FBK Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Hej! Nu när jag fick låna lite elektronik av en kompis, så fanns det en Sophie Zelmani skiva i Cdn, Sing and dance. Ä får väll provlyssna tänkte jag :cool: ojdå skivan var visst bra, riktigt bra Nu undrar jag om det finns någon som gillar hennes musik och som har lyssnat på alla hennes skivor. Har de samma stil alla hennes skivor?, om inte vilka har samma stil som Sing and dance. Mvh Per Quote
Kero Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Jag har alla hennes skivor utom den senaste. Jag har lyssnat på den men tyckte den kändes väl så sömnig så jag köpte den inte. Kommer säkert ändå att göra det senare när den är billigare. Min favorit skiva med Sophie Zelmani är hennes andra album "Precious Burden", genomgående väldigt bra låtar med några riktigt pärlor och allt mycekt bra inspelat. Quote
wintermute Posted July 5, 2004 Posted July 5, 2004 I min iver att använda korrekta namn på hennes skivor surfade jag in på www.zelmani.com och fick till min stora överraskning se att hin släppte en skiva i julas. Den har jag inte hört. I övrigt är de tightare och renare ju senare de är. Möjligen att de blir en smula själlösa med den utvecklingen. Skivorna är i kronologisk ordning. Sophie Zelmani Precious Burden Time to kill Sing and Dance Love affair De fyra första skivorna är alla sådana att man, när man lyssnar på dem, tycker att just den skivan är den bästa. Köp alla. Quote
Timbre™ Posted July 5, 2004 Posted July 5, 2004 "De fyra första skivorna är alla sådana att man, när man lyssnar på dem, tycker att just den skivan är den bästa." En av de bästa formuleringar jag har träffat på i skivrecensionssvängen... :cool: Quote
Mattias Posted July 5, 2004 Posted July 5, 2004 Detta är härlig musik man inte vill vara utan. Gillar man musiken e de bara å handla /Mattias Quote
Nitram Posted July 6, 2004 Posted July 6, 2004 Kan inte göra annat än att rekomendera dig att köpa samtliga... Helt underbara allihopa, sitter med ett stort på läpparna... Quote
Recommended Posts