Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var i går kväll på besök på Telenor arena i Karlskrona, Ulf lundell var där åxå samt ca 2500 till som fick 3 timmar med lundellfrossa till livs.

en ganska ordinär Lundell konsert, dvs skitbra:-)...

förutom att man faktiskt fått till ljudet nogorlunda bjöds det inte på så många översakningar, men vem fan går på lundell för att bli överaskad :)

Mitt i konserter slog det mig att jag inte tänkt på HUR det lät utan bara njutit av musiken :o det är något som bara en live konsert kan bidra med..

Komm hem och drog igång mina sedan en vecka nya vardagsrumskamrater ML Summit och insåg genast att javisst, det låter ju mycket bättre.. men det är ju inte lika roligt..bra nog?? förmodligen men hur det än är och vad man än släpar hem o fyller huset med så är och förblir LIVE MUSIK ändå just LIVE MUSIC.

MVH

//Nikola

Posted

Det är en väldig skillnad att avnjuta en reproducerad live konsert på dvd jämfört med en ljudskiva. Jag har också märkt att en subwoofer därtill gör susen för livekänslan.

Posted

Det är inte helt ovanligt att det man går på en konsert och det svänger som tusan sen köper man skivan och går hem å lyssnar så är den versionen helt platt och livlös. Många artistar kostar på sig att rocka lite mer live än att göra samma superpolerade trista version som är på skivan helt enkelt.