Jump to content

Recommended Posts

Posted

Relativt billigt och enkla att göra själv, tror inte de är särskilt mycket sämre än det mesta.

brygga1.jpg

Supra Ply 3,4S, svart kabelstrumpa, krympslang och

brygga3.jpg

rejäla spadar av god kvalite.

Totalkostnad ca. 250-300:-

Posted

Väldigt elegant och jag tror också på principen att kapa upp en bit kabel och tillverka dom själv. Tyvärr går det inte att operera i en Kimber Select så jag hade inget val.

Posted

Lödning, hur man crimpar vet jag inte men efter att läst en del så verkar det vara bra det också. Tror iofs inte det är några avgörande stora skillnader, det är mycke lödning i delningsfiltrena också.

Guest asimov66
Posted

hmm kabelstrumpan hade jag glömt bort. Tack för det.

får AE aelite imorgon skall först se hur de ser ut sen kolla upp jumpers (har beställt hem supran redan så den finns här)

Guest asimov66
Posted

förresten var kan man hitta bra spadar till en rimlig penning i sverige som mangews

behöver 12 stycken

• 1 year later...
Posted

Hejsan allihop

Är ny här på forumet. Har dock följt med passivt ett tag...

Jag står i begrepp om att skaffa jumpers och hittade denna gamla tråd.

Vad anser ni om kopparjumpers, exvis dom tjusiga från WBT som Niclas visade, kontra konventionella med kabel och kontakter. En del säger ju att man byta blecken som ofta följer med högtalarna för att på så vis få bättre ljud. Det borde gälla även om det står WBT på blecken? Eller?

Mvh MsE

Posted
Hejsan allihop

Är ny här på forumet. Har dock följt med passivt ett tag...

Jag står i begrepp om att skaffa jumpers och hittade denna gamla tråd.

Vad anser ni om kopparjumpers, exvis dom tjusiga från WBT som Niclas visade, kontra konventionella med kabel och kontakter. En del säger ju att man byta blecken som ofta följer med högtalarna för att på så vis få bättre ljud. Det borde gälla även om det står WBT på blecken? Eller?

Mvh MsE

Man tycker det och de känns ganska så plastiga faktiskt men jag har inte kunnat koppla upp dom.

Posted
Är du pedant blir förslaget att använda samma kabel och kontakter till dina

jumpers som högtalarkablarna du använder... :)

Håller helt med Timbre här. Jag har själv Supra Sword jumper cable till mina Usher Dancer, högtalarkablaget är Cardas Golden Cross. Detta fungerar alldeles förträffligt - swärden är inte bara välbygda, de förhöjde ljudkvalitén ett par snäpp också, i jämförelse med originalblecken.

Posted

Tyckte de där WBT-blecken såg trevliga ut men jag är nu än mer tveksam. Det lutar nog åt att jag bygger mig ett par jumpers med samma kablage som jag har inne i högtalarna, LC audio Teflar2. Tänkte att dom så småningom skulle sitta i mitt pågående bygge :) .

t731243_Bild009.jpg