Kero Posted July 3, 2004 Posted July 3, 2004 Hej igen forum medlemmar ! Tänkte ta det här i min högtalar tråd men den blev så lång så det får bli en egen tråd till detta. Har semester och är sugen på att ta en tripp på 2-3 dagar ner till Stockholm. Mycket för att kunna lyssna och titta på lite mer hifi grejer än vad som erbjuds här uppe ( Luleå ), har ju som sagt lite lösa planer på att byta högtalare men måste oxå skaffa ett tre eller femkanals slutsteg till anläggningen. Jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd på var jag kan bo någorlunda billigt och bra. Det måste oxå vara gasnka enkelt att ta sig nånstans, som till hifi butiker ! Även vilka butiker jag ska hälsa på hos ( läsa högtalar tråden för att se vad jag vill lyssna på ), om det nu finns nån som har öppet under den tiden ?? Hur jag enklast tar mig till dom o.s.v. Skulle vara fint om man slapp tillbringa halva tiden med att hitta dit man ska o.s.v. Tidpunkten för resan skulle lämpligast bli under vecka 31-32. Tips och råd mottages tacksamt. Edit : Jag ska ner till Umeå och RC Ljud & Bild i nästa vecka, finns det nån Umeå bo här som vet om det finns nån annan intressant butik i Umeå ? Hoppas nån Umeå ser det här nu när det inte gick att ändra nånting i rubriken. Quote
FBK Posted July 3, 2004 Posted July 3, 2004 Hej Kero! Hifi-resor är trevligt , var i Göteborg för fyra år sedan och i samband med Arkenmässan så tittade jag in olika butiker i stan. De butiker som säljer de märken som du är intresserad av är. JMLab= Sontec.se B&W= Hifiklubben Dynaudio= Referenceaudio.se Totem= Hifiart.se Carlsson tror jag att Hifiart säljer. När det gäller öppettider så har alla utom eventuellt Hifiart vad jag vet sen tidigare somrar öppet, de brukar ha någon extradag stängt som till exempel Lördagar. Men när det gäller Hifiart så är jag osäker faktiskt, men släng i väg ett mail till MartinH så kan han nog svara på vad som gäller öppetider vecka 31,32. Sen brukar Referenceaudio vilja att man bokar demo om man vill kunna lyssna ostört, men det gäller väll de flesta både kunder som butiker. Jag har ledigt vecka 32, Måndag till Torsdag, så om du vill ha en guide till de olika butikerna någon av dessa dagar så är det bara att säga till . Vecka 31 är osäkert om jag kommer att vara ledig. Mvh Per Quote
Kero Posted July 3, 2004 Author Posted July 3, 2004 Tack så hemskt mycket Per ! Jag ska kolla upp öppt tiderna hos butikerna du nämnde. En guide skulle ju inte vara helt fel... Quote
Neon Park Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Lars Bengtsson vid S.t Eriksplan säljer Sonus Faber,ang.boende så finns det ett vandrarhem vid Norra Bantorget ca.300 meter från Centralstationen. Mvh Quote
FBK Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Och ifrån detta vandrahem, så är det 50m till Ljudmakarn.se Quote
Kero Posted July 4, 2004 Author Posted July 4, 2004 Vandrarhem.. okej, det kan vara ett alternativ. Vet du vad det heter, så att jag kan söka telefon nummer ? Vet nån en sajt var jag kan kolla efter vad för hotell och liknande som finns i sthlm ? Quote
Kero Posted July 4, 2004 Author Posted July 4, 2004 Hitills har jag alltså dessa butiker på listan : Sontec HiFi Klubben Reference Audio HiFi Art Lars Bengtsson Finns det några andra intressanta butiker som har högtalare i 20K klassen inne med bra demo möjligheter ? Finns det nåt intressant om man kan tänka sig att åka t.e.x tåg från sthlm en dag. Ultimate t.e.x, var ligger det nånstans ? Quote
EAR Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Du får inte glömma High End of Sweden som jag tror den heter.(säljer QUAD Bla) Quote
FBK Posted July 4, 2004 Posted July 4, 2004 Kero! De två trevligaste butikerna är Ljudmakarna.se och Hiend.se Båda har utmärkta demomöjligheter. Quote
Kero Posted July 4, 2004 Author Posted July 4, 2004 Bra tips, du utökar vi listan lite. Kom på en helt själv som jag måste kolla in om dom har öppet,f ast det är ingen "HiFi" butik direkt, nämligen CinemaConcept. Nu måste jag bara hitta nåt bra ställe och bo på så ska jag försöka boka allting så fort som möjligt så att det verkligen blir av den här gången. Inga fler tips på var man bor bra och ganska billigt ? Skulle vilja skämma bort mig lite med ett bra hotell men jag tror jag blir för snål för det men kom gärna med tips så kollar jag upp priserna och se om det är nåt för mig. Quote
Kero Posted July 4, 2004 Author Posted July 4, 2004 Nu har jag en ganska lång lista på butiker. Sontec HiFi Klubben Reference Audio HiFi Art High End Of Sweden Lars Bengtsson CinemaConcept Ljudmakarn Pause Ljud & Bild Kommer kanske få prioritera bort nån men nu känner jag mig ganska nöjd ialla fall. Nu återstår bara boendet... så tips mottages gärna fortfarande. Quote
sohe68 Posted July 13, 2004 Posted July 13, 2004 Hej! Kan vara värt att kolla upp detta nyöppnade vandrarhem. Ligger bra till vid Fridhemsplan på Kungsholmen. Utmärkta kommunikationer med tunnelbana och bussar runt hörnet.. Till HiEnd på Hantverkargatan är det ca 4 minuters rask promenad. Hälsningar / Ola Quote
Merkurius Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Jag tror du bör boka en demo hos respektive butik innan du åker, dvs. om du vet vad du ska lyssna på..... bara ett förslag Quote
Kero Posted July 14, 2004 Author Posted July 14, 2004 Yes.. har redan varit i kontakt via mail med alla butiker men kommer ringa nån dag före när det nu blir aktuellt. Quote
Recommended Posts