Jump to content

Intelligent Sound


Absolute Audio

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
Intelligent sound presenterade sin nya högtalare Double 12. (Någon får gärna posta en mässbild)

Enligt han som demonstrerade högtalarna skulle priset ligga på under 200000kr pga att det var mycket lackjobb.

Pris 3990kr

Jag har för mig att priset skulle ligga på 160 000:-

Det diskuteras om detta mer utförligt på Hifi forum.

Mer information om saken

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Såg den tråden. Jobbig diskussion. Vill IS ta hur mycket som helst för sin konstruktion så får de väl göra det. Visst man kan bli irriterad att de använder Proson och Genexxa men vad tusan det är deras rätt att göra det likaså vi har rätt att inte köpa det om vi inte vill det.

Link to comment
Share on other sites

Såg den tråden. Jobbig diskussion. Vill IS ta hur mycket som helst för sin konstruktion så får de väl göra det. Visst man kan bli irriterad att de använder Proson och Genexxa men vad tusan det är deras rätt att göra det likaså vi har rätt att inte köpa det om vi inte vill det.

Tycker i så fall måste man vara väldigt tydlig med det! Nu kom ju detta fram innan högtalaren är till salu men inte tack vad IS utan vaksamma ögon på nätet. Men undrar om alla IS kunder känner till detta faktum? Om inte tycker jag att det är fel gjort.

Link to comment
Share on other sites

OK, på så sätt. Kan vara lite jobbigt men spelar de så pass bra att man tycker de är värda sina pengar spelar det väl ingen roll vad det står på märket?

Link to comment
Share on other sites

Tycker i så fall måste man vara väldigt tydlig med det! Nu kom ju detta fram innan högtalaren är till salu men inte tack vad IS utan vaksamma ögon på nätet. Men undrar om alla IS kunder känner till detta faktum? Om inte tycker jag att det är fel gjort.

Ingenting är nytt under hifisolen och vad kan inte suget efter penningar locka fram... :?: Mark Levinson pysslade väl med något liknande för Red Rose Music och den gången var det en kinesisk rörförstärkare på tapeten.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting är nytt under hifisolen och vad kan inte suget efter penningar locka fram... :?: Mark Levinson pysslade väl med något liknande för Red Rose Music och den gången var det en kinesisk rörförstärkare på tapeten.

Det var väl Mark Levinson som utvecklade apparaten (och därmed drog på sig kostnader) och sedan lät tillverka den i Kina. OEM tillverkaren lät sedan sälja apparerna under eget namn och utan att lägga på kostnad för utvecklingsarbetet....

Tillägg: Mark Levinson köpte in sig i Audioprism som hade bra rörapparater och det ledde till konstruktionerna som sedan dök upp under namnet Red Rose Music och som då tillverkades i Kina.

Link to comment
Share on other sites

Påminner mig om en historia om en kejsare utan kläder... fast det kanske inte har varit någon som tyckt att kejsaren haft kläder till att börja med i detta fall? Som någon påpekade är det väl var och en fritt att ta de priser man behagar för sina produkter. Ingen skulle väl i alla fall betala ferraripengar för en omlackad folkvagn... eller???

Link to comment
Share on other sites

Det var väl Mark Levinson som utvecklade apparaten (och därmed drog på sig kostnader) och sedan lät tillverka den i Kina. OEM tillverkaren lät sedan sälja apparerna under eget namn och utan att lägga på kostnad för utvecklingsarbetet....

Tillägg: Mark Levinson köpte in sig i Audioprism som hade bra rörapparater och det ledde till konstruktionerna som sedan dök upp under namnet Red Rose Music och som då tillverkades i Kina.

Det är möjligt att det gick den vägen men under en period fanns denna integrerade förstärkare i två upplagor med skilda namnskyltar och inte minst skilda prislappar. Läste en artikel om det hela och jag skall se om den kan spåras.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...