopia på min sambos karta över Nordstan ;)

Sen är det bara att spärra alla krediter för avresan :evil: :D

Posted

K-man!

Ekman är här och jag uppmärksammade honom på Marteneuphoniaevenemanget!

Han vill gärna vara med och bad mig anmäla honom så fort som möjligt!

/Henrik

Posted

Vilken tråd??

/ptr

Hej

Jag skrev den 09-03-23 18:42 - FM-radio eller internet-radio? Vilket är bäst?. Nu har 110 personer läst den utan att ens komma med en kommentar! Det tycker jag är tråkigt! Jag skulle skrivit tidigare men det blev fel någonstans så jag kom inte in förrän nu. får skylla på att jag är nybörjare här!

Göran J

Posted
Hej

Jag skrev den 09-03-23 18:42 - FM-radio eller internet-radio? Vilket är bäst?. Nu har 110 personer läst den utan att ens komma med en kommentar! Det tycker jag är tråkigt! Jag skulle skrivit tidigare men det blev fel någonstans så jag kom inte in förrän nu. får skylla på att jag är nybörjare här!

Göran J

Hej Göran - vi har nog alla lite olika infallsvinklar på detta forum. För egen del lyssnar jag så pass lite på radio att jag inte har fällt någon kommentar i tråden. Ge inte upp - en tråd kan få tusentals inlägg om det vill sig väl ... :)

Posted
Hej

Göran J

Om sanningen skall fram har jag ingen internet-radio att jämföra mot FM-sändningarna. Har inte ens ljudkort i datorn.

Posted

Hej,

jag kommer nog inte ha någon möjlighet att koppla upp mig på forumet på några dagar, så jag kommer inte kunna uppdatera med anmälningar, men alla PM-anmälningar registreras in i turordning när jag kommer på igen!

Kalas!

\\K-man

Posted

Då är det lika bra att anmäla sig. :cool:

Tror att Mattias oxå var intresserad av en plats.

Och jag har bara tvärt om..

Bara Webradio för min del,, känns inte som den bästa upplösningen.

Posted

Vi må overveje og måske planere et Euphoniatraff i Danmark, jeg deltager gerne i det praktiske!

• 2 weeks later...
Posted

Det börjar närma sig träffdags....

Och som det verkar så kommer Matts "Svanå" att deltaga och prata en del runt hans tankar om detta (och kanske andra) "svanårum", det tycker iallafall jag skall bli väldigt intressant! :)

\\K-man

Posted
Det börjar närma sig träffdags....

Och som det verkar så kommer Matts "Svanå" att deltaga och prata en del runt hans tankar om detta (och kanske andra) "svanårum", det tycker iallafall jag skall bli väldigt intressant! :)

\\K-man

Kan man handla några Golden Horn till bra pris? Jag är lite sugen att prova ..