mangew Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Relativt billigt och enkla att göra själv, tror inte de är särskilt mycket sämre än det mesta. Supra Ply 3,4S, svart kabelstrumpa, krympslang och rejäla spadar av god kvalite. Totalkostnad ca. 250-300:- Quote
Timbre™ Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Väldigt elegant och jag tror också på principen att kapa upp en bit kabel och tillverka dom själv. Tyvärr går det inte att operera i en Kimber Select så jag hade inget val. Quote
lindvall Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 mangew: Lödde du fast gafflarna eller krimpade du? Quote
mangew Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Lödning, hur man crimpar vet jag inte men efter att läst en del så verkar det vara bra det också. Tror iofs inte det är några avgörande stora skillnader, det är mycke lödning i delningsfiltrena också. Quote
Guest asimov66 Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 hmm kabelstrumpan hade jag glömt bort. Tack för det. får AE aelite imorgon skall först se hur de ser ut sen kolla upp jumpers (har beställt hem supran redan så den finns här) Quote
Guest asimov66 Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 förresten var kan man hitta bra spadar till en rimlig penning i sverige som mangews behöver 12 stycken Quote
Snoop Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Kan dessa vara intressant, jag har själv viablue biwiere samt signal kabel, och för priset är de väldigt bra. ViaBlue Quote
Guest asimov66 Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 det ser intressant ut. får kolla upp Quote
mangew Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 förresten var kan man hitta bra spadar till en rimlig penning i sverige som mangews behöver 12 stycken Mina är köpta från http://www.media-sun.de Eller hans ebayshop: http://stores.ebay.de/media-sun Ligger under 50% av butikspriserna i Sverige inkl frakt. Quote
MsE Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Hejsan allihop Är ny här på forumet. Har dock följt med passivt ett tag... Jag står i begrepp om att skaffa jumpers och hittade denna gamla tråd. Vad anser ni om kopparjumpers, exvis dom tjusiga från WBT som Niclas visade, kontra konventionella med kabel och kontakter. En del säger ju att man byta blecken som ofta följer med högtalarna för att på så vis få bättre ljud. Det borde gälla även om det står WBT på blecken? Eller? Mvh MsE Quote
Timbre™ Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Hejsan allihop Är ny här på forumet. Har dock följt med passivt ett tag... Jag står i begrepp om att skaffa jumpers och hittade denna gamla tråd. Vad anser ni om kopparjumpers, exvis dom tjusiga från WBT som Niclas visade, kontra konventionella med kabel och kontakter. En del säger ju att man byta blecken som ofta följer med högtalarna för att på så vis få bättre ljud. Det borde gälla även om det står WBT på blecken? Eller? Mvh MsE Man tycker det och de känns ganska så plastiga faktiskt men jag har inte kunnat koppla upp dom. Quote
PASS Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Är du pedant blir förslaget att använda samma kabel och kontakter till dina jumpers som högtalarkablarna du använder... Håller helt med Timbre här. Jag har själv Supra Sword jumper cable till mina Usher Dancer, högtalarkablaget är Cardas Golden Cross. Detta fungerar alldeles förträffligt - swärden är inte bara välbygda, de förhöjde ljudkvalitén ett par snäpp också, i jämförelse med originalblecken. Quote
Hsivp Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Kanske vore något? http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1157&menu=2 Quote
MsE Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Tyckte de där WBT-blecken såg trevliga ut men jag är nu än mer tveksam. Det lutar nog åt att jag bygger mig ett par jumpers med samma kablage som jag har inne i högtalarna, LC audio Teflar2. Tänkte att dom så småningom skulle sitta i mitt pågående bygge . Quote
Recommended Posts