ribbon Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Ja vad jag förstår så är detta framtiden,Finns för lite titlar bara men det kommer väll så småningom DET SKA VARA EN VISS HERR MICHAEL BLADELIUS SOM VISAR VAD SKÅPET SKA STÅ. TACK FÖR ATT DU FINNS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! //Ribbon Quote
crion Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Ja den här måste man ju ta en titt på. Just nu finns ju 3 heta alternativ representerade här i sverige. Bladelius Embla, Meridian Sooloos och Naim HDX. Kul! Finns den hos Best Sound i Stockholm? Quote
sladd Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Först förstog jag inte när Micke hela tiden upprepade att det var den enda som inte är en förklädd PC. Nu förstår jag bättre Vi har medvetet väntat lite med den reella lanseringen då nya komplicerade apparater alltid har en viss inkörningsperiod. Med Embla har Micke hittat 1 bugg på 4 månader och den är nu åtgärdad på de maskiner som sålts samt de vi har i lager. Maken till skötsam apparat har vi inte sett sedan ... tumstocken uppfanns Den enda buggen var i alla fall ansvarig för att Euphonia-gänget inte kunde koppla upp datorn vid lyssningsbesöket i vintras. För framtiden kommer Embla själv att gå ut och hämta samt installera ny mjukvara utan att ägaren behöver initiera det hela. Räcker att den är ansluten till nätet. Stockholm kommer att få en maskin, tills dess kontakta oss så hjälper vi dig med provlyssning. mvh Quote
klas Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Ja vad jag förstår så är detta framtiden,Finns för lite titlar bara men det kommer väll så småningom //Ribbon Intressant!! För en novis som undertecknad, kan någon utveckla lite om formatet, har inte hört så mycket om detta ännu... tack och bock Quote
klas Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 HRx hittade lite info själv......men det kanske finns mer?? Upplys mig! Klas Quote
gravalter Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Maken till skötsam apparat har vi inte sett sedan ... tumstocken uppfanns Hörde att 2-meters tumstock inte säljs längre... /// Gravalter Quote
zood Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Hörde att 2-meters tumstock inte säljs längre... /// Gravalter Stämmer, de säljs endast som 2 meters Quote
ribbon Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Hej ärade medlemmar, Jag skrev i början av denna tråd att detta format citat"detta är framtiden,slut citat" Kan nu säga efter ha lyssnat och lyssnar att detta ljud som HRx(Refernce Recordings) presterar slår ut ALLT med RÅGE tusen ggr om Ljudet kan beskrivas som följer DYNAMIST ,TRANSIENTER SOUNDSTAGE, det som fraperar mej mest är hur sanlöst mjukt och luftigt det låter,hårdhet finns INTE alls. Som sagt detta måste folk få uppleva,jag är privligerad som har fått denna changs. Nä nu måste jag fortsätta att lyssna på denna makalösa ljudupplevelse. mvh/Ribbon Quote
Ekman Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Hej ärade medlemmar, Jag skrev i början av denna tråd att detta format citat"detta är framtiden,slut citat" Kan nu säga efter ha lyssnat och lyssnar att detta ljud som HRx(Refernce Recordings) presterar slår ut ALLT med RÅGE tusen ggr om Ljudet kan beskrivas som följer DYNAMIST ,TRANSIENTER SOUNDSTAGE, det som fraperar mej mest är hur sanlöst mjukt och luftigt det låter,hårdhet finns INTE alls. Som sagt detta måste folk få uppleva,jag är privligerad som har fått denna changs. Nä nu måste jag fortsätta att lyssna på denna makalösa ljudupplevelse. mvh/Ribbon Halleluja Quote
Mattias Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Livet före och efter HRx.... Vet hur det känns! Det blir sig inte likt... Kul att man kan köra sånt direkt på Embla! /Mattias Quote
klas Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Livet före och efter HRx.... Vet hur det känns! Det blir sig inte likt... Kul att man kan köra sånt direkt på Embla! /Mattias stopp stopp sluta fresta mig! jag som i dessa finansiella orostider har lovat mig själv att sitta still i HiFi-båten ett tag, att pröva på hur det är att vara nöjd med det man har... Men nu känner jag att prövningarnas tid är här.... Quote
KlutzDesign Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Kolla även på PS Audios PerfectWave Transport och PerfectWave DAC som lanserades på CES med HRX. Quote
sladd Posted March 4, 2009 Author Posted March 4, 2009 Kolla även på PS Audios PerfectWave Transport och PerfectWave DAC som lanserades på CES med HRX. Nyhetstråd Quote
ribbon Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Ja efter att ha testat o lyssnat så kan man bara konstatera att denna spelare låter bra (jätttbra) även med vanliga cd-skivor rippade,Inte bara HRx. Det låter så bra så att jag förstår inte hur konkurenterna ska slå detta, pratar nu om 6-siffriga belopp av spelare som kommer att bli omkörda i 8-ttor av denna maskin. Fantastiskt micke du har gjort det igen!!!!!!!!!!!!!!!! mvh/Ribbon Quote
sladd Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Crion: Nu finns det en maskin i Stockholm, du går till vår nyaste ÅF: Reference Audio mvh Quote
Recommended Posts