Sjansson Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Hej! Jag heter Sara Jansson och är doktorand i musikvetenskap vid Göteborgs universitet. Min avhandling handlar om musikteknologi och genus i Sverige från tidigt 1900-tal fram till idag och jag undersöker framför allt handhavande av och samlande på musikteknologi. Just nu gör jag en delstudie om hifi-entusiaster och/eller audiofiler och söker personer som är intresserade av att ställa upp på intervjuer. Jag intervjuar varje person enskilt och självklart kommer de som deltar att vara anonyma i avhandlingen. Om någon här är intresserad eller vet någon som kan tänkas vara det skulle det vara till stor hjälp. Ni kan i så fall skicka ett mail till mig eller kontakta mig här med eventuella frågor. Tack på förhand! Quote
Guest asimov66 Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Synd att man inte bor i G-borg då, då jag annars skulle vara intresserad. Har ett intresse av genus dessutom då min Kandidat och Magisteruppsats berörde dessa ämnen. Mvh Quote
conan Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Jo, det är alltid kul att bli intervjuad om roliga saker .. Linkeboda är 30 mil bort .. lite långt det också. Quote
Timbre™ Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Jo, det är alltid kul att bli intervjuad om roliga saker .. Linkeboda är 30 mil bort .. lite långt det också. Olskroken är närmare så jag anmäler mig. Quote
Zalve Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Olskroken är närmare så jag anmäler mig. Ta med K-man och Plundin, så blir det bra spridning på stil, style och ålder. Quote
K-man Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Ta med K-man och Plundin, så blir det bra spridning på stil, style och ålder. Hehee...så jag kvalar in i den skaran... ...ja...skall väl inte vara omöjlig med det... \\K-man Quote
P-pan Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Hehee...så jag kvalar in i den skaran... ...ja...skall väl inte vara omöjlig med det... \\K-man Inte omöjligt att du får till en liten tråd också va Quote
plundin™ Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Ta med K-man och Plundin, så blir det bra spridning på stil, style och ålder. Vad får dig att tro att det är så stor skillnad på oss åldersmässigt? :evil: :cool: Men visst, trots att jag har ett brokigt förflutet på samma institution som Sara kan jag kanske övertalas!... /ptr Quote
calle_jr Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Välkommen hit Sara! Jag intervjuar varje person enskilt och självklart kommer de som deltar att vara anonyma i avhandlingen. Bra! Anonyma audiofiler. Då kan vi ha gissa-vem-som-sa-vad-tävling här när avhandlingen publiceras Quote
calm Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Musikteknologi och genus Kanske vi äntligen kan få svaret på varför det nästan uteslutande är män som är audiofiler. Har du satt någon titel på din avhandling än Sara? Skulle gärna ställa upp men avståndet är lite för långt. Tror att det finns tillräckligt med intervjupersoner på västra sidan. Kanske vi kan få en ny permanent medlem på forumet på kuppen? Vore kul att bryta den manliga dominansen. Såg faktiskt ovanligt mycket tjejer både på mässan och hos AC iår. Calm Quote
Sjansson Posted February 18, 2009 Author Posted February 18, 2009 Musikteknologi och genus Kanske vi äntligen kan få svaret på varför det nästan uteslutande är män som är audiofiler. Har du satt någon titel på din avhandling än Sara? Skulle gärna ställa upp men avståndet är lite för långt. Tror att det finns tillräckligt med intervjupersoner på västra sidan. Kanske vi kan få en ny permanent medlem på forumet på kuppen? Vore kul att bryta den manliga dominansen. Såg faktiskt ovanligt mycket tjejer både på mässan och hos AC iår. Calm Arbetstiteln är den något torra Ingenjören och samlaren: musikteknologi och genus. Får se om den byter namn framöver, jag har ju några år på mig... Jo, jag blir gärna permanent medlem här, är intresserad av musikteknologi i olika former även utanför jobbet sas. Passar också på att säga stort tack till alla för era svar! Quote
Zalve Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 Jag hade gärna själv ställt upp, men då man inte är Götegorgsboende, så fanns det flera andra lämpliga kandidater. Dessa fick ju en knuff framåt och anmälde sig själva Synd att det inte handlade om Fika och Hifi,, då hade jag offrat mig frivilligt Quote
Kent_n Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 Jag kan svara på frågor över mail (bor i sthlm) gårbra över PM Quote
Perka Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Jag vet inte hur många du behöver intervjua till din uppsats, men det är ok att höra av dig till mig om du behöver. Jag bor i Göteborg så det är ok så. Quote
Sjansson Posted February 19, 2009 Author Posted February 19, 2009 Vill passa på att tacka alla för stor hjälp och intressant diskussion. Som sagt, PM:a mig om ni är intresserade. Jag hoppas på att kunna återkomma till alla intresserade inom de närmaste veckorna. Hör gärna av er via PM eller mail om ni har frågor eller inte har hört av mig, jag har fått in många svar och tyvärr finns det en risk att en del svar försvinner i mängden. /Sara Quote
Recommended Posts