ALA Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Hej Jag önskar uppgradera mitt Hi-Fi system med en ny CD-spelare. Den ska spela av SACD samt ska inte kosta mer än 10000:- ALA Quote
plundin™ Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Kolla på en ny Pioneer PD-D9-J, kostar ca. 9KKr och låter jäkligt bra för pengarna! (tex. @ Fynda.se) /ptr Quote
ALA Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Har kollat upp Pionern och jag fick veta att det kan vara kliniskt analytiskt. Har du lyssnat själv på den? ALA Quote
plundin™ Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Har du lyssnat själv på den? Japp, upplever den analytisk (bra), men inte klinisk (dåligt)... Men sånt hänger ju mycket på vad man gifter in den i för system! Systemen jag hört den i var dels Harmony Design Pre 9 / PA 12 (transistor) & Dynaudio Focus 220 och Graaf GM50 (rör) / Spendor S9e (har inte 100 koll på kablaget, men det var ganska enkelt i bägge fallen), och jag upplevde inte att något av systemen var överanalytiska! Men som sagt var, allt handlar ju om symbios och jag skulle hur som helst inte skaffa någon spelare utan att ha lyssnat på den i det egna systemet, sånnt är A&O för att få bra matchning.. Det slog mej att i jag prisklassen även hört Marantz SA-8003, den upplevde jag som lite "svampig" (Soft) med sin 'mate' PM-8003 och ett par Dynaudio Contour 1.X stativare (minns inte riktigt vilken modell det var).. Marantzsystemet var väldigt mycket inte för mej! /ptr Quote
ALA Posted March 18, 2009 Author Posted March 18, 2009 Japp, upplever den analytisk (bra), men inte klinisk (dåligt)... Men sånt hänger ju mycket på vad man gifter in den i för system! Systemen jag hört den i var dels Harmony Design Pre 9 / PA 12 (transistor) & Dynaudio Focus 220 och Graaf GM50 (rör) / Spendor S9e (har inte 100 koll på kablaget, men det var ganska enkelt i bägge fallen), och jag upplevde inte att något av systemen var överanalytiska! Men som sagt var, allt handlar ju om symbios och jag skulle hur som helst inte skaffa någon spelare utan att ha lyssnat på den i det egna systemet, sånnt är A&O för att få bra matchning.. Det slog mej att i jag prisklassen även hört Marantz SA-8003, den upplevde jag som lite "svampig" (Soft) med sin 'mate' PM-8003 och ett par Dynaudio Contour 1.X stativare (minns inte riktigt vilken modell det var).. Marantzsystemet var väldigt mycket inte för mej! /ptr Hej Jag gillar Pioneer soundet. Idag jag har en annan Pioneer (DVD-spelare) med bra ljud. Jag håller med dig angående lyssnandet då jag har tidigare gjort flera blindtester hemma med varierande resultat för nykomlingarna. Idag jag har ett par Infinity Delta 70 som jag har fyllt med sand, styvat upp med bitumenplattor inuti samt lagt 4,7 kg sand och pellets ovan. Förstärkare är en Bladelius pjäs: Advantage Thor, kablar: MIT4. Systemet har ett rent och analytiskt ljud men samtidigt rätt musikaliskt också. Så som den är idag är väldigt avslöjande angående inspelnings kvalitet, med andra ord återger det som finns att återge (har jämfört DVD Dudio, SACD, CD samt TV ljud - använder till TV-n också). Angående Marantz: har tidigare lyssnat på en annan Marrantz (7003). Har samma åsikt om den som du har: alldeles för mjuk och oprecis ljud - känns inte som en exklusiv spelare. Jag tror att jag kommer att slå till på Pioneer PD D9J. Synd att Ljudcenter i staden säljer inte längre till Pioneer, kunde ha hört hemma och jämfört... ALA Quote
plundin™ Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 kolla med tex. fynda.se, dom säljer Pioneer och har ganska generös returrätt (i händelse av att det inte funkar)... Jag har handlat annat av dom, och alltid blivit bemött väldigt positivt! (Men har ingen annan relation till dom än som kund) /ptr Quote
ALA Posted March 19, 2009 Author Posted March 19, 2009 kolla med tex. fynda.se, dom säljer Pioneer och har ganska generös returrätt (i händelse av att det inte funkar)... Jag har handlat annat av dom, och alltid blivit bemött väldigt positivt! (Men har ingen annan relation till dom än som kund) /ptr Hej Jag har tänkt köpa på fynda.se men jag har hittat ett mycket bättre pris (genom pricerunner och prisjakt) där den kostar endast 7000:- Butiken heter Hemmabiocenter och de har vårstädning. Har du handlat från de eller vet du ngn som har handlat där? Fynda.se är så nära mig och jag ville köpa där men med en rabatt på över 20% är för bra för att missa...? Sen är det med returrätten också... hur generösa är de med det? ALA Quote
plundin™ Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 har ingen koll på hemmabiocenter, men rabatten är ju kanske så bra att det rentav är värt lite gambling? från fynda.se - Ångerrätt Ångerrätt gäller i 14 dagar ifrån det att ni mottagit varan, förutsatt att varan returneras i orginalskick i originalemballage. Du får försiktigt öppna och undersöka / testa varan, förutsatt att du kan återställa produkten och förpackningen i nyskick. Det räcker att du meddelar oss inom 14 dagar om du vill returnera varan. Meddela alltid innan du skickar tillbaka någon vara. Returfrakten betalas av dig. Returadress anges på fakturan. Vi betalar tillbaka pengarna för varorna, ej för frakten (även om en del produkter skickas fraktfritt, så måste vi ta ut en fraktkostnad om dessa returneras). Vi betalar tillbaka pengarna inom 14 dagar från att vi mottagit varan. Har aldrig behövt nyttja den fullt ut, men när jag beställde kablar och hade läst fel så fick jag pengarna tillbaka utan prut! /ptr Quote
ALA Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Tack för Info! Fynda låter bra men jag chansar kanske ändå... Goda pengar att tjäna ALA Quote
Recommended Posts