Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fredagen den 27:de och lördagen den 28:de i slutet av februari så kommer Transient Design att besöka Caroli Musik i Malmö för att visa upp ett urval av sina produkter. Givetvis så bjuder vi på gott fika och dyrt kaffe till alla besökare.

Vad de kommer att få se och höra? Ett axplock nedan:

Hela AMR -systemet med CD, förstärkare och högtalare. http://www.amr-audio.co.uk/

AMR-GruppenfotoWEB.jpg

Hela Stellos 100-serie med drivverk, USB-DAC, försteg och slutsteg. Och en bärbar dator för högupplöst musik... http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02.html

02_02_05_pop_07_b.jpg

Förhoppningsvis så kommer vi att visa en Sverige-premiär till högtalare tillsammans med Stello! Liten 2-vägs golvare i fanéren Zebrano. Så snart vi vet om vi hinner få hem dem i tid så lägger jag upp mer info.

Som grädde på moset så kommer vi dessutom att spela lite vinyl på en "Knaster" skivspelare parat med SA-750 tonarm från Japanska Jelco http://www.jelco-ichikawa.co.jp/e_tone_arm.htm

1024703-origpic-35a2c4.jpg

Posted

Vi kommer att köra demo hela fredag och lördagen med pauser endast för fikat. :-) Ingen anmälan krävs utan det är dropp-in som gäller.

Kaffet kommer att väljas av min Barista Hanna på Bagaren och Kocken (www.bagarenochkocken.se) eftersom jag själv inte alls dricker kaffe... Vi får se om det faller er i smaken.

Vi kommer dessutom att anordna en liten "tipsrunda" med lite olika frågor från hifi-världen och vinnarna kommer att vinna tweaks från AMR (silversäkringar mm)!

Välkommen!

Mvh Lasse

Posted

hero6.jpg

Nån som vet vad detta är? Med lite tur (de är betalda och vi hoppas bara att leveransen hinner att komma i tid!) så kommer vi att ta med ett par av dessa till Caroli för en mini-Sverige-premiär tillsammans med Stello-riggen. Givetvis helt oinspelade... :dead:

Mvh Lasse

Posted
Nån som vet vad detta är? Med lite tur (de är betalda och vi hoppas bara att leveransen hinner att komma i tid!) så kommer vi att ta med ett par av dessa till Caroli för en mini-Sverige-premiär tillsammans med Stello-riggen. Givetvis helt oinspelade... :dead:

Mvh Lasse

Kan det vara Audium Comp 5 kanske :?:

Ser ut att vara små och placeringsvänliga saker , snygga dessutom :mm:

• 2 weeks later...
Posted

Jag har dessvärre inga bilder, men jag kan ju skriva ett par rader...............

Jepp, jag ber att i vanlig ordning få tacka för några trevliga timmar hos grabbarna på Caroli :)

Gött kaffe, god tårta och smaskiga kakor inmundigades i trevligt sällskap :)

Självklart även ett tack till Transient Design !!

Stello setupen med Audium Comp 5 talarna spelade riktigt behagligt !

Ljud presentationen var betydligt större än vad det rent visuellt ser ut att kunna prestera :)

Ett naturligt behagligt ljudpanorama med ett gott stöd i botten !

Elektroniken tar många charm poäng hos mig, ser trevligt ut och spelar trevligt :)

Stello DA 100 SE imponerade, ett balanserat bygge som säkert skulle stå sig bra med betydligt dyrare kringutrustning :):mm:

AMR setupen målade upp ett mycket stort och färgstarkt ljudpanorama !!

Mycket detaljer, ett tämligen naturligt mellanregister, ett gött bottenstöd :)

Vad gäller konstruktionen så ser AMR mycket gediget sammansatt ut, och jag gillar verkligen deras cd spelare, design och byggdetaljerna framkallar ett visst ha begär :mm:

Vinylen avspelades på vad jag förstod, en av Transient Design egen konstruerad vinylsvarv "Knaster" :)

Fick inte riktigt klart för mig vad det var för arm, tror det var en Ichikawa SA-750 D, på den satt det i alla fall en PU, en Benz-Micro LP som då lirade med en Riaa också den från Benz-Micro, en T9 Lukaschek PP-1 :)

Och det spelade bra, en härligt naturlig närvaro och en god portion pondus :)

//-- Tompa --