Jump to content

Recommended Posts

Posted

Spelas med Quad 99-909 eller Audio Analogue Puccini mk2. Verkar vara en hyfsat lättdriven högtalare. Det är det bästa ljudet jag hört nere på Dirty faktiskt. :) Vet inte hur länge de kommer att stanna i butiken dock, eftersom det är Tonkrafts högtalare. Kul att höra dem dock! =)

Börjar bli ganska mycket prylar i en så pass liten butik. :) Dynaudio s3.4 står oxo nere i butiken en kortare tid till, men nja... 25'an är mer min smak... Det ÄR nått speciellt med stativare! :cool:

Posted

Det låter ju spännande! Intressant att special 25 verkar lättdrivna...inte något Dynaudio är kända för direkt.. :o

Jag föredrar också stativare. :)

Posted

Verkar som att Dynaudio har tänkt om ganska mycket i de nya modellerna. Svårdrivenheten som i tex 1.3se verkar vara helt borta. Om jag förstått allt rätt så har de slopat skolan med stora filter och gjort allt för att banta ner dem till så enkelt som är möjligt.

Hur som helst är mellanregistret så otroligt fint i dem. Mer en emotionell än en fysisk musikalitet. My kind of speaker! :cool: Hoppas få lyssna mer på s25 i höst under mer kontrollerade former. :)