Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stockholms Highend Mässa 09

he09-1.jpg

Enligt den nya trenden startar jag ytterligare en bildtråd om Stockholmsmässan på Sheraton :)

...och vi börjar väl från början.....

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jag hade tänkt lägga in de första bilderna redan i söndags men det strulade lite och det blev lite ont om tid innan mitt flyg till Bryssel

pass.jpg

där jag var hela Måndagen. :)

- Orsaken till att jag inte lägger in mina bilder i Calms tråd är att det tar en hel evighet att ladda ner hans sidor (läs: bilder) även om jag enligt Bredbandskollen tar emot 9.57Mbit/s * - sidan 3 tar storleksordningen en halvtimme :o:black:

* Har 24Mbit/s adsl som begränsas av mitt trådlösa nätverk 802.11g....

PS Det måste vara något fel på datorn - 2.8GHz Core 2 Duo med 4GB ram skall inte vara så seg :dead:

Posted

Strax innan kl. 10 började det bildas en kö

he09-4.jpg

och här ser vi Peter Pan som försöker ta en genväg

he09-5.jpg

...påtittad av Neon Park :)

Posted

Det lät riktigt bra och släktskapet med de större Focal Grand Utopia BE var tydligt :mm:

Seger något kopiöst, bilderna tar evigheter för att visas, varit inne på andra forum med bilder..dom går snabbt. Är det något fel ?

Jag tycker att det är mycket som segar hos mig så jag har precis beställt en extern hårddisk (1,5TB) och tänker installera om systemet - jag har ju haft datorn nästan 1,5 år ;)

Posted

Detta är ingen liten skivspelare utan den består av flera enheter ;)

he09-17.jpg

...där vi under själva skivspelaren ser styrenheten och längst ner luftpumpen.

Bakifrån ser vi många sladdar men också luftslangen som för luften till undersidan av tallriken :)

he09-18.jpg

Posted
Detta är ingen liten skivspelare utan den består av flera enheter ;)

Bakifrån ser vi många sladdar men också luftslangen som för luften till undersidan av tallriken :)

he09-18.jpg

Här kanske självaste Simon York fått en värdig medspelare, men då måste den låta bra ... :) Om jag har förstått det hela så är detta minstingen utav 2 eller 3 modeller, eller :?:

Posted

Segheten består troligtvis i att photobucket.com har haft problem under dagen. Det verkar ha släppt nu dock, åtminstone för mig - här går det fort nu.

Nån annan som upplever problem fortfarande?

Posted
Segheten består troligtvis i att photobucket.com har haft problem under dagen. Det verkar ha släppt nu dock, åtminstone för mig - här går det fort nu.

Nån annan som upplever problem fortfarande?

Just nu går det blixtsnabbt men det kändes som att även Surftownservern segade i eftermiddags.

Bilder väl värda att vänta in och med tanke på fredagens Focalövningar så använder ju sig även Kharma av inverterade diskantdomer. Här handlar det om keramiska material och/eller diamant. Försökte kolla in deras data sheets på hemsidan och där var det också riktigt segt.

Posted
Har Bredbansbolaget och det är seegt.

edit: P-pan's bilder laddar exemplariskt fort. :)

Smorda med ormolja vettu' ;)

Skarpa fina bilder som vanligt Eliot :mm:

Posted
Har Bredbansbolaget och det är seegt.

Har också bredbandsbolaget!

Kan fortfarande inte se Calms bilder i hans tråd :black:

- Det har naturligtvis till del med att göra att de är onödigt stora - borde komprimera mer i jpeg eller göra bilderna mindre....

Posted
Närbild på Copperhead

he09-14.jpg

Den ser ju nästan ut som en Alien ur filmen med samma namn från 1979. En av mina favoritfilmer - även om jag ogärna ser på den .. :blush .. kan låta motsägelsefullt men den är ganska scary.

Bra närbilder!

Posted
Ser varken eliots eller calms bilder, laddar inte ens om jag använder direktlänken till photobucket. :angry:

Då måste det vara något krångel med webläsaren för just nu går det blixtsnabbt.

Posted
Jag hade samma problem, och några av bilderna laddades till mellan 20 och 50%.

Jag rensade cachen och därefter rann det på utan problem.

eliots laddar nu väntar på calm.

THX calle_jr ska pröva det nu.