Amanda Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Hej! Jag är i full gång med att bygga ihop ett litet ljudsystem, där jag då vill koppla ihop min Pro-Ject Debut III och få den att låta. Helst av allt skulle jag vilja ha ihop den, datorn och ett par högtalare som då blir gemensamma för dem. Jag har dock ingen som helst aning om vad jag behöver för att göra detta möjligt. Kom gärna med förslag med hur man kan göra detta möjligt, och gärna lite tips på prisvärda produkter också så blir jag jätteglad! Med hopp om svar Quote
Timbre™ Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Det här måste vi klura ut... Pro-Ject har en egen grammofonförstärkare med USB-utgång till överkomligt pris. Pro-Ject Phono box II USB Den säljs i Sverige av bl.a. Ljudshopen Såg att det även finns en Debut III med inbyggd grammofonförstärkare plus USB-utgång. Det är kanske en sådan du har? Quote
karamellkungen Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Om du vill fördjupa dig i ämnet så har senaste numret av Absolute Sound en bra artikel om just vinyl till dator Mvh KK Quote
gcs Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Kan man inte tänka sig att man kopplar signalen från stärkarens tape out direkt in analogt på ljudkortet i datorn? Quote
Recommended Posts