minesota Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Hej Jag har ett problem ! Jag har idag mina komponenter på en låg bänk mellan högtalarna. Vi får påök i familjen i sommar och behöver då få bort prylarna från "lekhöjd". Den lösning jag bestämt mig för är ett DIY rack som jag håller på med just nu (Kommer utlovat reportage CalleJR) . Eftersom befintligt högtalarkablage inte räcker så måste jag lämna kvar slusteget på den befintliga bänken och skaffa en längre signalkabel från försteget. Eftersom detta är en temporär lösning , då vi kanske även flyttar till hösten så vill jag inte lägga ut vansiniga pengar på kabeln. Vad Jag behöver är således förslag på prisvärd signalkabel, 2 meter rca. Idag sitter det en Acoustic Zen Matrix ref 2 på 1m på plats. Ca 1500 kr skulle jag villja lägga. Tacksam för förslag /peter Quote
Absolute Audio Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Angenäma problem :cool: Om du inte är rädd för lödkolven så kan du få en fin kabel kanske till och med ett lyft!? Jag skulle jag föreslå: 1. Belden mediatwist (så klart, min älsklingskabel :kiss: ) 2. Audio Magic ( Dessa verkar intressanta. Solidcore ledare men teflonisolerade. Kostar dock minst 10ggr pengarna mot mediatwist. Hoium i Norge 3. Nanotech (Skulle vara kul att prova) 4. Supra (Billigt och bra! Kan nog köpas färdiga, med pengar över till ett par bra skivor) Neutrik RCA pluggar kostar ca 30kr/st Edit: Ett märke till Quote
new order Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Kimber PBJ är ju löjligt prisvärda,speciellt begagnade.Som den Synergistic fan jag är så vore det ett kardinalfel att inte rekommendera deras alpha sterling. Quote
calm Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Har gjort en egen litenuppkoppling till ett nytt förstärkeri Pathos In Control och Pathos In Power som jag köpt av sonen. Just nu i exprimentstadiet vill jag inte lägga ner skjortan på kablar så jag köpte ett antal meter Supra signalkablar samt deras egna kontakter. Hifi-Kit. Jag kör balanserat för längdens skull, 2 meter per kabel. Gillar inte Supras färgsättning så det fick bli kabelstrumpor och krypslangar från Elfa. Här material och verktyg: Kostnad ca 100 kr/m för kabeln och ca 20 kr/m för kabelstrumpan och krympslang. Riktigt kul att göra lite DIY-jobb för omväxlings skull. Slutresultatet blev faktiskt riktigt bra tycker jag. Calm Quote
Recommended Posts