Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Någon som har erfarenhet av Audio Aeros Prestige CD/SACD-spelare?

Den har ju inbyggd volymkontroll, så jag kunde vara intresserad av att antingen ta den som spelare eller alternativt byta bort försteget på samma gång...

Nuvarande spelaren är en Audionet ART V2 i ett all-Audionet system.

Alla kommentarer välkomna.

Mvh,

RKL

Posted

Jag använder själv AA Capitole och är ruskigt nöjd. Så nöjd att jag endast skulle kunna tänka mej att byta till AA prestige.

Försteget i båda spelarna är riktigt bra och behöver inte skämas för sej ett dugg mot dyra linjesteg (dock inte i samma liga som referenselinjesteg t.ex Arc Ref3 osv). Charmen med dessa spelare är att köra dom direkt mot slutsteget och spara lådor kablar och dyl. Om du använder spelaren på det viset så skulle jag säga att den är nästintill omöjlig att spöa pris/prestanda/funktionsmässigt om du gillar AA ljudidealet.

Posted

Jag tycker att alla de olika varianter av Audio Aero cdspelare som jag hört har haft ett ganska varmt, mjukt ljud, lite snälla nästan och det gör att alla skivor får lite av ett skimmer över sig och låter lite lika varandra och det passar absolut inte mig jag föredrar ett mer dynamiskt och neutralt ljud.

Detta är bara min åsikt och det finns många som gillar Audio Aeros spelare så du bör nog försöka lyssna på en innan du bestämmer dig.

Posted

Ja det handlar ju om hur man vill ha biffen serverad :D

Helt klart är att det är ett steg ifrån Audionet's sound där tyngden ligger på neutralitet och dynamik. Men är det ett mer "analogt" sound du söker så ta definitivt en provlyssning.

• 1 month later...
Posted

Köp en Audionet VIP G3 + en EPS så behöver du inte fundera längre. Man är "hemma" för lång tid framöver. Klår allt i sin prisklass (och en bra bit upp) på alla parametrar!! Kräver dock förstås att resten av utrustningen håller samma kvalitet för att helt komma till sin rätt. Kombinera med en Audio Analogue Maestro Duocente och ett par Pioneer S-1EX så har du ett totalt ljudnirvana!! Mycket pengar men ack så prisvärt även efter saftiga prishöjningar.

Dr J

Posted
Klår allt i sin prisklass (och en bra bit upp) på alla parametrar!!

Vad har Du jämfört med för att komma till denna klara insikt?

Posted

Klår allt i sin prisklass (och en bra bit upp) på alla parametrar!!

Ikke helt enig, der findes mange alternativer.....