Bebop Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 I skuggan hifi-aktiviteterna i Stockholm släppte Caller_Jr sitt intressanta reportage om hifi som vi inte ser så ofta i Sverige. Jag antar att bildreportagen börjar ebba ut lite nu från Stockholm, så här kommer en liten påminnelse ... vem behöver hifi-tidningar En liten aptitretare ... ... och här kommer länken. The Edge of a Song ... Quote
calle_jr Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Det var bra det! Det har varit full fräs på Euphonia den sista tiden, och det är lätt att missa trådar. Som ni ser på bilden har det varit full fräs här hemma en tid också. Det gäller att sortera begreppen med test av PC-ljud, kablar, högtalare och förstärkare. Dessutom har sonen skaffat ett PS3 som är en enastående maskin vad gäller bild- och videovisning. Foton som streamas från PC visas i "diabildkvalitet", och i en layout som tilltalar. Inte alls som från en vanlig dvd-spelare alltså. Acapella 5th Ave II står kvar här, och Edge NL-12 står tillsammans med matchande försteg i Vivid Audio Showrow på Limhamn. Quote
K-man Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Det var bra det! Det har varit full fräs på Euphonia den sista tiden, och det är lätt att missa trådar. Som ni ser på bilden har det varit full fräs här hemma en tid också. Det gäller att sortera begreppen med test av PC-ljud, kablar, högtalare och förstärkare. Dessutom har sonen skaffat ett PS3 som är en enastående maskin vad gäller bild- och videovisning. Foton som streamas från PC visas i "diabildkvalitet", och i en layout som tilltalar. Inte alls som från en vanlig dvd-spelare alltså. Acapella 5th Ave II står kvar här, och Edge NL-12 står tillsammans med matchande försteg i Vivid Audio Showrow på Limhamn. Kul att läsa lite om hur de upplevs...själv har jag inte varit närmare högtalarna än att jag kände lite på dem på Arken...men Acapella har ju levererat musikupplevelser innan...så klart man blir nyfiken! \\K-man Quote
Recommended Posts