Jump to content

Recommended Posts

• Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Musikforum... :?::D

Hehe, ja och vi delar ut extrapoäng till den som knäcker associationen.

En till teaser om vad som ska hända, även om vi ska börja på ett annat ställe.

DSC_2071.JPG

Posted

Det finns fler kännetecken:

DSC_2028.JPG

Ett avgjort intressant utbud av LP, allt från nya 180-grammare till beg rariteter och även inlämnade skivor som avyttras av privatpersoner:

DSC_2019.JPG

DSC_2020.JPG

Posted
TRIO BOOM BOOM...verkar vara intressant :clown: :blush:D

En bit att åka till denna affär men snart får man väl försöka ta en semester tripp.. :)

Ja, en och annan detalj gör skäl för namnet.

Dirty Music säljer även elektronik och högtalare:

DSC_2023.JPG

...och vi fick en stunds lyssning på Audio Research och Magnepan:

DSC_2015.JPG

DSC_2018.JPG

Posted
DSC_2103-.JPG

:)

Tänk att den gamla plattan finns att få tag i fortfarande, pressades aldrig så många och det är få som lämnar in dom till second hand ... :D

Posted
Tänk att den gamla plattan finns att få tag i fortfarande, pressades aldrig så många och det är få som lämnar in dom till second hand ... :D

Beror säkert på att de är sönderspelade/sönderälskade, precis som mycken annan gammal musik från när det begav sig :cool: Lite OT: Jag är lite skärrad idag. Skulle idag döpa en kär nykomling i vår släkt, allt var planerat men JAG GLÖMDE DET. Jag glömde fanimej hela dopet. Kom från träningen 12.45 dopet var 12.15, upptäckte katastrofen 12.50 och fick oduschad på mig kostym och iväg. Alla kom precis ut från kyrkan när jag anlände :dead::dead: :angry: :diss: Det hela avlöpte dock bra dvs det fanns en kyrkoherde på plats, tillika min chef! Det hela skapade ingen irritattion utan mest oro för mig. Ja ja nu sitter jag här och undrar om jag fått en släng av altzheimers!?

I övrigt vill jag tacka din fru och dig för det fantastiska mottagandet/gästfriheten och även för mycket god musik/ljud mina intryck kommer dock inte nu utan får anstå till imorgon om jag hinner, åker till Jukkasjärvi-om jag inte glömmer det! :clown:

Posted
Det är för att vi ser illa ut :D

Jodå jag märkte det hela, ett gäng män i sina bästa år, som gör saker tillsammans. På vägen hem var det likadant, glasögon och även samma riia hela gänget, Ear 864p :app:

Posted

Oj vad pinsamt, Iroise.

Ta en kall dusch och lägg på någon av de nya fynden.

Beror säkert på att de är sönderspelade/sönderälskade, precis som mycken annan gammal musik från när det begav sig :cool:

Och titta på konvolutet en gång till :D :cool:

Efter DirtyMusic-upplevelsen och en kort bilfärd fick tre skåningar, en götebörgare och en infödd luftas vid det listerländska kustbandet

DSC_2030.JPG

Posted
Jag är lite skärrad idag. Skulle idag döpa en kär nykomling i vår släkt, allt var planerat men JAG GLÖMDE DET. Jag glömde fanimej hela dopet. Kom från träningen 12.45 dopet var 12.15, upptäckte katastrofen 12.50 och fick oduschad på mig kostym och iväg. Alla kom precis ut från kyrkan när jag anlände :dead::dead: :angry: :diss: Det hela avlöpte dock bra dvs det fanns en kyrkoherde på plats, tillika min chef! Det hela skapade ingen irritattion utan mest oro för mig. Ja ja nu sitter jag här och undrar om jag fått en släng av altzheimers!?

Ja, vad skall man säga ... Livet är en liten paradox. Det krävs av oss att vi skall göra rätt och inga fel, samtidigt är det mänskligt att göra fel. Man kan väl säga att Du visat en mänsklig sida, Iroise.

En annan god egenskap hos människosläktet är att vi glömmer och förlåter - gamla misstag blir istället små anekdoter och historier som förgyller tillvaron med ett litet skratt. Spar episoden tills det är dags att skriva dina memoarer. ;)

Posted
Vad nu , har Nottingham skivspelaren blivit utbytt ??

Bebop har referenser och preferenser. Nottingham är nog en av dem även om du har rätt minesota

DSC_2051.JPG

Posted
Nottingham Hyperspace med SME 309 och Benz Ruby H samt en Nottingham tonarm med Lyra Dorian på.

En liten korrigering ... det är en Spacedeck med heavy duty kit (som gör tallriken nästan lika tjock som Hyperspacen). Nottinghams tonarm heter Ace-Space.

Posted
En liten korrigering ... det är en Spacedeck med heavy duty kit (som gör tallriken nästan lika tjock som Hyperspacen). Nottinghams tonarm heter Ace-Space.

Det finns några smarta lösningar med SME 309 som man märker först när man monterar pickup, vilket vi gjorde eftersom Rubyn kom samma dag.

Exvis är pickupskalet enkelt avtagbart så att man kan montera pickupen i sin helhet utan att den sitter på. Övriga geometriinställningar görs nämligen vid tonarmsfästet.

Den målade vita linjen längs tonarmen används för att ställa VTA. Man mäter med en medföljande mall på två ställen längs armen.

Balansering, nåltryck (och azimuth?) ställs enkelt med motvikten eftersom det finns ett snabbspänne.

Detta tillhör kanske den snabbaste pickup-montering jag skådat.

DSC_2044.JPG