Jump to content

Who let the dogs out?


calle_jr

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag kan förresten avslöja att en av vinylriggarna på kommande bilder är på tillfälligt besök... :)

:cool:

Jag har också haft nöjet att få lyssna på denna fina anläggning.

Det har jag bildbevis på, för det var Jonne, iroise och jag som var på besök.

DSC_2312.JPG

Link to comment
Share on other sites

Som vi ser är förstärkeriet boostat med Musical Fidelity Supercharger 750K, och jag gissar att de fyra paren högtalarkablar är anslutna till diskanten, övre och undre mellanregister samt en av basarna.

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...14/DSC_2332.JPG

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...14/DSC_2326.JPG

Funderade i inledningsskedet på om det kunde vara någon stylad form av subwoofer :) men det lär ju knappast behövas.

Link to comment
Share on other sites

Kör Sven 750K till bas och ARC till topp/mellan ??

Nej, MF 750K används som ren boost till ARC VT100...

DSC_2322.JPG

Funderade i inledningsskedet på om det kunde vara någon stylad form av subwoofer :) men det lär ju knappast behövas.

...så det lär inte behövas :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ojoj, Maxellband, vilka tider det var ...

Hehe, ja det var ett tag sedan. Jag minns att 90 var 1½-timmesband. Men vad betyder "C".

Vad sägs då om den här mixern med equalizer från Phonic?

DSC_2353-.JPG

DSC_2353.JPG

Idag ser de lite annorlunda ut med USB- eller Firewire-gränssnitt.

Link to comment
Share on other sites

Roligt att se dessa anläggningar. Kan någon beskriva ASR RIAA`T lite korfattat? Är lite sugen på ett!

Håller med Calle Mini Basis är ett bra steg, särskilt inkopplad på ASR Emitter II gör den inte mycket väsen av sig. Neutral med rymd och bra ljudbild. Inga tonala utflykter åt något håll.

Håller hög klass för sitt pris ca 15 tror jag att man får betala för den nya uppgraderade varianten.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja det var ett tag sedan. Jag minns att 90 var 1½-timmesband. Men vad betyder "C".

Då inställningen skall vara Hi-Level Bias kan man misstänka att C står för Chrome men jag har glömt av hur det var.

MA här nedan står för Metal Audio Cassette.

kassett055.JPG

Link to comment
Share on other sites

Då inställningen skall vara Hi-Level Bias kan man misstänka att C står för Chrome men jag har glömt av hur det var.

MA här nedan står för Metal Audio Cassette.

Nej, C i kombination med 60, 90 eller 120 minuter (vilket jag tror du minns vid närmare eftertanke). FE stod för ferry, CR för chrome, FeCr för ferrychrome och MA för metallic. I samband med att FeCr-banden försvann ändrade man till Fe = I, Cr = II och ME = IV. Bandet är ett UDXL-II alltså chrome. Så är det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...