Matrixen Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 En Bekant kom med en lika spontan som oväntad inbjudan för ett tag sedan! Jag hade varit där tidigare några gånger, men detta var skarpt läge och ett tillfälle som kanske aldrig kommer åter, så jag plockade med kameran och sprang dit! Drygt 400 bilder i underjorden, på delvis rörliga objekt och samtlliga utan blixt. Några användbara bilder blev det som tur är. Här kommer en teaser: Quote
calm Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 En Bekant kom med en lika spontan som oväntad inbjudan för ett tag sedan! Jag hade varit där tidigare några gånger, men detta var skarpt läge och ett tillfälle som kanske aldrig kommer åter, så jag plockade med kameran och sprang dit! Drygt 400 bilder i underjorden, på delvis rörliga objekt och samtlliga utan blixt. Några användbara bilder blev det som tur är. Här kommer en teaser: Kul! Alltid spännande att få följa med en resa "bakåt" i kedjan. Calm Quote
Timbre™ Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Drygt 400 bilder i underjorden, på delvis rörliga objekt och samtlliga utan blixt. http://files2.bredband.net/cpuser_henagr/M...rep0902_068.JPG Underground music... :cool: Quote
conan Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hur ska hifipressen kunna mäta sig med Euphonia egentligen? Här stöts och blöts det mesta. Här visas utmärkta bildtrådar med total täckning av ämnet ifråga. Spännande fortsättning här ... Quote
Käera Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hur ska hifipressen kunna mäta sig med Euphonia egentligen? Här stöts och blöts det mesta. Här visas utmärkta bildtrådar med total täckning av ämnet ifråga. Spännande fortsättning här ... Det kan dom inte även om dom sänker prenumerationerna.. (Tack alla med energi,ork o goda foto egenskaper ) Quote
Matrixen Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Studion har spelat in flertalet stora och små artister genom åren och inom flera gengrer. För de som gillar att gissa vilken studio det rör sig om kan jag ge följande ledtråd: "Nationalteatern" :cool: multikanal..... Quote
Matrixen Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Analoga rattar och presentation i digital bredbild. Lite VU-metrar och staplar är dock inte fel. Ingen komprimering här inte Quote
Matrixen Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Hoppas hinna med lite till imorgon! Quote
P-pan Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hoppas hinna med lite till imorgon! Ingen brådska, vi väntar så gärna Quote
calle_jr Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Om jag gissar rätt är detta något man gärna vill veta mer om. Analoga rattar och presentation i digital bredbild. Lite VU-metrar och staplar är dock inte fel. http://files2.bredband.net/cpuser_henagr/M...rep0902_070.JPG Hur lång tid tar det för en normalbegåvad att lära sig ratta ett så'nt där bord egentligen Quote
plundin™ Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hur lång tid tar det för en normalbegåvad att lära sig ratta ett så'nt där bord egentligen En kvart... ..men det tar ett liv att bemästra den! /ptr Quote
JonasR Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 Drygt 400 bilder i underjorden Detta kan bli Euphonias längsta bildtråd Om jag gissar rätt är detta något man gärna vill veta mer om. När det kommer fler bilder lär vi få reda på om vi fått gåtan på fall. Quote
boombox Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 Ser fram emot fortsättning! Spännande Quote
Matrixen Posted February 28, 2009 Author Posted February 28, 2009 Detta kan bli Euphonias längsta bildtråd När det kommer fler bilder lär vi få reda på om vi fått gåtan på fall. Det kommer en hel del, men jag är fortfarande på den fotonivån att jag måste ta ganska många bilder för att få en publicerbar Ingen som lyckas gissa vilken studio det rör sig om? Det handlar om en legendarisk studio som mest är känd hoss folk utanför brancen för att ha varit Nationalteaterns "egen". Om de ägde den helt, byggde eller bara spelade in där är jag inte helt säker på. Den ligger på kungshöjd i göteborg och finns även på webben. Jag har sett studionamnet förekomma i frågesport på tv, så nog borde någon av er kunna gissa?! Quote
Bebop Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 Var det inte en Göteborsstudio som hette Nacksving? Quote
Matrixen Posted February 28, 2009 Author Posted February 28, 2009 Var det inte en Göteborsstudio som hette Nacksving? Hurra! Vi har en vinnare. Ditt personliga pris har jag precis postat i Euphonia-träfftråden Quote
Matrixen Posted March 14, 2009 Author Posted March 14, 2009 Jag är hos min granne och hans äldre bror är på besök. Vi försöker ta vårt ansvar och ge storebror tips och saker att tänka på vad gäller inköp av ny dator. Helt plötsligt ringer telefonen och det är Isak i luren. Isak är bossen på Nacksving och han har nyligen tillsammans med ett gäng polare och tillika musiker startat ett nytt band. Han säger och jag citerar:"Kom ner till studion, vi skall slänga på ägg på vår nya singel ínnan den skall premiärspelas på radion imorgon!".... Jag frågade om det var ok om jag tog med kameran(för jag ville ju inte missa denna rituella äggkrossarfest) o det var helt ok.... Det visade sig att det inte handlade om någon äggkrossning i ordets exakta bemärkelse, utan bara pålägg av rytminstrumentet med äggkontur som en sista komplettering av singeln. Kanske låter enkelt, men det var det minsann inte. Oavsett vilket, så fick vi vara med om något unikt och dessutom göra live-dokumetering av det I studion sitter Peter och väntar. Han spelar normalt trummor i bandet privateangus Quote
Matrixen Posted March 14, 2009 Author Posted March 14, 2009 Här sitter Isak och Peter o reflekterar över hur de skall gå vidare... Quote
Recommended Posts